Sol ön taraftan, Lastik iç KENAR'dan yenmiş... Neden olabilir?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,516
Tepkime puanı
28
Puanları
48
Yaş
43
Arkadaşlar şoför tarafındaki yani sol taraftaki lastik içten yenmiş. Neden olabilir?

Lastikler zaten eski. 3-5 gün içinde yeni lastik alacağım.

Fakat arabada 15'lik çelik jantlar var. Bu mu yaptı acaba diycem. Jantlar bir önceki sahibi taktırmış.

Şuanki lastiklerin ebatı 195 50 r15.

15 jant kullanan arkadaşlarda da bu sorun oldumu acaba. Sadece kenardan yenme var. Telleri de çıkmış hatta. Sakat böyle. Yenisini aldığımızda da 3-5 gün sonra aynısı olur mu ?

Bilgisi olan varmı?
 
tam sağ yaptığınızda büyük jantlar davlumbaza sürtüyor olabilir,lastiğin sürttüğü yerde de iz vardır,böyle bir iz yoksa ön düzen ayarlarına baktırın..
 
Bir iz var. Hatta o kısım yenmiş ve teller çıkmış. O kadar yani. Bu davlumbaza nasıl çare buluruz?

Orjinal jantları taksam şimdi 4 lastik almam lazım. Araç modifiyeli gitmez de eski jantlar.

Buna bir çare bulmam lazım. Nasıl halledebilirim?

Tek tarafın rot ayarı bozulmuş olabilir mi?
 
lastik omuzu diyorlar benim dedigim yere. Omuzları yemiş. İz var hatta arkadaşın dediği gibi. Ön düzen inşallah problemli değildir...
 
eğer iz varsa dediğim yerde rot ayarı ile oynanırsa bilemiyorum belki ama bu kez sağ lastik sürtebilir,işin erbabı rot ustası çözümler..fakat siz bu kadar büyük jantlarla çekiş düşmedimi,akseleresi çok zayaıflamış olması lazım,trafikte sorun yaşamıyormusunuz?
 
aynısı banada oldu fakat 2 lastik birden gitmişti.. amortisörde yayının oturduğu yuvaya sürtüyodu virajda giyuvvvvv ediyodu.. 235/45/17 kullanıyodum önleri 225' e düşürdüm hala sürtüyo:(...
 
bu olayla bağlantısı yoktur ama yinede anlatıyım

babam bariyere girmişti, şaşe düzeltildi falan ama arabada bi dengesizlik oluşmuş normalde farketmiyosun ama yağışlı havada araba zor kontrol ediliomuş, ve sağ arka lastiği yemiş araba.. yani dengesizlikten

aracınız kazalı falan değil dimi ?
 
rota sokup kamber açısına baktırın... eğer negatif kamber fazla olursa lastiği içten yer... eğer kamber açısında bir sıkıntı yoksa demek ki lastik içeride bir yere sürtüyordur o zaman nereye sürtüğüne bakın... eğer orjinal jantınız yoksa ve sonradan aldığınız jantın ET değeri uygun değilse lastik iç tarafda bir yere değiyor olabilir...
 
rot balansı bozuktur veya şase yamuktur
 
Arkadaşlar yarın bi ROT & BALANCE a götürsem arabayı bana ön düzende nelerin değişmesi gerektiğini söylerler mi? İlla servise göstermem gerekmez herhalde. Rot Balance cihazı olan bir lastikçiye gidip bunu anlamamız mümkünmüdür?


Öndüzendeki değişmesi gerekenleri değişmeden yeni lastikleri takmak istemiyorum. Mantıklı mı değil mi?

Yine aynı yerinden yeni aldığım lastiklerin yenmesi hiç de iyi olmaz. Öyle değil mi?
 
Geri
Üst