Sol arka taban kısmında su birikiyor

arkadaşım o kadar can sıkıcı bir durum ki araçın tabanında su birikiyor ama döşemelerde bir şeyyok aklıma gelen şu aslında aracın su devriye kanalları var içerden suyu aşağı sızdırıyor şimdik tavandan akan su kanalar yardımıylan aşağı doğru süzerken delik bir yer var demeki yada fitili bozulmuş tam söylemiyorum oradan içeriye giriyor akla gelen en mantıklısı bu bence sen arabanın içine girr birinede söyle açsınlar sduyu arabanın içine sorunlu olan bölgete akıtın bakalım nereden geliyor ama bana göre tahliye kanallarının içinden geliyorr yukardan damlasa döşeme ıslanır demi ona bir bak iyice
 
Evet Yavuz
Haklısın tahliye kanallarında problem var
Motor tarafından baktık ama bulamadık
Şimdi burada herkesin görüşünü alıyorum belki başına gelmiştir diye
Fitilleri ve tahliye kanallarının olduğu yerleri bir inceleyeceğim

Yine de görüşü olanlar varsa lütfen yardımcı olsunlar tüm önerileri not ediyorum

Sevgilerle
 
Ön kısımdan su girdiğini kabul edelim. Buradaki soru, ön kısımdan giren su ön tabana uğramadan nasıl oluyorda direk arka tarafa geliyor olmalı. Böyle bir durumda benim aklıma direk havalandırma boruları gelir. Combo'nun karasör yapısını bilmiyorum ama bizim arabaların ön koltuklarının altında sağlı sollu iki adet havalandırma/ısıtma kanalları var. Senin arabada da bu kanallardan var ise ve ön taraftan giren su ön tarafa uğramadan direk arka tarafta toplanıyorsa bu kanalların rolü vardır. Kanalların içini bir kontrol et, ıslak mı, nemli mi?
 
Savaş ağbi İzmir'den bir Murat isimli arkadaşla Chatbox'ta bir konuşmamız oldu
Onun da görüşlerine bir bakabilirmisin

Bizim araçlar Corsa'nın her şeyi ile aynısı
Kanallarada bir baktırayım
 
Paylaşımları ve yardımları
Önerileri olacak olan arkadaşlardan mesaj bekliyorum
 
Kalorifer peteğinin delinmesi ön tarafa su verir. Kalorifer de çalışır ama içerisinde su olmadığından ısıtma yapmaz. Araç su eksiltir. Su eksiltme durumu var mı?
Motorun arka kısmında karortada (tarifi daha kolay olsun diye ön cam altı diyelim) iki adet "L" şeklinde su tahliye hortumu olması lazım, bir ucu cam silgilerinin altına gelen kısımdan kaportaya bağlıdır, diğer ucu yere doğru bakar, yere doğru bakan ucun ağzı kapalı gibi durur, o borunun içi zamanla toz, toprak, yaprak gibi çöplerle dolarsa ön cam çevresinden gelen suları tahliye edemeyip içeri verebilir. Ama sorun arka bölgede olduğuna göre benim aklıma gelenler;
1- Arka bölgeye havalandırma/ısıtma kanallarından su gelmesi,
2- Arka kayar kapı bölgesi, kapı veya cam fitilleri,
3- Halı altı ile taban arasında su var dediğin için; hemen hemen her aracın taban kısmında su tahliye tapaları vardır. Bu tapa düşmüş olabilir ama zor ihtimal. Çünkü araç park halinde iken su alıyormuş. Aracın park halinde bu tapadan su alması için yerde biriken suyun seviyesi bir hayli fazla olmalıdır.
4- En son, belki de en olmaz ihtimal ama neden olmasın diyorum. Aracı park ettiğin yerde, yağmurda çok su birikiyor mu? Kapı fitillerin bozuksa veya kapı ayarsızsa yanından geçen araçların püskürttüğü sular aracın içine girebilir. (benzeri başıma gelmişti)
 
Savaş Ağbi sanırım bu problemim ile sizi fazla sıkmamışımdır;

''Motorun arka kısmında karortada (tarifi daha kolay olsun diye ön cam altı diyelim) iki adet "L" şeklinde su tahliye hortumu olması lazım, bir ucu cam silgilerinin altına gelen kısımdan kaportaya bağlıdır, diğer ucu yere doğru bakar, yere doğru bakan ucun ağzı kapalı gibi durur, o borunun içi zamanla toz, toprak, yaprak gibi çöplerle dolarsa ön cam çevresinden gelen suları tahliye edemeyip içeri verebilir.''


