SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

harunhoca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
9,194
Tepkime puanı
1
Puanları
0
[size=10pt][size=10pt]Arkadaşlar, otomobil sektöründe her ay satış rakamları ve yıl sonunda da tüm yıl satış rakamları açıklanır yıllardır. Bu istatistiklere bakıldığında sanki opelin satış rakamlarının çok da fazla olmadığı algısı yer alır. Ancak hepimiz biliyoruz ki liderlik konumunda olan markaların filo satışları sayesinde bu rakamları yakalıyor. Bugün bir gazetede ilk defa filo satışları hariç satış rakamları, filo satışları ile birlikte karşılaştırmalı yer almış. Sonuçlar dikkatimi çekti ve sonuçları beraber değerlendirelim istedim.[/size][/size]
[size=10pt]KAYNAK : [/size]http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/27415317.asp
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

harunhoca güzel paylaşım için teşekkürler..
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

ray55 link' Alıntı:
harunhoca güzel paylaşım için teşekkürler..
Paylaşım güzel de yorumlayalım, değerlendirelim.
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

harunhoca link' Alıntı:
Paylaşım güzel de yorumlayalım, değerlendirelim.
Bence bunu olumlu yada olumsuz yorumlamak güç

Olumlu yönden bakarsak bireysel müşteri opeli daha çok tercih etmiş diyebiliriz

Filo sahiplerinin opeli az tercih etmiş olması ise işin başka boyutu. Filocular aracı ya  1-2 sene kiralar sonra satışını yapar. Bunlar için en önemli bir kriter aracın 2 sene sonraki değerini koruyup koruyamayacağıdır. Bir diğer grup ise daha çok ticari kullanım için düşük operasyon maliyetli araçları tercih eder (düşük yakıt, vergi, bakım gideri vb.). Bu açılardan bakınca ise denilebilir ki filocular bu kriterlerde opeli yeteri kadar tercih etmiyorlar.

Tabi bunların dışında Opel türkiyenin daha çok bireysel müşteriye odaklanma stratejisi de bu sonuçlara etki etmiş olabilir.
 
Ynt: Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

Opel için daha klas bir izlenim var sanki. Ailede veya şahsi kullanımda OPEL tercihi ön plana çıkıyor.
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

sksk link' Alıntı:
Bence bunu olumlu yada olumsuz yorumlamak güç

Olumlu yönden bakarsak bireysel müşteri opeli daha çok tercih etmiş diyebiliriz

Filo sahiplerinin opeli az tercih etmiş olması ise işin başka boyutu. Filocular aracı ya  1-2 sene kiralar sonra satışını yapar. Bunlar için en önemli bir kriter aracın 2 sene sonraki değerini koruyup koruyamayacağıdır. Bir diğer grup ise daha çok ticari kullanım için düşük operasyon maliyetli araçları tercih eder (düşük yakıt, vergi, bakım gideri vb.). Bu açılardan bakınca ise denilebilir ki filocular bu kriterlerde opeli yeteri kadar tercih etmiyorlar.

Tabi bunların dışında Opel türkiyenin daha çok bireysel müşteriye odaklanma stratejisi de bu sonuçlara etki etmiş olabilir.

Katılıyorum. Filocular deyip geçmeyelim, bugün birçoğu fluance, jetta vs. kullanıpta opel gibi volvo gibi araçlar kullanmıyorsa bazı kriterler o markayı öne taşıyor demektir.

Bireyselde Opel'in öne geçmesi ise şaşırtmıyor tabikide, hem aile aracı hemde hususi olarak keyif veren bir marka. Birde sürekli makyajlanmasa..
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

harunhoca paylaşım için teşekkürler.Tabloda dikkatimi çeken Mercedesin satışları oldu.Toyota ile hyundai nin ensesindeler iyi satış yapıyorlar 1.6 Motor sayesinde
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

thnxx Harun hocam
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

Ah sattiklari kadar bide servis olarak araclarinin arkasinda dursalar.
 
Ynt: SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL

Paylaşım için teşekkürler hocam.
 
Geri
Üst