Su Kaynatma Olayı Yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan isomer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

isomer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2009
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
selam sevigli arkadaşlarım bende 198 model opel vectra 2,0 gls16v var şimdi sorun şu bir hafta önce arabanın kaputunu açıp antifizi kontrol edip eksildigini görünce bende hemen antifiriz aldım o plastik kutuyu yarısına kadar antifiriz alacak şekilde doldurdum ilgin olan şey hararet göstergesi 90 na yaklaşmak üzere tahmınni 85-87 arası motoru stop ettiktten sonra birden ne göreyim kaputun altından buharçıkıyorr hemen kaldırdım baktım hani o plastik kutunun sarı kapagı varya onun altından antifizi akmış kaynama yapıyorr kaynama sesi var ama kutunun içinde kaynama yok ama kaynama sesi geliyorr çok şaşırdımm korkuyorumm arkadaşlarr bir yardımcı olun sorun yaşamak istemiyorumm şimdiden allaha emanetsiniz
 
sarı kapak kaçırıyor sanırım,işlevini yitirmiş olabilir.
 
aracın fan açmıyor büyük ihtimalle
fanlardan biri arızalı başka bişey değil bu.
 
kardes, o kapagi degistir...basinc ventili bozulmus olabilir..1,2-1,5 bar basinca ayarli ... birde aracinin yagini kontrol et ..motor yag kapagina bak beyazlik varmi...insallah conta degildir...
 
inşallah conta degildir şimdi gidip bakıyorum beyazlık varmı diye arkadaşlar en kısa zamanda o kapagı degiştircem bilgileriniz için sagt olun
 
termostat kapalı kalmış olabilir
 
Geçmiş olsun.Tahliye bidonu kapağındadır sorun.Kapaktaki termostat bozulunca öyle yapıyor.Eğer onda değilse ve hararet 100 lere geliyorsa rolantide, fanda sorun vardır yada hava yapmış olabilir.
En kötü senaryo, conta yakmış olman.İnşallah olmamıştır.
 
Sarı kapak dediğin yedek su deposu kapağı ise o zamanla işlevini kaybediyor. Benim de oyle olmuştu. Hatta dedim bu sağlam değişmeyelim, servise girdim kapağı değişelim dediler sildik üstünü iyice sonra 150 km yol geldik açtım kaputu en ufak bir sızdırma yok. Yedek su depo kapağı zamanla kaybediyor özelliğini. Birde eğer antifirizi doldururken motora gelmişse biraz yada kapaktan kaçan antifiriz motorun üzerine gelirse buhar çıkar antifiriz yanar. O yapar buharı. Bizde kalmıştık öyle yolda. Hortum patlatmıştık tam 90 da daha fan açmadan Allahtan farkettik. Arabanın nomal ısısı 85-87 arasındadır sanırım. Eğer onun üzerine hele bu havalarda çıkıyorsa sorun vardır bence. Ben kendi arabamı böyle değerlendiriyorum.
 
ya arkadaşlar ben bir yönlerdirsenizde ben bir usta bulsam kendime daha ilk arabam oldugu için kıyamıyom araçlar hakkında hani pekte bilgimde yok ilk önce ben o kapagı degiştirim yarın degiştirimde hava yaptı demiş goko arkadaşımız hava yaptıysa nasıl alıcaz havasını ben beceremem belki basit dir ama bana iyi bir usta tavsiyesinde bulunursanız sevinirim ankarada ikamet ediyorumm degerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim saygılarımla
 
ya arkadaşlar ben bir yönlerdirsenizde ben bir usta bulsam kendime daha ilk arabam oldugu için kıyamıyom araçlar hakkında hani pekte bilgimde yok ilk önce ben o kapagı degiştirim yarın degiştirimde hava yaptı demiş goko arkadaşımız hava yaptıysa nasıl alıcaz havasını ben beceremem belki basit dir ama bana iyi bir usta tavsiyesinde bulunursanız sevinirim ankarada ikamet ediyorumm degerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim saygılarımla


siz sanırım genleşme kabını aşırı doldurdunuz ve içinde olması gereken basıncı geçince sarı kapaktan attı suyu..

conta yaktığınızı falan düşünmüyorum yazdıklarınızdan..su eklemeylede hava yapmaz yapsada kendi alır havasını merak etmeyin..

siz o sarı kapağı değiştirin ve motor soğukken su seviyesini kontrol edin eksikse çizgiye kadar tamamlayın..
 
Geri
Üst