Servo Direksiyon uyarisi

Türksayar2012astrasport

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
14 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
275f6af47949eca10c240cea66805ce2.jpg


Arkadaslar merhaba
Dun aksam araci calistirdigimda fotografta gorunen uyarilar belirdi.
Kontak kapat ac yaptim ayni durum devam ediyordu.
Direksiyonda sertlesme vardi ancak kullanamayacak kadar degil. Bu sekilde 2 km civari yol yaptim.
Bugun sabah calistirdigimda ise uyarilar gitmis direksiyon sertiligi kalmamisti.
Bir kac konuda akuden olabilir diye okudum ancak bu kadar uyari cikmasi biraz tedirgin etti.
Yardimci olabilecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim..




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,447
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
AKünün durumu nedir?
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Akun zayiflamis esp de devreden cikmis
 

Türksayar2012astrasport

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
14 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
akünün durumunu haftasonu sorduracağım. haftasonuna kadar götürürse tabi.
teşekkür ederim cevaplar için
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil

Türksayar2012astrasport

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
14 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bugun akucuye gittim akuyu olctuk 11.8 civari geldi. Sonra kutup basini sokup tekrar takti 13.0 civari oldu. Bu islemden sonra araca bindim uyarilar gitmisti 10 tl verip ayrildim. Aksam calistirdigimda yine ayni uyarilar cikti.
Bu degerler aku icin dusukmu sizce?
Yoksa sorun baskami?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Hakan55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
184
Tepki puanı
61
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Tam şarjlı bir akünün 12,6V üzerinde değer vermesi lazım. Araç çalışırken 13,4-14,2 V arasındaki değerde olmalı. Alternatör şarj değerinide ölçtürün bence. Bu arada akünüz kaç yıllık?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ben akumu ekrandan jontrol ediyoru
surekli😁akun oölmüş
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,447
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bugun akucuye gittim akuyu olctuk 11.8 civari geldi. Sonra kutup basini sokup tekrar takti 13.0 civari oldu. Bu islemden sonra araca bindim uyarilar gitmisti 10 tl verip ayrildim. Aksam calistirdigimda yine ayni uyarilar cikti.
Bu degerler aku icin dusukmu sizce?
Yoksa sorun baskami?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Akünüz,araç hareket halinde iken kendini şarj eder araç yatıncada tekrar boşalmaya başlar(Ölmeye yakın akülerde)..Bence akünüzü değiştirin..
 

mcerci

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.

Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)

Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :
motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj
karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı
servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu
servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi
motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi

Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.

LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.

İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.

Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


20211118_094802d3a7edc6bf67d304.jpg
 
Üst