Sehirler arasi yolculukta direksiyon kilitlenmesi

gkmngrgn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2012
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba,

Arabam opel astra J kasa dizel. Kis lastigi taktirdiktan sonra, alisilmisin disinda yuksek hizda arabanin direksiyonunda kilitlenme hissediyorum. Tam kilitlenme de degil aslinda, direksiyon pozisyonunu sabit tutunca kisa bir sure kipirdatamiyorum, hafifce oynatinca duzeliyor; ama daha once boyle bir sey yasamadigima eminim.

Sizce bu tehlike yaratir mi? Kis lastigi kullaniyor olmamla bir ilgisi var midir? Tesekkurler.
 
BU hıza duyarlı direksiyon donanımından kaynaklanıyor..Yani yüksek hızlarda seyir ederken; direksiyonun sertleşmesi ve manevra yapmak için normalden daha fazla kuvvet uygulamanızı sağlar..Çünkü aracın kontrolden çıkmasını engeller..Lastiğin de etkisi vardır tabi..Yola daha fazla tutunduğu için araç, sanki rayda gidiyormuş gibi hissiyat verir..
 
Lastik ebatlarınız doğru mu? Hızlandıkça sertleşir, o sertlikten bahsetmiyorsanız, ertelemeden servise gidip, tecrübe ettirin.
 
Yorumlar icin tesekkurler.

Lastik ebatlarınız doğru mu? Hızlandıkça sertleşir, o sertlikten bahsetmiyorsanız, ertelemeden servise gidip, tecrübe ettirin.

Kis lastiklerini Opel Gercek'te taktirdim. Hizlandikca sertlesmesinin disinda bir ekstra sertlik hissediyorum. Normal lastiklerde boyle bir sey yasadigimi hatirlamiyorum. Kisa zamanda servise gidecegim.

Tekrar tesekkurler.
 
Size tek tavsiyem su olacakdir opel gercek servisini kullanmayin hicbiseyden haberleri yok sadece yaptikmi yaptik ilgi alaka sifir opel odak cevizlibagdaki servisinde tarik bey var bence direk ona goturun aracinizi gayet basarili ve ilgili bi servis

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bende şaşırdım kullanmak lazım...
 
Kendi aracımdan örnek vermek gerekirse, aracın gazına aniden yüklenince bi anda turbo devreye girip araç ciddi biçimde hızlanmaya başlayınca direksiyon kaya gibi oluyor bende. Ama tabi hızlanmasını tamamladığında normale dönüyor, yukarda söylendiği gibi bu aracın savrulmasını engelleyen bi faktör. Sanırım EPS sistemi bu.
Uzun yolda giderken direksiyonun sertleştiğini bende söyleyebilirim ama kilitlenme gibi bi hissiyatınız varsa servise gidin. Bende Cevizlibağ'dakini tavsiye ederim. İstanbul'da yaşarken arkadaşlarım o servise gidiyordu.

Şu linki okumanızı tavsiye ederim; http://www.araba99.com/eps-nedir-eps-ne-ise-yarar.html
 
Aynı sorun bende de var arkadaşlar bazen sağa dönüşlerde direksiyon takılıyor sanki.servise gittim ama herzaman olmadığı için ustaya denk gelmedi tabi.zaten ara sıra oluyor bende önemsemiyorum artık bakalım birgün bişey çıkar heralde.
 
Arkadaslar paylasimlariniz icin tesekkurler. Bugun Gercek Oto'ya gittim, kalibrasyon ayari disinda herhangi bir islem yapmadiklarini, bir sorun bulamadiklarini soylediler.

Gercek Oto'dan memnun olmayanlara da biraz hak veresim var. Tamamen kotudur demiyorum, ilgi duymalari ve konumu nedeniyle memnunum ama iki memnuniyetsizlik yasadim. Bunlardan birincisi, boya koruma yaptirdiktan bir hafta sonra genel bakim icin tekrar gittigimde "buna boya koruma yaptirmamissiniz" demeleri, bundan boya koruma isini iyi yapmadiklarini anliyorum. Digeri de, kis lastiklarini taktirdigim gun arabanin partikul filtresi dolu arizasi vermeye baslamasi. Insan suphe etmeden duramiyor, oysa arabayi dusuk devirli kullandigim soylenmez pek.

Genel olarak memnunum ama yine de Cevizlibag'dakini denemeyi dusunuyorum. Oneriler icin tesekkurler.

Aynı sorun bende de var arkadaşlar bazen sağa dönüşlerde direksiyon takılıyor sanki.servise gittim ama herzaman olmadığı için ustaya denk gelmedi tabi.zaten ara sıra oluyor bende önemsemiyorum artık bakalım birgün bişey çıkar heralde.

mursat bey bu konuda bir cozum bulabilirsem tekrar buradan paylasacagim. iyi gunler.
 
Geri
Üst