Sonax'ın hangi ürünü cila için uygundur?

23022010a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
282
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar arabamın üstünde bazı yerlerde çok açık kahve rengi lekeler var ve rengi çok mat. Şimdi arabama cila uygulamak istiyorum fakat bir kaç ürüne aklım takıldı ve bir kaç sorum olacak.

1. Matkap ucuna takılan polisaj pedleri var. Bunlar sağlıklı mıdır tavsiye edilir mi?
2. Eğer matkap ile olursa, makinayı hangi devirde kullanacaz ve polisaj pedinin özellikleri nelerdir?
3. Elle yapacaksan ne tür bir bez kullanmak gereklidir?
4. Elle yapılan bu uygulama ne kadar sürer?
5. Vermiş olduğum linklerdeki hangi ürün daha iyidir?

http://www.sonax.com.tr/urun-detay.php?ID=44
http://www.sonax.com.tr/urun-detay.php?ID=50
http://www.sonax.com.tr/urun-detay.php?ID=51
http://www.sonax.com.tr/urun-detay.php?ID=6
 
Öncelikle!

Burada aracı görmeden yapılacak bütün tavsiyeler farazi olur.İşinize yaramama ihtimali çok yüksek.

Eğer profesyonel değilseniz polisaj makinesinden uzak durun.Bir pazar günü yavaş yavaş elle yapın daha iyi.Yoksa bir bakmışsınız şurayıda yapim derken yaprığınız yerde sac görünüyor.

Aracınıza daha önce pasta cila uygulaması yapmadıysanız aşağıda vereceğim linkteki ürünü tavsiye ederim.Çizik giderici özelliği pek işe yaramaz fakat içinde aşındırıcı madde olduğu için elle kullanıma uygun ve amatör bir malzemedir ve güzel parlatır.Koruyucu etkisi de vardır.Daha sonra parlatıcı ve koruyucu özelliği olan sıvı cilalardan kullanabilirsiniz.

http://www.sonax.com.tr/urun-detay.php?ID=59
 
Öncelikle!

Burada aracı görmeden yapılacak bütün tavsiyeler farazi olur.İşinize yaramama ihtimali çok yüksek.

Eğer profesyonel değilseniz polisaj makinesinden uzak durun.Bir pazar günü yavaş yavaş elle yapın daha iyi.Yoksa bir bakmışsınız şurayıda yapim derken yaprığınız yerde sac görünüyor.

Aracınıza daha önce pasta cila uygulaması yapmadıysanız aşağıda vereceğim linkteki ürünü tavsiye ederim.Çizik giderici özelliği pek işe yaramaz fakat içinde aşındırıcı madde olduğu için elle kullanıma uygun ve amatör bir malzemedir ve güzel parlatır.Koruyucu etkisi de vardır.Daha sonra parlatıcı ve koruyucu özelliği olan sıvı cilalardan kullanabilirsiniz.

http://www.sonax.com.tr/urun-detay.php?ID=59

Kemal abi öncelikle teşekkür ederim cevabın için.
Böyle bir uygulamayı ilk defa yapıcam ve sanırım aracım da ilk defa böyle bir uygulama görücek :D
Abi benim bulabildiğim o 3 ürün, bu ürünü web sitesinde gördüm fakat burada bulamadım. Mecbur verdiğim ürünlerden bir tanesini alıp uygulicam. Aslında istediğim şey aracın rengi soluk, biraz parlasın kendine gelsin istiyorum.
 
Ellen yapmak yerine makina ile yaparsan çoğu ürün seni tatmin eder. Ama illa ellen yapacağım dersen sana Turtle Wax Teflon cila öneririm. Bauhouse larda var. Çok derin çiziklerin veya boyan çok solmuş ise yapabileceğim şey polisaj makinası ile pasta yapman ama ilk defa yapacak biri için tehlikeli çünkü aracın boyasını çıkartabiliyor çok bastırınca.
Bende niyetlenmiştim zamanında boyacılar 200 tl istedi bende gittim kendime polisaj makinası , meguiars pasta , meguiars parlatıcı koruyucu cila aldım. Toplam 170tl verdim. Bir cesaret yaptım ve sonuç mükemmel. Yer , zaman , biraz yetenek varsa çok zevkli ve zor.
 
