tepe işigını xenon a baglamak

emrahaydemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
444
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
bu sıtede gordugum kadarıyla arabanın elektronık aksamıya oynaya bılen cok arkadaş var.benım ıstedıgım şey şu astra g arabamın tepe işigı yandıgında kısa farkarımında yanmasını ıstıyorum yanı tepe işigımı xenonlara baglamak ıstıyorum bu sayede arabanın farlarını anahtarımla acıp kapatabılecegım bunu yapabılecek ve ıstanbulda oturan ustalar msj beklıyorum:rock
 
Tepe ışığından kastettiğin tavan aydınlatması mı.?
Neden böyle birşey yapmak istiyorsun ki.?

Sana şöyle diyim. öncelikle Xenon lambalar tavan lambana göre fazla akım çekiyor. Tepe lambana gelen kablolar ince o akımı taşımaz erir. + kapılardaki iç tepe lambanı yakan swıch in kontakları da okadar akıma dayanmaz erir yapışır.

Sana yapacağını söyleyeyim. Kapı swıchleinden gelip iç aydınlatma lambasına giden kabloyu siğorta panelinin orada bulup akıma dayanabilecek bi röleye baglayacaksın. ( tavan lamvasına giden hatta paralel bagla) Siğorta panelinden 12 V alıp Farların siğortasına bak kaçlıks o değerde bi siğortadan geçirip Yine siğorta panelinden kısa XENON farların siğortanın fara giden ucuna bağla.

Böylece sen iç tavan lambası yandığında ona giden hatta paralel baglı olan röle de enerjilenerek kontaklarını çeker ve xenon farların yanar. voltaj kesilince röle kontakları brakır farların da söner.

Farların da yavaş sönesini istiyorsan röle çıkışına paralel kapasitör koyman gerekir ama farlar fazla akım çektiğinden o yavaş sönmeyi anlayamazsın
 
Son düzenleme:
ewet tavan aydınlatmasından bahsedıyorum.ya benım arkadaşımın arabasında var bu hasetıgım olay cocuk sel verıyo sır vermıyo solemem dıyo bırtek bende olsun ıstıyorum dıyo.ama sunuda soyluyo tek bır kabloyla yaptım dıyo.cok hoş duruyo arabada ıstedıgınde anahtarıyla arabasının xenonlarını yakıp sonduruyo.ama yorumun ıcın teşekurler elektronıkcı ustaya bu yazıyı okutucam uygulasın bızım arabayada
 
arkadaşında tarif ettiği gibi basitçe 1 röle birazda kablo ile halledersin taktırmışken röleye birde anahtar attır sıkılınca kapat anahtarı kurtul..
 
Tek kabloyla dediği ben sana söyleyeyim yaptracağın ustaya bunu da söyle.
O sag alt köşedeki far aç kapa düğmesi var. Yukarıdaki işlemi de o düğmeye giden kablolardan yapacaksınız. Senin bagsttiğin iç aydınlatma da o tuşa geliyor. O tuşu söküp arkasından kısa farlar ile iç aydınlatma arasına pach atmıştır. çok basit bi olay
Ama iç lambaları uzun süre açık barraktığı bi zaman iç tesisatı eriyip yanabilir.

113813120ea1.jpg
 
Son düzenleme:
sımdı ben bu işe gırmıstım hatta konu bıle actım kapıları actıgım zaman sısler yanacaktı ama montaja gelınce iş degıstı tavan lambası ıyı olmaz cunkı sen tavan lambasını her yakmanda yanar. en saglıklısı sellektor koluydu cektıgım zaman yanıyordu ama montaaj cok önemlı herseyı bıtırdım arac stop edecegım kontagı kapatıyorum stop etmıyor gerı besleme yaptı devre frene basınca stop edıyordu. son duzeltmelerıde bıtrımd cok saglıklı olmustu sellektor kolunu aractyan ınerken cektıgım zaman 20 sn felan sısler parklar gerı sısler hepsı yanıyordu
 
otosens l90 diye bi cihaz var açtığınızda 25 sn otomatik yanıyo
http://farsensoru.com/ aynen volkswagenlerdekigibi tünele falan girince otomatik yanıyor fiyatıda normal bişii
 
Nasıl yaptığını açıklayabilir misin? Musa Usta.
 
çok zor tesisat değil aslında... kumandayla kilidi açtığında yanacak. sonra kapıyı açıp kontağı çevirdiğinde sönecek. uğraşınca yapılabilir aslında...
 
arkadaşın istediği şey kumandaya basıp kapıları acınca farlarda yansın istiyo..

mokıa arkadaşım gereken acıklamayı yapmış zaten
 
Geri
Üst