Soğuk havalarda dizel araç çalıştırması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan necfur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

necfur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 May 2011
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Arkadaşlar, 2006 h essentia 1.3 var.Daha önceleri marş yapmada hiçbir sorun yoktu.1-2 sn de marş yapıyordu.Havalar 10 dercenin altına düştü.sabahları araç hemen çalışmıyor. 5-6 sn marş yağmak gerekiyor.tabi o sırda çıkan ses insanı çıldırtıyor.Git kaputu aç ver odunu diyor şeytan :mad:.Sorunun çözümü için yardımcı olursanız sevinirm.
 
ısıtma bujilerinde sorun wardır birkaç tanesi çalışmıyodurr birde mazot tan olur bazı mazotları beğenmiyor opet in mazotundan memnunum ben bir depo ile 850 km yi geçiyor
 
akünüzü kontrol ettirin.soğuk havalarda mazot yoğulaşır.yarım deponun altına düşmemeye dikkat edin
 
benim depo hep çeyrek çevresinde oluyor. şimdilik bir sorun yok ama sonrası için sorun yaratır mı? gidip ekstra 100 tl lik mazot alayım da onun çizgisini düşürmeyeyim mi?
 
ben ağrıda geçen sene 2006 dizel astra h aracımı -28 derecede dahil çalıştırdım. ancak mümkünse araç hergün çalışmalı özellikle çok soğuk günlerde akşam 9-10 gibi mutlaka çalıştırın, sabaha sıkıntısız çalışır. ilk defa geçen gün -15 derecede çalışmadı. usta getirdim aküden olduğunu söyledi ki aküm 5 senelikti. aküyü değiştirdim şimdilik sıkıntı çıkarmadan çalışıyor.
 
en önemlisi yakıt.. dizel araçlarda mümkünse çeyreğin üstünde yakıt olsun çünkü bu yakıt pompasınada zarar veriyor..

çalışmama sebebine gelince bence benim fikrim ya aküdür ya ısıtma bujisi yada yakıtın kalitesi..

birde dizel aracın bir kullanma yöntemi vardır bu devirde pek kimse iplemesede sabah çalıştırdınızmı direk hareket etmeyin araba kendini bulsun bir dakka bekleyin kapamadan öncede araba kendini bulsun bir bir dakka bekleyip öyle kapayın çok soğuk yerlerde yaşıyorsanız aracınızı gecede bir 15 dakkada olsa çalıştırın iyi gelir en azından gündüz rahat çalışır aynısı gündüz içinde geçerli gece çalışıyorsa araç gündüz çalıştırın bu seferde..
 
bende aynı sorunla karşılaştım hallettim sana tavsiyem eğer akün yeniyse aküden klima motorunun üstüne şase al(motora en yakın noktayı seç) + aracı çalıştırmadan 1-2 kere kontağı açıp kapatırsan daha yararlı olur..ben aküyüde değiştirdim ne olur ne olmaz diye hiçbir sıkıntı yok anında alıyor
 
usta senınn sorun akuden kaynaklanıyro ısıtma bujısı olsa dırekt arıza lambası yakıyor arac daha gecen hafta basıma geldı cunku :) ben gecen ay debrıyaj balatamı degıstrdım ustam dedı akun aracın orjınal akusu 6 senelık sen yesıl yandıgına bakma degıstr kısın zorlama arabanı dedı.. degıstrdım bende sımdı ılk gunku gıbı oldu..
 
akümü geçen hafta değiştirmiştim. -6 derecede (gece -15 i görmüştür) aracım 20 saniye çalıştı ve stop etti ve bir daha çalıştıramadım.
ben yakıttan diye tahmin ediyorum başka fikri olanınız var mı?
 
Kontagı bir kere cevırdıgınızde motor tarafından ufak bir uğultu gelicektir , o ses kesilince kontağı cevirin buna rağmende motor zor marş alabilir . Bu durumda akünüzün ışığını bir kontrol edin siyah renkde ise geç alması normal olucaktır ... Benım astrada da gecen sene sabahları 0 derecede iken bu tarz gec almalar oluyordu ama pekde yapıcak bırsey olmuyor acıkcası...
 
Geri
Üst