subaplar neden yanar yada haşlanır? bilgisi olan varmı?

selim çakır

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
434
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
adige kardeşim benimde oldu 1200 ytl harcadım formdada bukonu hakında aracıma yapılan uygulamaları yazdım vectra üst kapak acılacak diye gir bulursn sana gecmiş olsun diyorum
 

adige_emrah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
adige kardeşim benimde oldu 1200 ytl harcadım formdada bukonu hakında aracıma yapılan uygulamaları yazdım vectra üst kapak acılacak diye gir bulursn sana gecmiş olsun diyorum
okudum kardeş sağolasın. peki sende subaplar değişince düzelme oldumu işe yaradımı. subaplar ne marka idi orjinalmi
 

selim çakır

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
434
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
orjinal parca kullanıldı yakıt düştü cekiş arttı özel opel servisinde yapıldı şimdilik iyi gm motorlarında bu arıza çok oluyormuş vectra alınca öğrendik valla bu olaydan sonra vectra dan soğudum iki üç sene kullanalım subab yakma tekrarlayabilirmş.aracı deyiştirecemde para yok w.gurubundan bi arac almayı düşünüyorum gm motorları genelde proplemli gibi düşünüyorum 2006 essantiye vec. c kasa arkadaşımada aldık araç90bin km yaptı ondada aynı subab problemi var taktir sizin :(
 

adige_emrah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
orjinal parca kullanıldı yakıt düştü cekiş arttı özel opel servisinde yapıldı şimdilik iyi gm motorlarında bu arıza çok oluyormuş vectra alınca öğrendik valla bu olaydan sonra vectra dan soğudum iki üç sene kullanalım subab yakma tekrarlayabilirmş.aracı deyiştirecemde para yok w.gurubundan bi arac almayı düşünüyorum gm motorları genelde proplemli gibi düşünüyorum 2006 essantiye vec. c kasa arkadaşımada aldık araç90bin km yaptı ondada aynı subab problemi var taktir sizin :(
bende soğumaya başladım valla. neyse paraız olursa iyi bişey alırız inşallah:)
 

alperen51

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar benim aracımda 2000 aştra 1,616 vlf lpgli 1 yıllık lpg var bendede tekleme şorunu var buji ve bobini yeni değişti ama keşilmedi benzinde az ama lpg de çık tekleme yapıyor bu şubabları motoru açmadan bakılabilinirmi acaba birde böyle hafta falan binşem birşey olurmu 2 aydır yapıyordu ama şu aralar çok yapmaya başladı teşekkürler
 

adige_emrah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar benim aracımda 2000 aştra 1,616 vlf lpgli 1 yıllık lpg var bendede tekleme şorunu var buji ve bobini yeni değişti ama keşilmedi benzinde az ama lpg de çık tekleme yapıyor bu şubabları motoru açmadan bakılabilinirmi acaba birde böyle hafta falan binşem birşey olurmu 2 aydır yapıyordu ama şu aralar çok yapmaya başladı teşekkürler
arkadaşım bujilerin takıldığı yere kompresör denen alet takıp deniyorlar ve subaplarda sorun olup olmadığını söylüyorlar. ordan anlaşılabilir ona göre açıp gereken işlemi yapıyorlar
 

Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
199
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.devservis.com
arkadaşım bujilerin takıldığı yere kompresör denen alet takıp deniyorlar ve subaplarda sorun olup olmadığını söylüyorlar. ordan anlaşılabilir ona göre açıp gereken işlemi yapıyorlar

duzelteyim;

aracin bujilerini sokup yerine motor kompresyonu olcum cihazi takiliyor, motora marş yapiliyor..eger kompresyon iyi durumdaysa (fabrikanin verdgi teknik degere yakin ise ornegin 10:3), subaplariniz yuvasini tam kapatiyor, kacirmiyor, silindir ve piston segmanlariniz iyi durumda demektir, yani arac asinma bakimindan sagliklidir. ama eger kompresyonda bir dusus var ise, ya segmanlarda ya silindirde yada subaplarda ve yuvalarinda (ust kapak) bir kacak var demektir ki buda motorun fazlasiyla asindigini gosterir ve gereken revizyon yapilmalidir.
 

adige_emrah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
duzelteyim;

aracin bujilerini sokup yerine motor kompresyonu olcum cihazi takiliyor, motora marş yapiliyor..eger kompresyon iyi durumdaysa (fabrikanin verdgi teknik degere yakin ise ornegin 10:3), subaplariniz yuvasini tam kapatiyor, kacirmiyor, silindir ve piston segmanlariniz iyi durumda demektir, yani arac asinma bakimindan sagliklidir. ama eger kompresyonda bir dusus var ise, ya segmanlarda ya silindirde yada subaplarda ve yuvalarinda (ust kapak) bir kacak var demektir ki buda motorun fazlasiyla asindigini gosterir ve gereken revizyon yapilmalidir.
daha doğrusu bu şekilde teşekkür eeerim
 
Üst