Tecrübe

mcnpl4

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

1.4t manuel. Tüketimi km'de 33-34 kuruş. Litre olarak da 7.4 Uzun yolda yavaş gitmedikten sonra düşürmek zor ama 130-160 arası değişken hızlarda kullanırken yine bahsettiğim civarlarda yakıyor. Düz bir otoban yolunda 130 ile güzel değerler elde edilebilir ama düz yol kullanmadım pek burda. En güdeli dur kalka olmayan geniş şehir içi yollar. Trafik güzel akıyor fazla hız yok önünde 6 vites var arabanın ömrü o yolda geçse tüketim de motor ömrü de rüya gibi olur sanırım:D
 

İ_U

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2006
Mesajlar
1,942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

En iyi çözüm lpg, lpg yi karışık ister bas ister normal git ortalama 20 kuruş yakıyor. Diğer türlü işkence sürekli en sağda düşük devirde az yaptırmam diye ,klima açmaya korkarak binmektense. Ya lpg yada satıp dizel bi arac
 

halilbey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2016
Mesajlar
55
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

Arkadaslar yakıtta takılıp kaldık :) şu motor açma, yavaş kullanma, hızlı kullanma ve rodajdanda bahsedermisiniz tecrübelerinizden . Bu motor açma olayı halen soru işareti bende. Özellikle sıfır araç alanlar ve sıfır tecrübesi olanlar.
 

mcnpl4

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

Başlangıçta nasıl kullandığımı yazdım ben. Şuan da çok farklı kullanmıyorum motor ısınmadan hem turbo hem motor açısından devir yükseltmem mesela. Ara ara gazlarım zevkimi alır bırakırım. Biraz özen gösterin kıymayın arabanıza yeter. Çok ince detay gerekmez sakin kullanıp arabanıza baktıktan sonra. Yakıt konusuna siz de geleceksiniz zamanla:D motora göre yakıt tüketimi iyi ama lpg akıl çeliyor zamanla
 

İ_U

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2006
Mesajlar
1,942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

Yukarıda bi arkadaş yazmış. Bu arabalarda daha doğrusu yeni arabalarda rodaj a gerek yok zaten fabrikadan rdajli çıkıyor. Yani siz ister basın 6000 devir isterseniz sakın takilin bişey olmaz.Ayriyetten Arada yüksek devir yapmak gerek kurum birikmesi deniyor
 

Lapsetur1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
www.amatorbalikci.net
Cvp: Tecrübe

Ben ilk 1.00 Km'de 2.000 2.500 devir arası kullandım. 1.000 Km'den sonra 3.000 devire çıktım. ilk zamanlar araç 11 Lt/100 Km gösteriyordu şimdi araba 9.200 Km de ve 7 lt/100 km gösteriyor. ( 2015 Sedan Edition )

Ben her zaman arabayı ilk çalıştırmada biraz beklerim hemen hareket etmem yağ biraz motorda dolaşsın diye bunu yaz kış yaparım. ilk çalıştırdığımda 1,5 lt/Saat gösterir ben 0,9 Lt/Saat'e düşene kadar beklerim ve hareket ederim. Bunuda Kamyon şöförü olan kayın peder söylemilşti bana o zaman Lada vardı bende alışkanlık olmuş.

Yeni nesil arabalarda rodaj olsa da olmasa bence motor iç aksamı yerine alışana kadar belli bir süre arabayı üzmeden kullanmak gerekir.

