Sonunda Yaylandık :)

  • Konuyu başlatan Turbo-
  • Başlangıç tarihi
T

Turbo-

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Hepinize tesekkur ederim arkadaslar :)
 

white tiger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

araç güzel olmuş
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Arkadaşlar, 3,5 cm'lik kaliteli bir yay taktırmayı düşünüyorum ben de uzun zamandır; ama aklıma takılan bazı noktalar var. Bunlardan birisi konfordaki düşüş; ama bu çok öznel bir şey olduğu için denemeden bir yargıya varmak mümkün olmayacak sanırım. Onun için bunu atlıyorum.

Bunun dışında merak ettiğim noktalar şunlar:

- Yay takmanın araca uzun vadede kalıcı zararı oluyor mu?
- Aracın altını vurma riski dışında dikkat edilmesi gereken bir husus var mı?
- Aracın kısmen garanti dışı kalması gibi bir durum söz konusu olur mu?
- Yay taktıktan sonra önceden olmayan herhangi bir rahatsız edici ses gelmeye başlıyor mu?

Bu konularda tecrübesi olan arkadaşlar çok kısaca da olsa bir bilgilendirmede bulunabilirlerse çok sevinirim.
 
A

AEE25

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Merak ettiginiz konular tamamen kullaniciya bagli ve dikkatli kullanimlarda zarar vermez..

Yaylardan kaynakli genelde amortisor sorunlari yasanabiliyor ama opel amortisorlerin de garantisini 5.000km kadar veriyor.. Garanti suresini gecmisseniz takilabilir..

Bazi yaylarda (ki benim aracimda da var) genellikle on yaylarda vokurdama sesi duyuluyor, onun icin de hortum montaji yapiliyor o da etkili bir cozum olabiliyor.. Yaydan kaynakli diger sesler ise aracin icinde azda olsa(rahatsiz etmeyecek, dikkat cekmeyecek kadar) takirtilar geliyor.. O tikirtilari da yayin srtlik durumuna gore minumuma indirebilirsin..

Tavsiye edebilecegim yay cesitleri H&R yumusak bir yaydir..araci fazla dusurmez ama..
3cm KW dusunurseniz aracin diger yaylara gore daha cok dustugunu girebilirsin..

Bende 3cm KW yay var ve neredeyse 5cm dusurdu..
 
U

UNS

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Yay takmak uzun vadede amortisorleri zorlayabilir bunun için coilover öneririm...
Konfor hangi yayı takarsanız takın azalacaktir ve fakat yine coil de bu azalma daha azdır yani daha konforludur...
Yayı kisaltip, spor yapıp, amortisorleri standart bırakırsanız aracınız sertlesir, ikisinin de esneme payları birbirine yakın olup, calışma oranları da benzerse konfor artar...
Dikkat etmeniz gerekenler konusu kisiseldir bence... Su bır gerçektir ki aracın altını çarpmadan çarpmamayi ogrenemezsiniz.. :)
İlla ki ufak tefek surtmeler olacaktır ki bu surtmelerin de %50 si orta susturucu kazan geri kalanı da karter dir...
Karter surtmelerinde sıkıntı olmaz adı üstünde korumadir zaten o, ama kazan nsa da darbelere çok dayanıklı değildir... Zedelenme, çizik, yırtılma olabilir... Buna dikkat edilmelidir diye düşünüyorum...
Aracınız yayi taktiracaginiz yere göre değişmek üzere yürüyen aksamini garanti dısı bırakır...
Araçta hortum lokurtusu sesi gelebilir, çukura sert girdiğinizde yay spirallerinin birbirine çarpma sesi gelebilir...
Marka olarak Eibach, HR, KW, Vogtland, Bilstein onerebilirim...
Yay da KW çok düşürür... Coil de Bilstein öneririm, bizim araçlar için kiti mevcuttur...
 

DERSİMLİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
3,424
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Ben yaysız dayanamıyorum bu yollara birde yay taksam tırlatırım.
 
A

aktaş

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

UNS link' Alıntı:
Yay takmak uzun vadede amortisorleri zorlayabilir bunun için coilover öneririm...
Konfor hangi yayı takarsanız takın azalacaktir ve fakat yine coil de bu azalma daha azdır yani daha konforludur...
Yayı kisaltip, spor yapıp, amortisorleri standart bırakırsanız aracınız sertlesir, ikisinin de esneme payları birbirine yakın olup, calışma oranları da benzerse konfor artar...
Dikkat etmeniz gerekenler konusu kisiseldir bence... Su bır gerçektir ki aracın altını çarpmadan çarpmamayi ogrenemezsiniz.. :)
İlla ki ufak tefek surtmeler olacaktır ki bu surtmelerin de %50 si orta susturucu kazan geri kalanı da karter dir...
Karter surtmelerinde sıkıntı olmaz adı üstünde korumadir zaten o, ama kazan nsa da darbelere çok dayanıklı değildir... Zedelenme, çizik, yırtılma olabilir... Buna dikkat edilmelidir diye düşünüyorum...
Aracınız yayi taktiracaginiz yere göre değişmek üzere yürüyen aksamini garanti dısı bırakır...
Araçta hortum lokurtusu sesi gelebilir, çukura sert girdiğinizde yay spirallerinin birbirine çarpma sesi gelebilir...
Marka olarak Eibach, HR, KW, Vogtland, Bilstein onerebilirim...
Yay da KW çok düşürür... Coil de Bilstein öneririm, bizim araçlar için kiti mevcuttur...

tunç yoksa sen bilstein filanmı aldın :)
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar. Şimdilik yay/coilover takmanın eksileri ve almam gereken riskler artılarını biraz geçiyor gibi benim için. İleride kendimi bu konuda biraz daha ikna edebilirsem belki böyle bir işe girerim.

thnxx
 
U

UNS

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Aktaş link' Alıntı:
tunç yoksa sen bilstein filanmı aldın :)
Yok ama ingiltereden bulmuştum biraz pahalidir kendileri ama tam pist aracı yaratıyor... :)
 

BaT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

es de nasıl yanlıyoruz ama
okkk okkk okkk okkk okkk
 
Üst