Sübap Arızası Nasıl anlaşılır

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan liveunis
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

liveunis

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
44
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Merhaba,

Dün aracımın 30bin bakımını yaptırdım (5 bin benzin - 25 bin lpg). Servise son 1-2 ayda sabah ilk çalıştırmada 2-3 defa rolantide dalgalanma olduğu gaz verdiğin halde benzin yemediğini zar zor kavradığını, ayrıca ışıklarda yavaşladığım zaman arac titriyor gibi hissettiğimi biraz gaz verdiğimde titremenin geçtiğini söyledim ve kontrol edilmesini istedim. Bu arada normal giderken hiç bir sorun yok çekişte vs.

Aracı teslim almaya gittiğimde sorunun lpg'den kaynaklandığını sübapların yavaş yavaş erimeye başladığını ancak daha çok erken olduğu ve erken hissettiğimi söylediler. LPG firması sübaplara 100.000 km ve 2 yıl garanti verdi sonuçta. 25.000 km'de bundan kaynaklanıyor demeleri tuhafıma gitti. LPG firması ile görüştüm gelin kontrol edelim dediler.Motor kapağını sökmeden sadece servisin yaptığı varsayımla bu anlaşılır mı ? Yada servisin dediği gibi 1 sene gibi kısa bir sürede lpg sübaplara zarar vermiş olabilir mi ? ( Aracıda olabildiğince devrinde kullanmaya özen gösteriyorum her zaman)

Teşekkür ederim .
 
Oncelikle lpgnizin markasi ne? 25.000 kmde bogaz,kelebeginiz hic temizlendimi rolantide dalgalanma bu sebeple olur. Maf sensorunuz kirlenmis olabilir, araciniz 1.6 mi 1.4 mu? Araciniza bi mini obd cihazi,baglayarak benzinde ve lpg de ltft ve stft kayitlarini alabilirmisiniz. Araciniz 25 bin kmdir ayarsizlik sebebiyle fakirde calisiyorsa sibop yakmis olabilirsiniz. Diger sorunuza gelince ust kapagi sokmeden araciniza komprasyon testi yapilir degerler normalse subaplarinizda problem yoktur.
 
Servis böyle bir yorum yapması için kompresyon testi yapmalıydı. Orda yanlışları var bence. Yaşadığınız olayda lpg bitimine yakın yaptıysa pis gaz dediğimiz tankın altına çökelmiş gazdan kaynaklı olabilir. Bence bunların ikisinden kaynaklı olmayabilir. Aracınızın buji değişim zamanı gelmiş muhtemelen. Değiştiremezseniz buji tırnakları temizlenip tırnak aralığı 0.80mm ayarlandığında silkeleme sorununuz çözülür. Eğerki silkeleme sürekli hale gelirse bobin kaynaklı bir sorun vardır.
Aracınızda supap yakma başlasaydı çekişten düşmesi ve zor çalışmasıylada kendisini belli ederdi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Arkadaşlara katılıyorum kompresyon testi yapmadan subapa bağlamaktan vazgeçsin su ustalar. Ben 53 kmdir kullanıyorum lpgyi sorun yok.
 
Oncelikle lpgnizin markasi ne? 25.000 kmde bogaz,kelebeginiz hic temizlendimi rolantide dalgalanma bu sebeple olur. Maf sensorunuz kirlenmis olabilir, araciniz 1.6 mi 1.4 mu? Araciniza bi mini obd cihazi,baglayarak benzinde ve lpg de ltft ve stft kayitlarini alabilirmisiniz. Araciniz 25 bin kmdir ayarsizlik sebebiyle fakirde calisiyorsa sibop yakmis olabilirsiniz. Diger sorunuza gelince ust kapagi sokmeden araciniza komprasyon testi yapilir degerler normalse subaplarinizda problem yoktur.

Hocam merhaba araç 1.6 atmosferik LPG markasıda yağlamalı sistem landirenzo. Obd cihazım yok gerekirse alabilirim problem değil ama garantisi devam ediyorken lpg firmasına gidip baktırsam onlarda anlayabilirler heralde
 
Landrenzoda soyle bi skinti var adamlar hazir ayar atiyor attigi ayar fakirde birakiyor araci. Siz,yinede goturun araci bi komprasyon testi yapsinlar bakalim ne cikacak. Bizey yok derlerse mini obd alin 25 lira felan benzinde ve lpg ayri ayri motor sicakken ltft stft degerlerini atin bi
 
Geri
Üst