SAFC ve Wideband !!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Egehan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Egehan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2006
Mesajlar
490
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar ilk defa turbolu bi araç kullanıyorum ve bilinçlenmek amacıyla bi çok site dolaştım ama tam anlamıyla mantıksal bi bağ yada kullanma şekli açısından net bilgi bulamadım..
Aracın eski sahibinden ezbere bi kaç şey öğrendim ama mantığını öğrenmek istiyorum.. Aramızda konu hakkında bilgisi olan yada kullanarak daha önce tecrübe edinmiş arkadaşlar illa ki vardır diye düşündüm bilgilendirirseniz sevinirim..
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ilk defa turbolu bi araç kullanıyorum ve bilinçlenmek amacıyla bi çok site dolaştım ama tam anlamıyla mantıksal bi bağ yada kullanma şekli açısından net bilgi bulamadım..
Aracın eski sahibinden ezbere bi kaç şey öğrendim ama mantığını öğrenmek istiyorum.. Aramızda konu hakkında bilgisi olan yada kullanarak daha önce tecrübe edinmiş arkadaşlar illa ki vardır diye düşündüm bilgilendirirseniz sevinirim..
bana kalırsa dalga geçiyon :)
 
bana kalırsa dalga geçiyon :)

abi neden öle düşündün ki.. :) gerçekten tam anlamıyla çözmüş değilim low ve hi ayarı var safc de ama ne kdr açmak lazım yada kısmak tam anlamadım eğer konu hakkında bilgin varsa benide bilgilendirirsen sevinirim.. :p
 
valla güncel..
 
ilgin için saol abicim bakıyorum hemen..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
turbo sistemi hakkında güzel bilgiler var taktırırken yada kullanırken dikkat edilmesi gerekenler parçaların ne işe yaradıkları falan ama S-AFC ve Wideband kullanım şekillerine pek değinilmio sitelerde.. Sağlam bi usta lazım yada tecrübeli biri.. :)
 
merhaba egehan kardeşim sen mehmetin arabasın almışsın hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız wideband hava ile yakıt karışımını ayarlamanda yardımcı olacak safc ise bu tarz piggyback ünitelerin amacı zaten mevcut Ecu'yu şaşırtarak hava yakıt oranlarında değişim yapmak ama eğer Chip modlayacaksan pek ihtiyacın kalmaz bu ürüne ama aracına görsellik olarak çok şey katar çünkü Afc Neo alırsan renkli ekranı gece çok şık gözüküyor
Çokta pahalı ürünler değil 250-350TL arası bulabiliyorsun piyasada tavsiye ederim bu bilgi yeter umarım ...
 
merhaba egehan kardeşim sen mehmetin arabasın almışsın hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız wideband hava ile yakıt karışımını ayarlamanda yardımcı olacak safc ise bu tarz piggyback ünitelerin amacı zaten mevcut Ecu'yu şaşırtarak hava yakıt oranlarında değişim yapmak ama eğer Chip modlayacaksan pek ihtiyacın kalmaz bu ürüne ama aracına görsellik olarak çok şey katar çünkü Afc Neo alırsan renkli ekranı gece çok şık gözüküyor
Çokta pahalı ürünler değil 250-350TL arası bulabiliyorsun piyasada tavsiye ederim bu bilgi yeter umarım ...

Saol abicim cümlemize kazasız belasız sürüşler.. Evet mehmet abinin aracını aldım.. hava yakıt karışımını ayarladığını biliorum ama her devir için ayrı bi ayar istio 1000rpm 3000rpm 3600rpm aynı zamanda bunlarında hi ve low seçeneklerinde ayrı ayar yapılıo araç soğukken %20-25 lere çıkarıorum yoksa gaz yemio sıcakken %-20 lere indiriorm.. Acaba bunlarda olması gereken standart bi ayar var mı araç sıcaklığına göre.. Pazar günü kalkış yarışlarına katılıcam hi low hepsini dip açmalımıyım boğarmıyız aracı yoksa %20 ler yeterli mi bunlar hakkında tam bilgim yok..:(
 
rolantide nedir tam olarak bilmiyorum bazı araclarda 13.5 dur gazladıgın 12,5 13 gibi olması lazım safc beyine etki ediyorsun üst postta yazdıgım gibi bununla ilgili bilgi alacam bu işleri yapanlardan duruma göre yardımcı olmaya calışacam yarışlar derken izmirde mi yarışlar yoksa konya mı konyadakiler 13 mayısda deniyor ama tam bilmiyorum gerekli yardımı yapacam sana ...
 
Egehan;
afr değerleri kullanım şekline ve motor özelliklerine göre değiştirmen gerekir. ekonomik kullanım istersin, devir çevirmezsin afr yi 20 ye doğru çekip fakirde gidersin. performans/devir çevirmek istersin afr yi 10 doğru çekip zengin karışım yaparsın ama çok karışık işler. soğuk ayrıdır sıcak ayrı, alt devir ayrıdır üst devir ayrı. bunlar harici detanasyondur, çok fakire düşüp harareti artırmak vs. kötü sonuçlar yaratır.

kendim yaparım dersen ayar için ihtiyac duyacağın veriler var. onları okuyacak ekipmanlar var mı? yok sadece afr yi görebiliyorum dersen tamamen senin bilgi beceri yeteneğine kalır. motor tepkilerine göre ayar yapman harareti gözlemen gerekli.

tavsiyem profesyonel destek alman daha iyi olur.
ayrıca site sponsorlarından v-max var. yetkilisine özel mesajla konuyu bildirip fikir almayı dene.

bilgi olması açısından linkteki maxiboost ve barıs nickli üyelerin mesajlarını bir okuyun.
http://www.cardanadam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20167#p255559
 
Son düzenleme:
Geri
Üst