''SFI'' Sahipleri..

Okan abiyi yakaladık madem soralım sorulara boğalım:)
xe nin karter contasında kaçak wardı.contayı yazın oradayken aldım burada taktırdım sorunsuz oldu derken rot kolu burçlarını değiştirmek için lifte aldığımızda triger tarafından sızıntı wardı.
iki ayrı yer krank dış keçesi dedi.onu değiştirmeyi düşünüyorum.değişim zahmetli ve masraflımı olur yoksa motor indirmeden olduğu yerde değişirmi?maliyet ne olabilir 3 aşşağı 5 yukarı?
sökülecek yerleri öğrenebilrsem buradan iyi olur. çünkü silindir kapağı ve üst yağ kapağında da terleme war.
yağ su karışmıyor ama ikiside eksiliyor şu an.suda çok karıştırdı aklımı genleşme kabının alt hortumu,termostat radyatör arası ve ahtapot değişti en son radyatör plastik kısmından çatlamış onuda değiştirdim.en son liftte ahtapotun oradan sızıntı wardı sıkıldı ama sıkıştırırsam 1 haftada panelde su lambası yanıyor.
bir ara kompresyonuna baktırıyım dedim sıcakken sağlıklı olmaz dediler bikaç yerden kaldı öylece.

şu an niyeti bozmuş durumdayım.. komple keçe conta ne varsa elden geçiriyim diyorum.ama fazla bilgim olmadığı için araştırıyorum şimdilik neler yapılacak işçilik olsun parça olsun maliyet olsun..kapak blok indiğinde kapakcıya gidip işlem görürmü honlama yada başka bir işlem yapılması gerekirmi? siz ne yapmamı önerirsiniz?
son olarak kompresyonu ne olması gerekiyordu xe nin sıcak soğuk olarak ne çıkar.araçta herhangi bir oynama yok stndrt.
 
okan abi astra g gsi.

gazı sabit tutuyorum araba sirkeliyor sanki benzin pompası bozuk gibi. debimetre orjinal gm ve sıfır. rolanti regülatörü sıfır orjinal ??

büyük bi ihtimalle egr.. temizlemeyle kurtarabilir. kurtarmazsa değişmesi gerekir.. böyle başlıyo arızası, daha sonra ilerleyip kendi kendine stop etme olabiliyor.
 
astra gsi sfi ile civic vti olayına gelirsek,

1- ağırlıkları belli
2- güçleri belli (hp)
3- torkları belli

civic en yüksek torkunu 6000 devirlerde verirken, gsi en yüksek torku 4000 devirlerde veriyor..

ben şahsen denedim. bu zamana kadar 2 sfi motorlu araba kullandım. vectra gt ve astra gsi..

vti'nin bence pek şansı yok... tork çok düşük.. ayrıca vti'lerin 160 hp olduğu konsunda çelişkiler var.. dyno'ya çıkıp şaşıranlar gördüm...
 
beyler unutmayın zamanındada vteclerlede ugrastım suan dochla ugrasıyurm bılgınız olsun dıye yazıyurm

vtec ayrı bır dunya
sfi ayrı bır sey

ama vtec le sfi konusuna gelınce

sfi turkıye kosullarında yeterınce yuklenemıyor nedenmı bı benzın ıkı enb beyın olayı olmadıgı ıcın kımse kolay kolay sfi lerle ugrasmıyor tabı bız kendı capımızda ugrastıgımıuz ıcın yapıyurz bırseyler ne yaptık egsoz heders yazılım ust kapak egzantırık vs

vteck olayı gercekten cok farklı makına devır cevırıyor kısada dochları gecıyor gecebılırde neden adam bı hava flıtre kıtı takıyor guc alıyor docta oyle deyılkı ben zamanında oyle bır ugrastımkı belkı ılklerı yaptım belkıde turkıyede ılk swap olanı yapmısımdır ha ne nemı yaptım

honda cvr blogu aldım ıcıne 13,5 cr forget pıston koydum sonra vtec ust kapak 300 derece ustu egzantırk honda ıntegra taypar sanzumanı aem beyın yalımı aem ıntek kıt duz boru egsoz net olarak 280 psı aldım makına 12 bın cevırıyordu ne oldu ben bunla cok kısıyle makara yaptım sonuca gelınce kupa dayanmadı yarısa hazırlıcagız dıye cok ugrastık rol keclerı bıle yaptık ıcın e kestık bıctık antalyadakı yarısa gıremeden gerı geldık cunkı kaza oldu :(

sfı olayına gelınce bı honda vti gıbı olamıyor burası ıngıltere deyılkı parca sıkıntı cekmeden aracımızı cıkartalım maxımım lımıtlere ama malesef bu bır gercek ama sunu unutmadan yazıyım ama bı vti hıc bır zaman sureklı top speedde gıdemez ama bır sfi gıder neden cunkı yag sogutucusu var + hacım yuksek ..

zamanda sfiler cok kok sokturmuskı sımdı yenı makınalar cıkıyor ve 94 model arabaya hala rakıp olarak goruyorlar sfiler 2000 yılların teknolojısyle uretılmıs bunu bılmıyen yoktur ne ararsan var yanı arabada eger arac yukluceksem alırm bı k20 yoluma devam ederım ne yaparsan yap + guc alıyorsun nede olsa honda bu

bır sfi kullanıcının agzıdan cıkan acı sozler ..
 
abi zaten top speed de bi lafım yok ama cadde işi olarak ideal :) bide gsi kadar yakışıklı olsaymış favorim olurdu o zaman :)
 
zaten bızım favorımız oldugu ıcın gsi bınıyourz yaaa ama babam anlamıyor yıl basında yak dıyor aradı sana guzel bır araba alıyım dıyor ama ben yakmam kıymetlı benım ıcın :)
 
büyük bi ihtimalle egr.. temizlemeyle kurtarabilir. kurtarmazsa değişmesi gerekir.. böyle başlıyo arızası, daha sonra ilerleyip kendi kendine stop etme olabiliyor.

egr x20xev de zor sorun çıkaran bişi ama temiz egr problem yok :) sanırım benzin pompası yada rolanti regülatörü yarın belli olur atölyede tulumu giydim mi :)
 
İşin Aslına Gelirsek Benm Pek Azdığım Yok Ama 14 senedir GSİ ye binioruz Benimsemişiz Artık Sadece Görüntüsü ve Bana Verdiği zevk İçin biniyorum GSİ ye Emin olunki 10 15 lira arası Bu Arabadan Daha Güzel bi arabaya Binemezsiniz ;)
 
İşin Aslına Gelirsek Benm Pek Azdığım Yok Ama 14 senedir GSİ ye binioruz Benimsemişiz Artık Sadece Görüntüsü ve Bana Verdiği zevk İçin biniyorum GSİ ye Emin olunki 10 15 lira arası Bu Arabadan Daha Güzel bi arabaya Binemezsiniz ;)


oglum sız gsi kardeslersınz normal karsılıyurm ben bu durumu :)
 
Geri
Üst