Spor Sürüş Modu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gökhan_55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
evet denedim dün, gaza tepkisi bile fark etti gerçekten garip bi sistem ama süper bişi:9
 
vay be sevdim bu spor sürüş modunu. keşke bizim arabadada olsaydı :D
 
Kontrol sistemi geri besleme kazançlarının artırılması ile ilgili bir durum. Mesela sen normal modda gazı aniden köklüyorsun. Köklediğin gaz pozisyonunun araçta maksimum hız değeri var. O pozisyonda basılı tutmaya devam ettiğin sürece araç ona karşılık gelecek hız değerine kadar hızlanmaya devam eder. Bu hızlanma grafik şeklinde düşünülürse yatay eksende zaman, dikey eksende hız olursa, hızın sürekli arttığı ve bir değerde sabitlendiği bir grafik elde edilir. Ancak sabitlendiği bu değerin %95 yada %98ine ulaştığı ana kadar geçen süreye yükseliş süresi (rise time) denir ve bu süre kontrolcünün Türev katsayısına bağlıdır. Bu türev katsayısı araçta ECU ile belirlenir (bunu siz belirlemezsiniz, bunun ne olduğunu bilmezsiniz, görmezsiniz ). Spor sürüş modunda araçtaki kontrol sistemi değişir. Bu sefer gaza aynı şekilde bastığınızda kontrol sistemi geri besleme kazançları artırılır ve sizin elde etmek istediğiniz hıza aracın daha kısa sürede ulaşması sağlanır. Bu da bahsettiğim türev katsayısının artırılması ile olur. Tüm bunlar belli bir güç gerektirir. Türev katsayısının artırılması ile hız isteğindeki hata miktarının kapatılarak istenilen hıza ulaşılmasının bir an önce yapılması için ( yükseliş zamanının kısalması için) araçta daha çok yakıt tüketilir. Dolayısıyla yükseliş ve yerleşim süresi kısalır. Daha çabuk tepki alırsınız. Ama işin tekniği budur. Çok karmaşık kontrol sistem çevrimleri ile yapılır. simülasyonlar ile denenir, optimum kontrol geribesleme kazançları ECU'ya girilir ve öyle çalıştırılır. Zaman olsa birkaç görsel şeylerle ve grafikle de anlatmaya çalışırım ama zaman yok :)
 
arkadaşlar manuel viteslerdeki spor sürüş modunun gaz kelebeğini daha seri bi şekilde açtığını ve süspansiyonu değiştirdiğini biliyorum. Bu arada da manuel viteslerde spor modu otomatiğe göre çok farklı bir sistemmiş eksper bir arkadaşım söyledi bilgilerinize...
 
arayüz ve sistem elemanları farklıdır. ama mantık ve amaç aynı sonuçta,yönteminiz aynı.
 
burock2000 valla çok sağol erinmeden yazmışsın onca şeyi:)))

yani benm hisleri bilimsel oalrak doğruladın:p helal:P
 
sport modda vites değişimleri genelde hep motor devrinin kırmızı olma yerinde yapılır...die biliyorum
 
Geri
Üst