sert süspansiyon

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bymfg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bymfg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar aracım opel vivaro ticari sınıfta olduğu için yay ve amartisör yüke göre ve oldukça sert normal olarak fakat ben aracı hususi olarak kullanıyorun zaten vipte fakat arka taraf gerçekten taş düşürme seansları düzenlencek kadar var öyle 1 çuval kumla falanda olmuyor. birisi ehildir kendileri amartisörle yumuşatırız dedi bir diğeri yaylarında değişmesi gerekli dedi. bende nacizane uyarmı bilmiyorum fakat vito viano yada caravella cinsi bir aracınkiyle değişmeyi düşündüm. mevcutu yumuşatmanın yolu varmı varsa ne? yoksa diğer seçeneklerden hangisi uyar bilen varsa acil yardım rica ediyorum şimdiden tşkler.
 
Bence hiç orijinalini bozma derim. Neticede sistem araca uygun yapılmış değilmesi durumunda farklı sorunlar yaşamanıza neden olması muhtemel.
 
4 çuval kum koysan :)
 
Yaymı var makasmı
 
bence makas vardır. ondan çok zıplıyordur. makas varsa yumuşatmak basit. ama yay varsa biraz sıkıntı olacaktır. genelde yan sanayi yaylar orjinallerinden daha yumuşak oluyor. kalite düşük olduğu için. deneyebilirsiniz. eksi yönüde şu olur; aracınızın arkası şimikinden daha yere yakın olacaktır. sonuçta süspansiyonlar yumuşadıkça aracın ağırlığından araç aşağı doğru inecektir.
 
bak bu arabanın parçalarını ararken özellikle mekanikte renault a da sor daha ucuz alabilirsin ;)
 
renoultdada aynı araç var. ama sadece mekanikte uyumlulk gösteriyor. ve bildiğim kadarıyla renolar daha konforlu diye biliyorum
 
Arkadaşlar makas yok helezon yay var. Ikincisi bildiğim kadarıylaki yanlışsa düzeltin aracın ağırlığını yay karşılıyor yani yerden yüksekliğini ve yaylanmayı . Amartisör de bu yayın aşırı yaylınmasını ve yayın anıden daralıp uzamasını yavaşlatmaya yarıyor. Bunların bir sınıflandırılışı vardır diye düşünüyorun sertlik sınıfları ve tabiki dış yapı sınıfları. ( bir bağaj amartisörü almaya gittiğinizde boyu ve kaç kilogramlık yani karşılıyacacağı yükü soruyorlar.) mesela transporterle -caravellanın kasa yapısı aynı amartisürde dıştan yapı olarak aynı fakat aralarında zanlımca tork farkı farki biri 1.5 ton altında patlamadan çalışıyor ama araç boşken kazık gibi diğeri ise boşken bile esniyor fakat istihap haddi 800 kg gibi..
 
Spor amortisörlerin mantığına göre düşünürsek, biliyorsunuz spor amortisörler yol tutuşu arttırmak için sert olur.Konfor süspansiyonları yumuşak olur ama yol tutuşu daha zayıf olur.Aracın ağırlığı ve ebatları düşünüldüğünde arka süspansiyon sistemini yumuşatmak aracın viraj kabiliyeti, yol tutuşu, salınımı gibi konularda negatif sonuçlara sebep olmasın?
 
Helezonların yumuşaması durumunda aşırı yaylanmalarda amortisörleriniz patlayabilir veya olaki birgün yük taşımada kullandınız sıkıntı olabilir, bence orjinali kalsın.
 
Geri
Üst