TC İle İlgili 1 Soru

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan attv63
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

attv63

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
114
Tepkime puanı
0
Puanları
0
tc düğmesi anti patinaj sistemi yani düğmeği bastığında göstergede TC işareti yanar o zaman devre dışı kalır ışık sönük iken sistem devrededir. Yani Aracın Patinaj Çekmesini Önler. Sistem nasıl çalışır örnek olarak açıklarsak, sol teker asfalt da sağ teker ise çamurda gidiyor ve sağ tekerin hızı sol teker göre daha yavaş olduğu durumda abs devir sensörleri sağ ve sol tekerlerin dönüş hızlarını aynı sabit duruma alır ve aracın kaymasını ve savrulması önler. Yani İki tekerleğe de eşit güç vererek tekerleklerin boşa drönmesini engeller...



Bunu forumda okudum da ben bi yanlışlık yokmu acaba patinaj çektigimde yanıyor benim arabada birde manuel istedigim zaman ama yukarıda yanarsa devre dışı kalır diyor anlamadım sorun beniim araçtamı yazıdamı bi hata var kütfen acil yardım....
 
bence hiç kullanma ben de düğme yoktu hep devredeydi iptal etmek için anam ağladı :):)
 
Bunu forumda okudum da ben bi yanlışlık yokmu acaba patinaj çektigimde yanıyor benim arabada birde manuel istedigim zaman ama yukarıda yanarsa devre dışı kalır diyor anlamadım sorun beniim araçtamı yazıdamı bi hata var kütfen acil yardım....


dügmeye basarsan ve TC isigi devamli yanarsa devre disi kalir..
yanmiyorsa,kalkista yanip,sönerse devreye girdim kardes ben,patinaj cekmeni önledim demek istiyor.

abs gibi,sadece gerektiginde devreye giriyor ve o zaman da isik yaniyor,sonra sönüyor. hic oynama derim.ii bisi
 
dügmeye basarsan ve TC isigi devamli yanarsa devre disi kalir..
yanmiyorsa,kalkista yanip,sönerse devreye girdim kardes ben,patinaj cekmeni önledim demek istiyor.

abs gibi,sadece gerektiginde devreye giriyor ve o zaman da isik yaniyor,sonra sönüyor. hic oynama derim.ii bisi[/quote]
Çok güzel açıklanmış.Özellikle karlı havalarda çok faydalı bir sistem eski arabamda vardı Vectra-c'ye koymamışlar ama keşke olsaydı:(
 
TC sadece anti patinaj değildir. zaten Türkçesi doğrusal kontrol gibi bişey olması lazım frenlemelerdede işe yarıyor. sol taraf suda sağ tarafasfalt diyelim. frene bastığınızda normal arabada sağa sola kayarsınız kontrolü kaybedersiniz ama TC devreye girer ve bunu önler. test ettim şahsen. testte değil, ani fren yapmak zorundayıdm araba bi an kafa salladı sonra bi baktım tc devrede ;)
 
tc arabanın hızını biraz kesen birseydir ama saglıklı birseydir arac hızlı bi sekilde viraja girdiğinde gucu hangi tekerlekteyse ona veriyor ama arabanın hızlanmasını birazda olsa keser
 
TC: Traction Control (Çekiş Kontrol Sistemi)

Onno Usta dan alıntıdır:

Traction Control
Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis Kontrol Sistemi Nedir ?
Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler. Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir sekilde yol almasi saglanir.


Hangi araçlara uygulanabilir?

ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.

Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir?

Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak, buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi durumunda çekis yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin savrulmasina sebep olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan araçlarda her türlü yol sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.

- Sürüs güvenliginizi arttirir
- Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
- Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
- Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
- Lastik ömrünü uzatir
- Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
- Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
- Istenildiginde devreden çikartilabilir
- Aracin orjinal tesisatini bozmaz
- -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir


"... Yaptigim inceleme ve test sürüslerinde hiçbir olumsuzluk görmedim. Gerek üretim sekli, gerekse elde edilen sonuç itibariyla çok profesyonel bir sistem. Ürünün en büyük avantaji sürücünün kullanim tarzina göre ayarlanabilmesi ve aracin orjinalligini bozmamasi. Bu sistem hem istenildiginde devreden çikartilabiliyor, hem de sökülmek istendiginde hiçbir olumsuz iz birakmiyor.
SÜRÜS GÜVENLIGI IÇIN FAYDALI VE GEREKLI." Onno Usta

 
Mesela ben arabayı çalıştırdım hiçbir ışık yanmıyor patinaj cektim ışık yandı söndğ tekrar yandı bu normalmidir peki
 
dügmeye basarsan ve TC isigi devamli yanarsa devre disi kalir..
yanmiyorsa,kalkista yanip,sönerse devreye girdim kardes ben,patinaj cekmeni önledim demek istiyor.

abs gibi,sadece gerektiginde devreye giriyor ve o zaman da isik yaniyor,sonra sönüyor. hic oynama derim.ii bisi


Mesela ben arabayı çalıştırdım hiçbir ışık yanmıyor patinaj cektim ışık yandı söndğ tekrar yandı bu normalmidir peki

Sanırım bu konu içinde arkadaşın atmış olduğu mesaj yeterince açıklayıcı ;)
 
Geri
Üst