Spor Devir Saati Uygulaması?

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar devir saati olmayan dizel bir araca nasıl devir saati bağlanır.Mazda Panelvan da bile devir saati yokken uygulama yaptıranı gördüm. Şimdi bu temsili fotoğrafta nasıl bir bağlantı yapılabilir. Birisi yaptırdı ve şarj dinamosunun çıkışına bir diyot koyarak bağlıyorlar dedi. Ama burda ki oto elektrikciler biz hiç öyle birşey yapmadık diyorlar..Mantıken doğru sonuçta şarj dinamosundan gelen sinyalle devir saati çalışıyor. Şimdi bu ABC lerden sanırım B ile C (+) ve (-) kutuplar oluyor.Yaptıran veya nasıl yapıldığını bilen var mı?

91091750.jpg
 
adem ortadakinden sinyali alıyorlar + ve - yi de kontak voltajından veriyorlar işlem tamam
 
Sinyali orta uctan alıyorlar arasına diyot koyuyormular peki? nasıl bir diyot koyuyorlar ? herhangi bir zener diyot mu?
 
diyot yok direk alıyorlar
 
diyot yok direk alıyorlar
Taktıran birisi diyot koyduğunu söyledi ama gerçi şarj dinamosu 12 volt olduğu için bencede gerekmez gibi geliyor. Peki bu piyasada satılanlar hep benzinliler için gerçi ben dizellerde de gördüm hatta devir saati olmayan araçlarda mazda panelvan gibi, yani herhangi bir spor devir saati takılır dimi?

Uygulamayı ben yapmayı düşünüyorum, ne de olsa elimde bir ölçü aleti var.
 
ben benzinli araca taktırmıştım adem bobinin ortadaki ucundan sinyali alıyorlar kontaktanda 12 voltu dizeli bilmiyorum
 
4 silindir araç için ;
4 ateşleme palsi=1 devir
demek krank 1 devir döndüğünde şarj dinamosu kaç devir dönüyor ona emin olmak lazım.direk kafadan bağlarsan ölçtüğün devrin doğruluğuna emin olamazsın.bunu yapmanın en pratik yolu ise krank kafasındaki ve dinamonun kafasındaki kasnakların çapını ölçerek çevrelerini hesaplarsın.Ve eğer 4 katına denk geliyor ise 4 silindir için devir sayacı 6 katına geliyor ise 6 silindir için devir sayacını direk bağlarsın.
Ama atıyorum arada 3 katı kadar fark var ise ozaman iş elektronik bir frekans çevirici tasarımına gider.
Bu tamamen bilgiye dayalı teorik açıklamadır.Pratikte nasıl bağlıyorlar ? doğru devir ölçülüyormu ? açıkçası bilgim yok. Belkide bağladıkları şekilde sadece doğru olmayan ama yakın ölçümler yapılabiliyordur.
 
Bu arada bağlayacağın araç nedir?
 
Emre bey verdiğiniz bilgiler içi teşekkür ederim. Araç 97 model vw transporter 2,4 lt 5 silindirli dizel motorlu. 2000 modellerinde devir saati var ama 97-99 lar da yok ne yazık ki. 4 silindirli dizellere uygulandığını gördüm.. Bu arada çoğu araç 900 d/dak da rölantide çalışıyor sanırım buradan da emim olabilirim gibi geliyor bana?
 
Evet . 850-900 lerde çalışıyor genelde. Dizelden pek anlamam ama yeni nesil dizel ise yani elektronik enjektörlü ise enjektörlerden birisinin canlı ucuna bağlayabilirsin devir sayacının sinyal kabosunu. Araya da koruma amaçlı olarak by627 gibi hızlı diyor atabilirsin.Ama eski nesil dizel ise tek şansın şarj dinamosu gibi.
 
Geri
Üst