İşte o kadar para çok. O paraya ben tamponları gövde rengi yaptıracam. Bakalım diğer arkadaşlar ne tavsiye edecekler. yine de teşekkürler
 
Bahsettiğim ürünü hepsiburada da bulabilirsin.Ötekiler gibi sıvı değil krem şeklinde bu yüzden kullanması daha kolay.Ben eski aracımda defalarca kullandım ve elle uygulama yaptım.Hem işin zevkine vardım, hemde yaptığım iş içime sindi.Boyacı arkadaşım bile çok şaşırmıştı açıkçası.Fakat biraz sabır ve kol gücü gerekli.Ben bir aracı yarım günde cilalarım.Çoğu arkadaşım yarım saatte apar topar yapıyor, sonradan kuruyunca ala bula oluyor.Kim nasıl yapar bilmem, ilgilenmem de.Ben kendi tekniğimi bulmuşum öyle giderim.Kısaca özetlim:

ARacı bir gün önceden bir güzel yıkatırım.Zaten gün boyunca sağa git sola git sabaha kadar bekle araba kuruyo.Tabi önemli olan cilaya ve cila yaptığınız bez, pet veya üstüpü kesinlikle su değmemesi.Ondan sonra çorap söküğü gibi her tarafta ince cilalanmamış bölgeler görürsünüz.İkinci olarak ben her parçayı ayrı ayrı cilalarım.Yaptığım işi daha iyi gözlemleyebilmek için.Her bir parçada cilayı 5 dakika bekletirim.NE daha az ne daha fazla.Biraz katı oluyo ama olsun.Yaz sıcağında ise 2-2.5 dakika.KAtılaşmasının tek sorunu kolları fazla yorması.En son bi havlu ile bir güzel parlatma yaparım.İki değişik havlu kullanırım.Birincisiyle mutlaka gözle görülmediği halde kalan kalıntıları temizlerim.İkincisi ise zaten cilanın üzerinde kayar.Ne zaman ikinci havlu boyanın her karışının üzerinde zorlanmadan kayar, o zaman işim bitmiş olur.Cila işleminden yarım saat sonra da güneşli bir alan bulup aracı oraya çekerim bi yarım saat kadar güneşin altında kurumasını sağlarım.Dediğim gibi benim şeklim bu, ayda bir yaparım, zaman bulamazsam yada hava koşullarına göre iki ayda bir yaparım.Gayette güzel olur.

Ama asla makine ile yapmam, yapana da karışmam.Kimseye de tavsiye etmem.Çünkü en azından sonax maugears (ismi yanlış yazdıysam kusura bakmayın) gibi sitelere girdiğinizde videolar resimler vardır, makine ile yapılan bir uygulamada metalik boyalarda verniğin tek yarı yarıya inceldiğini görürsünüz, birde opak boyada parlama adına alınan katı siz düşünün.

Size daha önce de tavsiye ettiğim gibi.Verdiğim linkteki ürünü kullanın.Bu ürünün pasta özellikli aşındırıcı etkisi olduğu için boyayıda temizler.Boya çok kirli ise ince bir pasta tabiki yapılmalıdır.Fakat bu ürünü sıvı cilalardan daha kolay uygularsınız.Diğer bir çok ciladan uzun süre dayandığını tecrübe ettim (4 ay parlaklık kalıyordu).Daha sonra tercihen içinde aşındırıcı olmayan koruyuculardan uygulayabilirsiniz.Şu konuda da uyarmak isterim, piyasadaki bir çok cilanın içeriğinde parlatma adına aşındırıcı kullanılır.
 
eger gercekten simdiye kadar herhangi bir cila islemi yapilmamissa.ilk önce boyanin temizlenmesi gerekir yani kil uygulamasi gerekir daha sonra mademki simdiye kadar böyle bir sey yapmamissiniz pastadan uzak durmanizi tavsiye ederim kil den sonra cila uygulamasi ilk iki linktekiler pek ise yaramaz son linkteki premium class isinizi görür daha sonrasi da wax cekerek uzun ömürlü bir parlaklik elde edebilirsiniz.
 
