Silindir Kapakları Kurum Yapmış

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan thanatas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Dostum bende bazı şeyler yazmak istiyordum bu iyi oldu. Şimdi Benim araçta ilk defa protech kullandıktan sonra olmuştu. Bilmiyorum raslantıda olabilir.Normalde 95 Oktan kullanıyordum. Sonra buradaki arkadaşlarımın önerileri doğrultusunda sanayiye gidip (şaşmaz'a) bir sürü ustaya gösterdim herkes z-motorlar kurum yapabiliyor arıza tekrar ederse açılacak motor kapakları dedi.Ama araba bir daha teklemedi açıkcası yaklaşık 3 hafta oldu sanırım. Ustalar bir daha olursa getirmen gerekli dediler.Ama olmadı.Havalar soğuk olmasıne rağmen bir ara tekrarlamadı.Şöle şeyler yaptım.Öneriler üzerine...

O gün ben depoyu boşaltıncaya (yarım depo) yüksek devirde kullandım (depoda 95 oktan vardı). Sonra bitince 98 oktan yada 100 oktan alıp yüksek devirde kullanmaya başladım (3200 - 3600).Uzun süreden beri sorun yok .bir ara carbon-cleaner yaptırmayı düşünüyorum. Aracın durumu iyi ama gene yaparmı bilemedim. Devirli ve yüksek oktanlı sanki araba kendine geldi. Bilmiyorum ustalar bu duruma ne der?:hıh:
 
dediginiz dogru olabilir ancak yolda kalmak gibi (hele sehirlerarası yolda) bir riski almak istemedim. bir arkadasım bir kez yolda kaldı ve (o da vectra idi) ve o yuzden arabasını sattı.
 
arkadaşlar benim bilmediğim bi nokta benim 2000 astra motor tipini nasıl bilecem.ruhsatta x ile başlıyor
 
Bendeki hata kodu da şu P0304

araştırdığım kadarı ile birşeyler buldum ama emin olamadım. bulabildiğim tek şey hata kodunu okumayı öğrenmek oldu.
cumartesi motor ikaz lambası yandı ama bişi hissetmedim, ancak pazar günü araçta önemli bir güç kaybı oldu 3'e takıp gaza bassam bile sanki hala 2 de gidiyormuşum gibi gidiyordu. rölantide titreme hızlanmada isteksizlik vardı hatta boşta bile devir yükselmesi isteksizdi, ama bu akşam tekrar denediğimde sanki daha iyiydi motorun sesi hata 6000-7000 deviri zorladım bu kez hem ses daha iyi hemde devir artışı akıcı ve istekli idi ancak rölantideki titreme kendisini hissettirimeye devam ediyordu.
aracın bakımınıda yeni yaptırmıştım motor yağı, yağ filtresi, hava klima filtresi, bujiler hepsi değişti ve araba eskisini göre çok güçlenmişti ve o zamandan beride çok memnundum arabadan ama bu olay canımı sıktı:sorry: . sizce çözümü ne olabilir. bilen varsa yardımını rica ediyorum
aracım
2004 model astra g
motor no z16xe
101 bg, 1598 cc
38500 km
devamlı kullandığım benzin bp 95 oktan
 
tekrar ederse habe verelim birbirimize

merhaba suanda bende aynen böyle yapıyorum :) benimde epey bir süredi tekrarlamadı...umarım böyle devam ede.. ama ben gene 3000 bin devirde vites atıyoum alıskanlık olmus herhalde kurum yaptırmamak imkansız olsa gerekte yüksek oktanda herhalde daha az kurum yapar diye sadece düşünüyorum umarım öyledir...

Dostum bende bazı şeyler yazmak istiyordum bu iyi oldu. Şimdi Benim araçta ilk defa protech kullandıktan sonra olmuştu. Bilmiyorum raslantıda olabilir.Normalde 95 Oktan kullanıyordum. Sonra buradaki arkadaşlarımın önerileri doğrultusunda sanayiye gidip (şaşmaz'a) bir sürü ustaya gösterdim herkes z-motorlar kurum yapabiliyor arıza tekrar ederse açılacak motor kapakları dedi.Ama araba bir daha teklemedi açıkcası yaklaşık 3 hafta oldu sanırım. Ustalar bir daha olursa getirmen gerekli dediler.Ama olmadı.Havalar soğuk olmasıne rağmen bir ara tekrarlamadı.Şöle şeyler yaptım.Öneriler üzerine...

O gün ben depoyu boşaltıncaya (yarım depo) yüksek devirde kullandım (depoda 95 oktan vardı). Sonra bitince 98 oktan yada 100 oktan alıp yüksek devirde kullanmaya başladım (3200 - 3600).Uzun süreden beri sorun yok .bir ara carbon-cleaner yaptırmayı düşünüyorum. Aracın durumu iyi ama gene yaparmı bilemedim. Devirli ve yüksek oktanlı sanki araba kendine geldi. Bilmiyorum ustalar bu duruma ne der?:hıh:
 
Geri
Üst