Şimdi de P0130 arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gökhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Arkadaşlar bu vectra aracımın bir derdi bitiyor yeni bir derdi başlıyor.Bir süredir arıza lambası yanmaya başladı.Rölantideyken bazen stop edecekmiş gibi oluyor sonra normale dönüyor bazen de stop ediyor.Op com la arıza okuttum P0130 o2 algılayıcı devresi voltaj alçak-kesik kesik yazıyor.op com a bağlıyken gaz verdiğim de o2 sensörünün mv değerleri değişiyor.Bir de ilgisi var mı dır bilmem ama bir süredir egzost um patlak abarth gibi ses çıkarıyor. Acaba sensör mü arızalı yoksa basit bir soket temassızlığı mı dır?Ekteki resimde op-com un ekranı mevcut.Aracım 98 Vectra 2.0 lpg li.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20150103_225707.webp
    IMG_20150103_225707.webp
    76.7 KB · Görüntüleme: 47
Arkadaşlar bu vectra aracımın bir derdi bitiyor yeni bir derdi başlıyor.Bir süredir arıza lambası yanmaya başladı.Rölantideyken bazen stop edecekmiş gibi oluyor sonra normale dönüyor bazen de stop ediyor.Op com la arıza okuttum P0130 o2 algılayıcı devresi voltaj alçak-kesik kesik yazıyor.op com a bağlıyken gaz verdiğim de o2 sensörünün mv değerleri değişiyor.Bir de ilgisi var mı dır bilmem ama bir süredir egzost um patlak abarth gibi ses çıkarıyor. Acaba sensör mü arızalı yoksa basit bir soket temassızlığı mı dır?Ekteki resimde op-com un ekranı mevcut.Aracım 98 Vectra 2.0 lpg li.

sadece benzinde kullanın ve opcomla arızayıda silin. sonrasında tekrar yanacakmı bakın.birde
rolantideyken o2 sensör voltajı devamlı artıp azalmalı. artmıyorsa devamlı 0.1 volt okuyorsa araç fakir çalışıyordur. ya bi yerden hava alıyor yada başka bir sorun var. o2 sensörünüz bozuk olmayablir...
depo havalandırma valfi açık kalınca bile araba fakirde çalışır rolantide.. vakum hortumlarıda etkiler. hava giriş borusundaki herhangibir hava kaçağıda...
borularda vakum kaçağı olup olmadığını rolantide çalışırken balata spreyini borularda hava kaçağı olabilecek muhtemel noktalara sıkarak motorun sesinin değişip değişmediğine bakarak bulabilirsiniz....
 
Geçenlerde hava körük borusunu sökmüştüm.Çatlamış oradan hava alıyordu.Körüğü söktüğümde bir şey dikkatimi çekmişti.Körüğün içerisi sanki yağ buharı olmuş gibiydi.Çatlak yeri yaptım(ya da ben öyle sanıyorum).Benim egzostum da patlak.Ama nereden patlak olduğunu bilemiyorum.Acaba diyorum onunla da ilgisi var mı?
 
Geçenlerde hava körük borusunu sökmüştüm.Çatlamış oradan hava alıyordu.Körüğü söktüğümde bir şey dikkatimi çekmişti.Körüğün içerisi sanki yağ buharı olmuş gibiydi.Çatlak yeri yaptım(ya da ben öyle sanıyorum).Benim egzostum da patlak.Ama nereden patlak olduğunu bilemiyorum.Acaba diyorum onunla da ilgisi var mı?

sensörle motor arası patlaksa etki eder... hava giriş hortumunuzada bidaha bakın derim.. sensörlerin ölçmediği giren veya çıkan her hava soruna sebep olur...
 
Aracımda bir süredir rölanti dengesizliği de başlamıştı.Rölanti kendi kendine 1500 e kadar yükseliyor sonra normala dönüyor bazende normalken rölanti düşüp stop edecek gibi olup tekrar normale dönüyordu.İlk önce çatlak olan hava körük borusunu değiştirdim.Daha sonra benzin valfinden çıkıp kelebeğin altına girin ince boruda çatlak vardı onu da değiştirdim.Daha sonra rölanti motorunu ve kelebeği söktüm temizledim.Oksijen sensörü arızasını sildim bir daha bu arızayı vermedi.Rölanti sorunu da büyük bir oranda düzelmişti.Yani kendi kendine gaz vermiyor fakat çok nadir olarak stop edecek gibi olup tekrar düzeliyordu.Derken bir süredir patlak olan arka susturucuyla ilgisi olabileceğini düşünüp egzoscuya gittim ve arka susturucuyu değiştirdim.Sonuç; inanılır gibi değil ama rölanti sorunum tamamen düzeldi.Rölanti de en ufak bir oynama yok tam olması gerektiği gibi.Hala aklım almıyor egzosla bir ilgisi var mıdır yoksa tesadüf mü oldu.En son olarakta su sızdıran lpg regülatörünü söktüm.Su bölmesini gaz bölmesini temizledim. Kenarlarına sıvı conta sürerek topladım.Şimdi regülatörde sorunsuz Rölantide sorunsuz çalışıyor.
 
Aracımda bir süredir rölanti dengesizliği de başlamıştı.Rölanti kendi kendine 1500 e kadar yükseliyor sonra normala dönüyor bazende normalken rölanti düşüp stop edecek gibi olup tekrar normale dönüyordu.İlk önce çatlak olan hava körük borusunu değiştirdim.Daha sonra benzin valfinden çıkıp kelebeğin altına girin ince boruda çatlak vardı onu da değiştirdim.Daha sonra rölanti motorunu ve kelebeği söktüm temizledim.Oksijen sensörü arızasını sildim bir daha bu arızayı vermedi.Rölanti sorunu da büyük bir oranda düzelmişti.Yani kendi kendine gaz vermiyor fakat çok nadir olarak stop edecek gibi olup tekrar düzeliyordu.Derken bir süredir patlak olan arka susturucuyla ilgisi olabileceğini düşünüp egzoscuya gittim ve arka susturucuyu değiştirdim.Sonuç; inanılır gibi değil ama rölanti sorunum tamamen düzeldi.Rölanti de en ufak bir oynama yok tam olması gerektiği gibi.Hala aklım almıyor egzosla bir ilgisi var mıdır yoksa tesadüf mü oldu.En son olarakta su sızdıran lpg regülatörünü söktüm.Su bölmesini gaz bölmesini temizledim. Kenarlarına sıvı conta sürerek topladım.Şimdi regülatörde sorunsuz Rölantide sorunsuz çalışıyor.

hepsi birbirini etkileyebiliyor... motora giren veya çıkan ölçülmeyen her hava sorun çıkarıyor maalesef :)
eksoz tıkalıymış demekki içinden...
 
Geri
Üst