sabahları devir saati dengesizliği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weahby
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
tarifine bakarak devir göstergesinin sadece marş dinamosu dönerken yani marşa basarken bu sorunu yaptığını anlıyorum,
yani motor ilk hareketi aldığı anda normal göstermeye başlıyor.
bu tarife bakarak daha ziyade elektiriksel bir sıkıntı varmış gibi geldi bana.
yani sensörler o ibrenin marş basma esnasında hatalı göstermesine neden olur mu bilmem ama pek mantıklı gelmedi bana...
gerçi olabilir de çünkü dün duyduğum şeyi de ilk defa duydum ve çok şaşırdım.
vectra da direksiyonu sola çevirirken ötme vardı, usta amortisör üst bilyasından yapıyor demiş. çok şaşırdım gerçekten, direksiyon sistemi ile amortisörün nasıl bir bağı olabilir ki. usta şöyle söylemiş, direksiyonu sağa yada sola çevirince amortisöre baskı yapan bir sistem var, sola çevirince sola doğru bastırıyor amortisörü ve araba sola yatıyor, sağa çevirince de sağa yatıyor, o bastığı noktada da bilye varmış ve o ömrünü doldurmuş. vectra da böyle bir sistem varsa soğuk su sensöründen de devir saatine bağlantı kurmuş olabilirler... :)
 
ayrıca aracımda çiğ atma , çok yakma , rolanti düzensizliği ve ilk çalıştırmada titreme var...
 
ayrıca aracımda çiğ atma , çok yakma , rolanti düzensizliği ve ilk çalıştırmada titreme var...
çiğ atma=buji, bobin...
çok yakma=o2 sensörü
rolanti düzensizliği=kelebek, rolanti motoru
ilk çalıştırmada titreme=motor takozları, rolanti ayarı, rolanti motoru...
allah kolaylık versin...
 
ama bu kadar çok dert varsa bir ustaya göster bence.
kendi kendine çözebilecek gibi sorunlar değil.
belki de tek bir nedenden ötürü böyle komplike sorunlar yaratıyordur.
 
doğuda çok küçük bi ilçede görev yaptığım için ustaya gösterme durumum yok... şimdilik basit sorunları kendi kendime çözmeye çalışacağım... aslında arabamdan çok memmunum... biraz zor çalışsa da biraz çok yaksa da seviyorum onu....yazın memlkete gidince detaylı bi bakıma sokacağım aracı...
 
Sanırım Erzurum Oltu da görev.Aynı sıkıntı bende var .Bende Ağrı dayım.İzine gidince sanayiiden cıkamıyorum.
 
erzurumun soğuk ve kuru ayazında biraz fazla yakması normal ama.
normal bir otomatik benzini 8,5-9,5 litre arasında yakarken senin o şartlarda 1-2 litre fazlan varsa çokta üzerinde durulacak bi konu değil gibi bence...
ama ilk etapta kendinin de yapıp fayda görebileceğin şeyler buji değişimi ve rolanti motoruyla kelebek temizliğidir bu arada... ufak tefek faydası muhakkak olur bence...
 
Geri
Üst