Seramik hakkında..

zain_4381

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Malzeme Teknolojisi Ders Notlarımdan alıntıdır.Paylaşmak istedim..



19. yüzyılda başlayan Endüstri Çağı'yla birlikte seramik için yeni bir dönem başladı ve teknolojiye de giriş yaptı. Sanayi alanındaki ilk kullanım alanları çok önemliydi. Porselen dışında hiçbir madde elektrik nakil hatlarının izolasyonu için daha uygun olamazdı. Ancak porselen izolatörler sayesinde geniş arazilere elektrik nakli yapılabildi.
Yine buji ve yüksek frekans tekniği alanında kullanılan yapı elemanları, aside dayanıklı pompalar ve supaplar da yıllardır seramikten üretiliyor. Son zamanlarda bunlara mikroişlemciler için elektronik devrelerin döşendiği incecik plaklar da dahil oldu. Örneğin tekerlekli patenlerde kullanılan seramik bilyeler ve bunların yerleştirildiği seramik yuvalar da oldukça kullanışlı. Çelik bilyelere oranla çok daha hafifler, daha yüksek devir sayısına ulaşıyorlar ve her şeyden önce verimli çalışması için yağlanmaları gerekmiyor.


Bu arada seramikten otomobil frenleri de üretildi. Bu sanat eserini yapmayı, 30 yıldır Porsche'nin araştırma ve geliştirme bölümünde çalışan Roland Martin başardı. Martin, seramiğin kırılganlığını ortadan kaldırmak için, 1.700 santigrat dereceye kadar ısıtılmış özel fırınlarda seramiği karbon lifleriyle fırınladı. Seramik frenlerin sunduğu avantajı mucidi kendi kelimeleriyle şöyle anlatıyor: "Seramik daha yüksek sürtünmeye olanak sağlıyor ve daha hafif, paslanmıyor ve aşınma değeri çok düşük."

PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), otomobil ömrünü tamamlayıncaya kadar ya da 300.000 kilometre boyunca dayanıyor. Ama henüz çok pahalı. Porsche'nin 175.000 euro değerindeki 911 GT2 modeli için yaklaşık 7.800 euro değerinde fren sistemi üretiliyor.
Daimler Chrysler de bu gelişmeden geri kalmayıp hemen spor coupe CL 55 AMG F1 Limited Edition için karbon seramikten benzer bir fren sistemi geliştirdi. 165.000 euro değerindeki bu özel model, 55 örnekten oluşan bir özel üretim serisi olarak pazara sunuldu. İki ünlü otomobil markası arasındaki bu teknoloji düellosunun, yakın bir zamanda normal otomobillerin de bu şekilde donatılmasına kadar gitmesi bekleniyor.


Porsche firması, seramikten bir fren sistemi geliştirdi. Kırılmaması için malzeme, karbon lifleriyle birlikte fırınlanıyor.300.000 kilometreye kadar dayanabiliyor.
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
7800 euro degerinde fren sistemi yaklaşık 14,000 ytl, neredeyse araba fiyatı :)
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
emeğinize ve elinize sağlık çok değerli bir çalışma.teşekkür ederiz
 

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
nasıl bir ders bu yahu..

--ilk seramik freni kim buldu ?

diyemi soruyolar??
 

fastest89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,336
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
mercedes yapmıştı sanırım ilk seramik fren diskini ama
yok canım porshe yaptı hatta seramik debriyajıda porshe yaptı oda var lemans için mi n öyle birşey için yapmıştı
 

dnanor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2007
Mesajlar
1,321
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
nasıl bir ders bu yahu..

--ilk seramik freni kim buldu ?

diyemi soruyolar??
sorarlarmı bilemem ama bana duşu açtığında 3.damla yere düşerken 7.damla yerden ne kadar yüksekte diye sormuştu fizik hocam...

ders notu deyip geçmeyelim..bilgi değerlidir..
paylaşım için teşekkürler..
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
banane seramikten yauuuuuuu:):)
 
Üst