Bahsettiğim ürünü hepsiburada da bulabilirsin.Ötekiler gibi sıvı değil krem şeklinde bu yüzden kullanması daha kolay.Ben eski aracımda defalarca kullandım ve elle uygulama yaptım.Hem işin zevkine vardım, hemde yaptığım iş içime sindi.Boyacı arkadaşım bile çok şaşırmıştı açıkçası.Fakat biraz sabır ve kol gücü gerekli.Ben bir aracı yarım günde cilalarım.Çoğu arkadaşım yarım saatte apar topar yapıyor, sonradan kuruyunca ala bula oluyor.Kim nasıl yapar bilmem, ilgilenmem de.Ben kendi tekniğimi bulmuşum öyle giderim.Kısaca özetlim:

ARacı bir gün önceden bir güzel yıkatırım.Zaten gün boyunca sağa git sola git sabaha kadar bekle araba kuruyo.Tabi önemli olan cilaya ve cila yaptığınız bez, pet veya üstüpü kesinlikle su değmemesi.Ondan sonra çorap söküğü gibi her tarafta ince cilalanmamış bölgeler görürsünüz.İkinci olarak ben her parçayı ayrı ayrı cilalarım.Yaptığım işi daha iyi gözlemleyebilmek için.Her bir parçada cilayı 5 dakika bekletirim.NE daha az ne daha fazla.Biraz katı oluyo ama olsun.Yaz sıcağında ise 2-2.5 dakika.KAtılaşmasının tek sorunu kolları fazla yorması.En son bi havlu ile bir güzel parlatma yaparım.İki değişik havlu kullanırım.Birincisiyle mutlaka gözle görülmediği halde kalan kalıntıları temizlerim.İkincisi ise zaten cilanın üzerinde kayar.Ne zaman ikinci havlu boyanın her karışının üzerinde zorlanmadan kayar, o zaman işim bitmiş olur.Cila işleminden yarım saat sonra da güneşli bir alan bulup aracı oraya çekerim bi yarım saat kadar güneşin altında kurumasını sağlarım.Dediğim gibi benim şeklim bu, ayda bir yaparım, zaman bulamazsam yada hava koşullarına göre iki ayda bir yaparım.Gayette güzel olur.

Ama asla makine ile yapmam, yapana da karışmam.Kimseye de tavsiye etmem.Çünkü en azından sonax maugears (ismi yanlış yazdıysam kusura bakmayın) gibi sitelere girdiğinizde videolar resimler vardır, makine ile yapılan bir uygulamada metalik boyalarda verniğin tek yarı yarıya inceldiğini görürsünüz, birde opak boyada parlama adına alınan katı siz düşünün.

Size daha önce de tavsiye ettiğim gibi.Verdiğim linkteki ürünü kullanın.Bu ürünün pasta özellikli aşındırıcı etkisi olduğu için boyayıda temizler.Boya çok kirli ise ince bir pasta tabiki yapılmalıdır.Fakat bu ürünü sıvı cilalardan daha kolay uygularsınız.Diğer bir çok ciladan uzun süre dayandığını tecrübe ettim (4 ay parlaklık kalıyordu).Daha sonra tercihen içinde aşındırıcı olmayan koruyuculardan uygulayabilirsiniz.Şu konuda da uyarmak isterim, piyasadaki bir çok cilanın içeriğinde parlatma adına aşındırıcı kullanılır.

Kemal abi bu kadar bilgiyi yazdığın için teşekkür ederim. Ben de senin taktığını çalabilirim :D
 
eger gercekten simdiye kadar herhangi bir cila islemi yapilmamissa.ilk önce boyanin temizlenmesi gerekir yani kil uygulamasi gerekir daha sonra mademki simdiye kadar böyle bir sey yapmamissiniz pastadan uzak durmanizi tavsiye ederim kil den sonra cila uygulamasi ilk iki linktekiler pek ise yaramaz son linkteki premium class isinizi görür daha sonrasi da wax cekerek uzun ömürlü bir parlaklik elde edebilirsiniz.

Araç 2003 model ve düzenli olarak cilansaydı bu kadar mat olmazdı. Peki bu kil uygulamasını geçip direk son linkteki ürünü kullansak boşa mı zaman ve para harcamış olurum? :D
 
Araç 2003 model ve düzenli olarak cilansaydı bu kadar mat olmazdı. Peki bu kil uygulamasını geçip direk son linkteki ürünü kullansak boşa mı zaman ve para harcamış olurum? :D
tamam kil isini gecelim arabayi güzelce yika ve yine detayli bir sekilde kurula.daha sonra iki parca cila yap ve arkasina birinci parcadan temizlemeye basla cilalama isinden sonra eger tam tatmin olamaz isen bir hafta sonra tekrar yika kurula tekrar cilala faydasi olacaktir birinci seferde temizlenemeyen boya ikinci seferde kendine iyice gelir.önemli olan bayanin üstündeki göremedigimiz pisligi temizleyip boyaya nüfus edebilmek.
 
Geri
Üst