sıcakken geç çalışma sorunu çözüldü.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan iberay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
walla ben carbon clean yaptırdım pişman oldum....
normal çalışan araba bazen geç alıo birkaç saniyede sıcak soğuk farketmiyor...
bir arkadaşımda benim araçtan var 1.7 arabası 280binde yarım marşta alıo :S
 
Arkadaşlar benim arabada bu sıcak motorda geç çalışma sorunu ( tek marşta ama 5-6 tur sonunda isteksiz ve düzensiz çalışma) haftasonu yine oldu. Araba servise girdi usta kontağı çevirdi ve 9 aydır onlara bu hatayı göstermeyen bizim astra classic ( 1.6 twinport 2008) tek marşta ama 6 tur döndükten sonra çalışarak sorunu gösterdi.. Usta yanımda oturuyordu döndü ve şöyle dedi. HAAA bu muydu problem tamamı ile EGR valfi temizleyelim hiçbirşeyi kalmaz.. Sonra aldılar arabayı 10 dak sonra getirdiler..
-Dedim ne çabuk bitti.
-Dedi egr valfini garantiden değiştirdik.
-Dedim hata kodu gördünüz mü?
-Görmedik ama belli değerleri ölçtük gözlemledik hata egr de..
-Dedim öyle diyorsanız öyle olsun.

Şimdi araba ile testteyim eğer aynı yaparsa ne yapacağım bilmiyorum...Ha bu arabayı aldığımın 13. gününde bu problemle karşılaşmıştım. ( Krank devir sensörü, akü, buji daha önce garantidöen değişti.) O nedenle kurumdan pislikten bu problemin olduğunu düşünmüyorum..Bence enjektor rölesi ve yakıt pompası gibi geliyor ama neyse..

Yorumlar olursa sevinirim...
 
walla ben carbon clean yaptırdım pişman oldum....
normal çalışan araba bazen geç alıo birkaç saniyede sıcak soğuk farketmiyor...
bir arkadaşımda benim araçtan var 1.7 arabası 280binde yarım marşta alıo :S
ıyı olmus arabayla okadar oynarsan bence sana carbon clean lazım
bu arada verdıgın emanet patladı :) :)
 
bende de aynı sorun vardı 8 aydır sabah soğukta tek marş alıyor hemen
sıcakta çeviriyorum marşı baya bi geç çalışıyordu hatta benim eski doğanda bir yandan marş bir yandan gaza basardım aynı alışkanlığı tekrar edindim :)
geçen arabaya basıyorum 3500 deviri geçmiyor baktırdım usta krank devir sensörü dedi değiştirdik düzeldi geç çalışma olayı hala var ama eskiye göre daha iyi

birde egr valfini temizleteyim bakalım ne olacak
 
Valla benimkide çözüldü ama çok trajikomik oldu. En sonunda ustamızın aklına immobilizer geldi. Heyecanla arabayı lifte kaldırıp immobilizerin pompanın altından giren soketini söktük VD-40 sıkıp, elden geçirip yerine taktık.
Sonuç, 100 derecenin üzerinde bile motor sorunsuz marş alıyor. Meğer sıcakken soketin içindeki oring genişleyip temassızlığa neden oluyormuş motor soğuduğunda ise yeniden büzülerek kapanıyor ve soket yeniden temas ediyormuş. Şimdiki tanı bu çok mantıklı bir açıklamamı tartışılır(pompanın çalışma esnasında blok kadar ısınmadığını düşünüyorum) ama sorunun çözüldüğü bir gerçek.tabi sağlam motoru boş yere açtırdık oda ayrı mesele. Gülermisin ağlarmısın...
 
Geri
Üst