Bu tespitiniz üzerinde duruyor zaten bizim usta da

Geçen ay dediğiniz bölümü komple söktü
Hatta içinden bir sürü yaprak çıktı
Hatta ve hatta kabloların geçtiği bir yer vardı ön panele geçen orada bir yer gözüne takıldı silikon bile yaptı

Ancak aradan geçen bir hafta sonrasında yağan yağmurda yine arka taban göl oldu
Götürdüm ustaya yine inceledi

''Burayı bir kez daha sökeceğim ve kova kova su dökeceğim. Bir de öyle deneyelim dedi''

Şimdi ilk olarak bunu yapacağım daha sonra da sitede yapılan yorumları da not ettim tek tek oraları da kontrol edeceğim

Bir de dikkat ettiğim başka bir şey var;
Çok olmasa da bu durum başıma geldiğimde ayak pedallarının olduğu yerlerde hafif su damlacıkları oluşuyor ve ön paspasın altı hafif nemleniyor

Bence sizin bahsettiğiniz su buradan girip arabanın da meğilli bir yerde olduğunu düşünürsek halı ile taban arasından tam arkaya sızarak oradaki son noktada birikiyor

Ne dersin ağbi ?...
 
Bir de dikkat ettiğim başka bir şey var;
Çok olmasa da bu durum başıma geldiğimde ayak pedallarının olduğu yerlerde hafif su damlacıkları oluşuyor ve ön paspasın altı hafif nemleniyor
Bence sizin bahsettiğiniz su buradan girip arabanın da meğilli bir yerde olduğunu düşünürsek halı ile taban arasından tam arkaya sızarak oradaki son noktada birikiyor
Ne dersin ağbi ?...

Bu önemli tesbitlerden birisi. Aracın meyilli bir yerde park edilmesi su sızıntısının kaynağı için insanı yanıltır. Aracın yönünü değiştirerek park et. Yani arka bölüme su sızmayacak şekilde (rampa aşağı konumda). Bu durumda belki de arkaya su gelmeyecektir. Uzun zamandır araç taban döşemesi sökmedim ama en son söktüğüm Record ve Kadett'in ön kısmındaki halılarının altında motor kısmına kadar uzanan ses izolasyonu amacıyla konulan halımsı bir malzeme vardır. BU malzeme suyu adeta sünger gibi emer. Sen hareket halindeyken alttan-motor bölgesinden giren sular veya park halindeyken sızan yağmur suları burada birikiyorsa, aracı da uzun süreli rampa yukarı park ettiğinde bu sular arkaya doğru süzülüyorsa suyun geldiği kaynağını yanıltıyordur. Eskiden annelerimiz evin halılarını yıkarlardı, halıyı sıkamadıkları için ıslak halıları yerinden kaldıramazdık. Rula yapılıp bir yere dayar suyunun süzülmesini bekler ondan sonra bahçe duvarına asardık, fakat bir süre sonra halıdan tekrar sular damlamaya başlardı bunu gibi yani.
 
Murat abi geçmiş olsun konuyu takip ediyorum başından beri umarım en kısa zamanda çözümü bulursun
 
Savaş ağbi dediğin gibi de yaptım ters te koydum ama yine ısrarla sol arka tarafta birikiyor su

Gerçi şöyle bir şansım var aracım kapalı garajda duruyor
Ama misafirliğe falan gittiğim zaman başıma bu geliyor...

Ben yine de sizin dediğiniz gibi


''Motorun arka kısmında karortada (tarifi daha kolay olsun diye ön cam altı diyelim) iki adet "L" şeklinde su tahliye hortumu olması lazım, bir ucu cam silgilerinin altına gelen kısımdan kaportaya bağlıdır, diğer ucu yere doğru bakar, yere doğru bakan ucun ağzı kapalı gibi durur, o borunun içi zamanla toz, toprak, yaprak gibi çöplerle dolarsa ön cam çevresinden gelen suları tahliye edemeyip içeri verebilir.''


Burayı bir kez saha kontrol ettireceğim

Bir de Lifte sokup alt kısma falan baktıracağım

Ağbi fazla sıkmadım ya sizi bu konuda

Sevgilerle
 
Geri
Üst