Tek Airbag

ama gökalpcim bazı arabalarda örneğin harunun caddy de görmüştüm anahtarla iptal edebiliyorsun..böylesi çok daha mantıklı değilmi..
megane 2 lerde de böyle ama iptal etmenin amacı çok farklı orda cocuk koltuğu koyulduğu için iptal ediliyor. maliyet için çok önemli 1 airbag olmadğı zaman 1 milyar ucuza geliyor yaklaşık mesela corsa D nin ticari olanında airbag opsiyonel(yolcu)
 
satış politikası desem... tek airbag farklı bi donanim versiyonundadır, çift airbag farklı... donanim versiyonları arasında parasal fark olmak zorunda olduğuna göre... firmalar için gayet mantıklı...
 
Aslında sol ön koltuk daha tehlikelidir, zira burada size çok yakın ve çok daha büyük tehlike arzeden direksiyon bulunuyor, çok sert çarpışmalarda emniyet kemeri sizin cama vurmanızı veya araçtan fırlamanızı engellese de direksiyona kafanızı çarpabilirsiniz, sonuçları da ölümcül olur.

Üstelik bu mantıkla bakacak olursak, aktif/pasif tüm mevcut güvenlik elemanlarının (yan, perde, diz havayastıkları, ABS, EBD, ASR, ESP vs) tüm arabalarda olması gerekiyor, parası olan bunları satın alabiliyor, olmayan alamıyor. E, parası olanınki can da, olmayanınki can değil mi?

Polo'nun baz modelinde ABS'nin hala opsiyonel olduğunu düşünüyorum da, sağlam küfür edesim geliyor VW'e :mad:
 
bende de tek airbag var bende çok düşündüm bu olayı o yüzden eşim ve kızımı hiç öne oturtmam ve mutlaka emniyet kemerlerini takmalarını isterim..
 
Cift airbag olmalı kesinlikle katılıyorum
 
mantıklı.bencede çift olmalı
 
Benimde kafama takılan birşey ve bence cok önemli simdi önden çarpışmalarda sadece öndeki hava yastıkları açılıyor çarpışma testlerinde izlemiştim önden çarpışmada aracın arkası bir tarafa kayıyor hava yastığına çarpan sürücünün kafası geri dönüşte sol da iki kapı direğine çarpıyor insan bu şekilde de hayatını kaybedebilir. bence önden çarp tığında da yan hava yastıkları açılmalı. www.euroncap.com buradan bir izleyin ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız.
 
firmalar en azından cift airbag ı standart yapmaları lazım
 
Geri
Üst