su hortumları ne kadar şişer :)

OMEGA V6

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Şub 2014
Mesajlar
39
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
95 model 2.5 omega v6 lpg yok su hortumları haddınden fazla şişiyor yagda su yok suda yag yok yağ kapağının altında bı sorun yok hararet derseniz (bu normalmi bilmiyorum )102 103 e kadar cıkıp fan acıyo hava oldugunu sandım ve kaloriferi sıcak konumunda yedek depo kapağını acarak fan acana kadar calıştırdım fan actıgı sırada suyun bıdonun ıcınde kaynayıp köpürdüğünü gördüm taşmak üzereydi ve gaz vererek tasmayı önledım sizce bi sorun varmı??????????:confused::confused::confused:
 
Radyatör değiştir hemmen,hatta tüm soğutma sistemini elden geçir tahminim çoğu yeri orjinaldir...;) oyle şişme olmaz ...
 
benımde motordan radyatore gıden hortum taş gıbı oluyor sısıyor ama sıkıntı yok fanında 102 cıvarlarında acmasının sebebı fan musurnun 100 luk olması kıs sartlarında ıyı oldgu soylenıyor benımkıde 100 luk ama yaza dogru 90 lıga cevırmende fayda var
 
hayat boyu conta yakmak benım kaderım gıbı o yuzden hararet konusunda cok titizim ve kuşkuluyum bır yere gıderken önüme bakmaktan daha cok bakarım hararete :)))))
 
95 model 2.5 omega v6 lpg yok su hortumları haddınden fazla şişiyor yagda su yok suda yag yok yağ kapağının altında bı sorun yok hararet derseniz (bu normalmi bilmiyorum )102 103 e kadar cıkıp fan acıyo hava oldugunu sandım ve kaloriferi sıcak konumunda yedek depo kapağını acarak fan acana kadar calıştırdım fan actıgı sırada suyun bıdonun ıcınde kaynayıp köpürdüğünü gördüm taşmak üzereydi ve gaz vererek tasmayı önledım sizce bi sorun varmı??????????:confused::confused::confused:

Yaşadığın olayı bende kısa zaman içinde deneyeceğim. Bakalım ne sonuç verecek? Daha önce bir kere radyatör tıkandı ve devri daim yapamadı araç o sırada yedek su kapağı açıldığın da su boşalmaya başladı. Tamir ve bakımdan sonra bir daha aklıma gelip de deneme yapmadım.
 
bundan önceki aracım vectraydı. her yıl conta yakıyordu. hemde hiç hararet yapmadan. o dönemlerde bilmediğimden antfrize pek önem vermiyordum. şimdi araştırıp öğrendikten sonra atfriz yaz kış 50-50 karışımla bulunmalı.hem donmaya hemde kaynamaya engel olması açısından.ayrıca bir diğer hususda genleşme kabının kapağı... bu kapak yüzündende hararet yapıyormuş araç.belkide vectrada ben o kapak yüzünden defalarca conta değiştirmek zorunda kaldım...
araçlarımızda kapalı devre soğutma sistemi var buda kapağın belli basınca kadar dayanımlı olması ve belli basınçtan sonra dışarıya valfi açması demekmiş.basınç altında suyun kaynama noktası arttığından 100 derecede dahi olsa kaynamaya başlamamasını sağlıyor.kontrol etmekte hatta 3e 53 bakmayıp kapağı yenilemenin faydası var.
boru şişmeside sistemdeki basınçtan kaynaklıdır. buna antfrizin azlığıda sebep olur borunun eskimiş ve yumuşamış olmasıda sebep olur yada contanın yanmış ve kompresyonun suya karışmasındanda olur...
 
Kapak açık arabayı çalıştırırsanız suyun kaynaması normal, o kapak düdüklü tencere gibi suyun yüksek sıcaklıkta kaynamasını sağlıyor. :)

100 derece sorun değil zaten bu araçlar hep bu sıcaklıklarda çalışıyorlar. Maksimum derecesi de resmi olarak 108 ancak her ihtimale karşılık antifirizli olmalı tabii ki su. Ayrıca o kapak ve genleşme haznesi yan sanayi olmamalı tercihen, yan sanayi olanları da hararet yaptırıyor.

3 defa fan tesisatındaki ve genleşme kabındaki sorunlardan dolayı hararet yaptım, bir tanesinde susuz 3-5 km gitmek zorunda kaldım, nasıl hızlı hızlı conta yakıyorsunuz hiç bilmiyorum :D

Eğer boruyu elinizle sıkabiliyorsanız çok şişme yoktur ama demir gibi oluyorsa conta yakma belirtisi diye biliyorum.
 
Ya genelde bu şişme conta ile alakadar oluyor. Resmen demir gibi oluyor. Kendi aracım da taş gibi oldu contayı elimize aldık.
 
Kapak açık arabayı çalıştırırsanız suyun kaynaması normal, o kapak düdüklü tencere gibi suyun yüksek sıcaklıkta kaynamasını sağlıyor. :)

100 derece sorun değil zaten bu araçlar hep bu sıcaklıklarda çalışıyorlar. Maksimum derecesi de resmi olarak 108 ancak her ihtimale karşılık antifirizli olmalı tabii ki su. Ayrıca o kapak ve genleşme haznesi yan sanayi olmamalı tercihen, yan sanayi olanları da hararet yaptırıyor.

3 defa fan tesisatındaki ve genleşme kabındaki sorunlardan dolayı hararet yaptım, bir tanesinde susuz 3-5 km gitmek zorunda kaldım, nasıl hızlı hızlı conta yakıyorsunuz hiç bilmiyorum :D

Eğer boruyu elinizle sıkabiliyorsanız çok şişme yoktur ama demir gibi oluyorsa conta yakma belirtisi diye biliyorum.
Artı Arkadaş bilmiyor olabilir omega v6 larda takviye bidonu altı yedek su pompası var
 
Artı Arkadaş bilmiyor olabilir omega v6 larda takviye bidonu altı yedek su pompası var
evet ustam bilmiyorum görmedim sesinide duymadım diyebilirim :)
 
Geri
Üst