Sirali Sistem Lpg

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan baybars
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
B

baybars

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar aracımda sıralı sistem lpg var.
Araç tüpe geçtikten sonra hareket edince bazen arıza ışığı yanıyor ve sönmüyor. Ama hareket halindeyken tüpe geçerse arıza ışığı yansa bile daha sonra sönüyor.
Sİzce aracı tüpe geçirip öyle mi hareket etmek lazım yoksa hareket halindeyken mi tüpe geçmeli?
Yani bunların zararı veya faydası nedir?
 
Ben sizi tam anlayamadım motor zaten belli ısıya gelince kendisi gaza geçiyor?
Siz gaza geçinceye kadar rolantidemi çalıştırıyorsunuz?
 
arkadaşlar benim sıralı sistem LPG de kafam karıştı. özellikle bu gün lpg konusunda soru çok geldi.lpg ye motor sıcaklığı belli bir noktaya gelincemi geçiyor. benim bildigim motor devrine göre geçmiyormu. mesela araba ilk çalıştığında benzinde çalışıyor motor devri 3000 e çıkınca (bunu araba boşta iken gaza basarakta yapabilirsin hareket etmeden önce) lpg ye geçiyor diye biliyordum.

şayet motor sıcaklıgına göre geçiyorsa bizim burası küçük bir yer. evden iş yerim 1200 metre olduğuna göre zaten araba ısınmadan stop ediyorum. yani bu durumda benim LPG taktırmama hiç gerek yok.


birde arkadaşlar lpg ile ilgili çok başlık açıldı. herkesin kafası karıştı öncekileri boş verip bu konu altında herkes

Hangi LPG markasını kullanıyor
Ne tür sorunlar yaşadı
Hangi ustayı tavsiye eder
Yıllık kaç bin KM yapıyorsak LPG taktırmalıyız

gibi cevapları yazarsak direk bu konu altında LPG ile ilgili bütün sıkıntılarımıza cevap bulabiliriz diye düşünüyorum.



Örneğin benim arabada :

LPG takılı değil.
yıllık ortalam 6000 KM yapıyorum
LPG taktırırsam Atiker veya BRC düşünüyorum
 
Son düzenleme:
Benzinden lpg ye geçiş atılan programa göre değişir.Benim aracımda motor sıcaklığı 25 dereceye gelince geçiyor lpg ye.
 
Devirle alakası yok motor sıcaklığına göre gaza geçiyor yokuşlarda zorlanırsa 4500 deviri bulursa bu seferde benzine geçiyor
Mustafa sen arabanı hiç elletme bu şekilde kullan lpg ye yapacağın masrafı kurtarman için çok uzun seneler aracına binmek zorunda kalacaksın bu yüzden masraf yapma
 
Devirle alakası yok motor sıcaklığına göre gaza geçiyor yokuşlarda zorlanırsa 4500 deviri bulursa bu seferde benzine geçiyor
Mustafa sen arabanı hiç elletme bu şekilde kullan lpg ye yapacağın masrafı kurtarman için çok uzun seneler aracına binmek zorunda kalacaksın bu yüzden masraf yapma


Teşekkürler.... LPG ile ilgili sorunları duydukca vaz geçtim. ayrıca ben yılda en fazla 6000 Km yapıyorum.
 
evet lpg taktırmak için en az 10-15 bin km yol yapacaksın ki kendini bir kaç yılda amorti etsin ayrıca senin kullandığın mesafe kısa özellikle kışın daha araç gaza geçmeden varacağın yere varırsın
 
Arkadaşlar benim lpg'nin markası ecotech,
Motor 40 dereceye ulaştığı zaman tüpe geçiyor.
Ben genellikle rolantide çalıştırıyor ve tüpe geçmesini bekliyorum. Zaten sorumun da aslı buydu::))
Yani böyle yapmanın zararı var mımerak ediyorum.....
 
Arkadaşlar benim lpg'nin markası ecotech,
Motor 40 dereceye ulaştığı zaman tüpe geçiyor.
Ben genellikle rolantide çalıştırıyor ve tüpe geçmesini bekliyorum. Zaten sorumun da aslı buydu::))
Yani böyle yapmanın zararı var mımerak ediyorum.....
arkadasım 40 derece fazlaca beklemene sebep olacaktır
normalı 25 30 derecedır
rolantıdede cok benzın yersın hareket edıp benzınle devam edersen daha hızlı ısınacaktır ancak sen ılk once ısı sensorunun algıladıgı dereceyı 30 a dusurttur
 
ısı sensörünün algıladığı derece nerden ayarlanıyor elle müdahale etme şansı varmı bunun ya
 
Geri
Üst