şanzıman yağınıza dikkat edin

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan s3f!k
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba,
Aracımdan sola viraja girerken ses gelmeye başlamıştı. Bu gün servise gittim. Tekerlek rulmanının değişmesi gerektiği söylenildi, kabul ettim değişim yapıldı.

Olay buradan sonra başlıyor...

şanzıman yağını kontrol etmesini istedim. alt tapayı açtı bir iki damla yağ aktı kapatıyordu ki süzülen yağ dikkatimi çekti. Akan kırmızımsı siyahımsı renkli ince yağı görünce başımdan kaynar sular döküldüğünü hissettim.

motor revizyonunu yaptırırken şanzıman keçelerini de değiştirmişlerdi.

ilk sorum atf yağmı koymuştunuz? "evet".

80 numara yağ kullanılması gerekir boşaltalım bunu, elinizde 80 numara dişli yağı var mı? "yok kullanmıyoruz. kalın gelir o yağ zaten."

olur mu? bu yağ ince otomatik şanzıman için. "yok abi atf ninde kalınları var."

bir daha laf anlatmak için konuşmadım. kapaktan komple boşalttırıp yeni yağ koydurdum. liftte tekerleri çevirirken şanzımandan da ses geliyordu. yağdan sonra o da kesildi.

konunun özü: şanzımanınıza koyulan yağa dikkat edin. özellikle sorun ne yağı kullanıyorsunuz diye. hatta kutusunu görmek isteyin.

eski bir konu vardı manuel şanzıman yağı ile ilgili
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=40960&highlight=manuel+%FEanz%FDman+ya%F0%FD&page=2
 
Manuelmi otomatik mi sizin aracınız ?
 
düz vitesli araçların 80 numara yağ kullanması gerekli ama bazı ATF yağlar 80-90 numara diye belirtiyor üzerinde onlarıda kullanabiliyorsunuz. ben yeni aldım. castrol ATF yazıyor üzerinde. ama yağ kalınlığı 80-90 diye belirtilmiş ve "mercedes'in tün düz vitesli modelleri" için tavsiye edilir ibaresi vardı.
 
Yağı değiştirirken sevise sormuştum. "ATF" kullanıyoruz demişlerdi. Ona rağmen Castrol'un 80 numara yağını kullanmıştım. Gerçi sorun hala var. Geri viteste zaman zaman sıkıntı yaşıyorum. :)
 
sae-80 gm şanzıman yağı
 
Manuelmi otomatik mi sizin aracınız ?

manuel şanzıman.

Yağı değiştirirken sevise sormuştum. "ATF" kullanıyoruz demişlerdi. Ona rağmen Castrol'un 80 numara yağını kullanmıştım. Gerçi sorun hala var. Geri viteste zaman zaman sıkıntı yaşıyorum. :)

geride cartlama varsa senkromenç olmamasından kaynaklanıyor. rolanti devrinde sorunsuz geçmesi gerekir. bazı markaların yeni araçlarında böyle bir sorun yok. 09 transitte 50 km hızla geriye geçtiğini biliyorum.:))

atf nin de 80 90 numarası varmış öğrenmiş olduk ama, keşke bunu servis çalışanı da bilseydi. 80 numara yağ olacak bu şanzımanda dediğimde kalın gelir, zarar verirsin demesi garipti.
liftte emin olmak için tekerleri dönderdiklerinde, şanzımanla bozuk rulmanın sesi aynı geliyordu. şimdi ikiside sustu.
 
geride cartlama varsa senkromenç olmamasından kaynaklanıyor. rolanti devrinde sorunsuz geçmesi gerekir. bazı markaların yeni araçlarında böyle bir sorun yok. 09 transitte 50 km hızla geriye geçtiğini biliyorum.:))

Cartlama değil. Hiç geçmiyor bazen. Debriyaj tazelemem ve önce 1. vitese atıp sonra geri vitese atmam gerekebiliyor. Bazen bunları arka arkaya tekrarlamam bile gerekebiliyor.
 
vites geriye zor geçiyosa yağdan ziyade şanzımanda bulunan hilallerin ucundaki plastiğin aşınmasından dolayıdır.Ben bu hilalleri değiştirdim değiştireli geri vitese takılmadan geçiyor tabi sae ep80 de koydurdum hiç bi problem yaşamadım şu ana kadar
 
ucuz yollu ihtimal; vites kol ayarı bozulmuş olabilir. aşınmış olan parçalar boşluk yapabiliyor.
öbür ihtimal ise; inşallah değildir ama şanzıman içinde isyan çıkmaya başlamış olabilir.revizyonda ayarı bozulmuş galiba arada delikanlılığı tutuyor.hani dili olsa kesinlikle "bizde geri vites yok gardaş" der diyebilirim.:dil:
 
Aşağı yukarı üç yıldır bu şekilde kullanıyorum. Arada sırada sinirlerimi hoplatsa da alıştım artık. :) Bunun dışında en ufak bir sorun yok şanzıman ile ilgili. O kadar kusur kadı kızında da olur diyorum geçiyorum. :)
 
Geri
Üst