Arabayı ilk aldığımda trafik ışıklarında solda hiç durmazdım çünki ben kalkana kadar arkamdakiler beni sağdan geçerdi. Şimdi valla nal toplatıyorum millete :)
 

ozgur6042

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2016
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

Arabanin doğasıyla oynamaya gerek yok bence :) çok yuklenmeden, az gaz verip arabayi hırıldatmadan ideal kullanmak gerek.araci teslim aldigimda yaklasik 1 saat arac hakkinda servis yetkilisi bilgi verdi. Bu konuda bir sey soylemedi. Bu da demek oluyor ki keyfinize bakin :) 10.000 km den sonra motor duzene girer yakitiniz duser dedi. 10 binden once yakit ölcumune girerseniz hata yaparsiniz demisti. Lpg yi de taktirip araca yazik eetme dedi ama dayanilmiyo benzine :)


Lapsetur' Alıntı:
Ben ilk 1.00 Km'de 2.000 2.500 devir arası kullandım. 1.000 Km'den sonra 3.000 devire çıktım. ilk zamanlar araç 11 Lt/100 Km gösteriyordu şimdi araba 9.200 Km de ve 7 lt/100 km gösteriyor. ( 2015 Sedan Edition )

Ben her zaman arabayı ilk çalıştırmada biraz beklerim hemen hareket etmem yağ biraz motorda dolaşsın diye bunu yaz kış yaparım. ilk çalıştırdığımda 1,5 lt/Saat gösterir ben 0,9 Lt/Saat'e düşene kadar beklerim ve hareket ederim. Bunuda Kamyon şöförü olan kayın peder söylemilşti bana o zaman Lada vardı bende alışkanlık olmuş.

Yeni nesil arabalarda rodaj olsa da olmasa bence motor iç aksamı yerine alışana kadar belli bir süre arabayı üzmeden kullanmak gerekir.

Arabayı ilk aldığımda trafik ışıklarında solda hiç durmazdım çünki ben kalkana kadar arkamdakiler beni sağdan geçerdi. Şimdi valla nal toplatıyorum millete :)

Araci ilk calistirdiginda beklemek turbo yaglamasi icin cok onemli ve gerekli.araci calistirdiktan 30 40 saniye sonra hem yakit tuketimi 1 lt nin altina dusuyor hem de arabanin sesi degisiyor.ayni sekilde arabayi park ettiginizde de bir sure rölantide calisip oyle durdurmamiz tavsiye ediliyor
 

halilbey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2016
Mesajlar
55
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

Sağolun varolun deneyimlerinizi ve tecrübelerinizi aktarıyorsunuz. Anladığım kadarıyla 1 . aracı üzmeden en az 3000 veya 5000 km yapana kadar üzmeden dip gaz yapmadan kullanmaya devam edeceğim. 2. Aracım şuanda yakıt olarak biraz fazla ama zamanla düşeceği
 

blackbela

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2016
Mesajlar
226
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cvp: Tecrübe

İlk 1500 km 3 bin deviri geçmeden ve sert fren yapmadan kullanın . 
1500 den sonra yüksek devirlere çıkmaya başlayabilirsiniz :)
 

yalcinkara

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
3,397
Tepki puanı
15
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar soruyu soran arkadaşın aracı otomatik dikkatinizi çekerim. Yani aracı ne titretecek kadar devri düşürebilir ne de devir kesiciye sokabilir(D de kullanıldığını varsayıyorum)
Gelelim Rodaj konusuna bence de Rodaj diye bir şey yok motorlar milimetrik hesaplarla üretiliyorlar yani en küçük hatada bilgisayar hata veririr zaten.
Bir diğer konu yazılım işi yapan bir arkadaş anlatmıştı bunu araçlarda ECU var yani küçük bir bilgisayar ve sürücünün kullanıp karekterinde göre optimize ediyor herşeyi. Yani her araç aynı olmuyor. Ama arkadaşın söylediğine göre başka bir karekterede bürünebiliyor ECU. Şunu demek istiyorum ilk başta sakin kullandım ecu buna göre ayar yaptı sonra devirli kullanmaya başladım ecu buna da ayak uyduruyor. Yazılım işi yapan arkadaşın anlattığı bu.
İşin özü istediğiniz gibi kullanın arabam sağır olacak diye kasmaya gerek yok Nasıl rahat ediyorsanız öyle devam edin bence. Araç otomatik zaten herşeyi o ayarlıyor.


Bu mesaj iPhone 'dan fırlatıldı.[emoji12]
 
Üst