Sıcaklıkta Yağların Durumu

GTS Elektronik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar yağ konusunda araştırma yaparken tamda mobil 5w40 ve 5w50 üzerine araştırıyordum kaç gündür şöyle bir site buldum.Genel olarak kullandığımız yağların yüksek sıcaklıkta durumuyla ilgili belki ilginizi çekebilir.
Ha bu arada objektifliği nedir bende bilmiyorum.

http://www.ekomobiili.fi/Tekstit/Oil test.pdf
 

Stormingful

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2014
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Güzel bi deney yapmışlar, yalnız deneyde sadece yağların sıcağa karşı dayanıklılığını ölçmüşler. yani sonuç kısmında da belirttiği gibi bu deneyden hangi yağın daha iyi yağladığına dair bir sonuç çıkarmak imkansız.

yalnız şu nokta çok önemli ki, en ucuz yağ ile en pahalı yağ sıcağa dayanıklılık yönünden aynı çıkıyor. yani aslında ucuz yağ ile pahalı yağ arasındaki fiyat makasının bu kadar geniş olmaması lazım.

bu arada GTS Elektronik bu güzel paylaşım için teşekkürler ..
 

GTS Elektronik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O benimde dikkatimi çekti 15w40 mineral yağ herhalde o kadar sıcaklıktan sonra renk yine aynı bende anlam veremedim
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
O sıcaklıklarda yağlama becerilerine dair bir test yok, kaldı ki 180 derece de test edilmiş ancak yağ sıcaklığı da 110' u 120' yi motorda bir problem yoksa kolay kolay geçmez.

Motor yağının 1. görevi hareketli parçaları yağlamak, 2. görevi yüksek sıcaklığı üzerine çekerek motor yerine kendini feda etmesi :)

Mineral yağ parçacıkları sentetiklere göre daha büyük olduğu için sıcağa daha dayanıklı çıkmıştır. Daha ufak parçalı sentetik yağlar yapılarından dolayı doğal olarak daha iyi yağlama yapar.
 

GTS Elektronik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O sıcaklıklarda yağlama becerilerine dair bir test yok, kaldı ki 180 derece de test edilmiş ancak yağ sıcaklığı da 110' u 120' yi motorda bir problem yoksa kolay kolay geçmez.

Motor yağının 1. görevi hareketli parçaları yağlamak, 2. görevi yüksek sıcaklığı üzerine çekerek motor yerine kendini feda etmesi :)

Mineral yağ parçacıkları sentetiklere göre daha büyük olduğu için sıcağa daha dayanıklı çıkmıştır. Daha ufak parçalı sentetik yağlar yapılarından dolayı doğal olarak daha iyi yağlama yapar.

Ben geçen yağ değiştirdim eskisi 10w40 dı şimdi 5w40 koydum mobilin birde koymadan evvel eski yağı boşalttıktan sonra filtre değişmeden 30 numara yağ koydurdum 2.5 litre kadar 10 15 dk çalıştı böyle temizlik amaçlı.Sonra boşaltılıp yeni yağ ve filtre değişti.
Yeni yağ tabi tertemiz şuan.Sonrasında dikkatimi çeken motor sıcaklığı oldu
değişimden önce çalışma sıcaklığına daha erken ulaşıyordu şimdi ise daha geç.
Mantık yürütüyorum sizinde yazdığınız üzere şimdi motor içide temiz olduğundan yeni yağ sıcaklığı daha iyi emiyor vede motorun ısınması biraz daha geç oluyor doğrumu yani yağ soutma işlemide yaptığından.
Bunu yazmamdaki sebep tam sentetik yağa geçenler aracın daha çabuk ısındığını söyler genelde kafamı karıştıran nokta bu oldu.çünkü bende tam tersi oldu neticede soğutma suyu yada motor yağı sıcaklığı nekadar çok emerse motor içi sıcaklığıda daha sağlıklı olmazmı
yeni yağda mobil 5w40 tam sentetik bu arada
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Gençlik heyecanıyla yapılmış bir test :)

Hemen basmış kalayı sonuç kısmında, tam sentetik diye o kadar para verilen yağlar kapkara oldu diye.

O gence, şöyle çık bir temiz hava al, sinemaya filan git demek lazım, yorulmuş bu aralar :)
 
Üst