Sabahlari Arabayi Isitmaya Gerek Varmi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan _KRAL_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bende 96 vectra cd var sabahları otomatik cikle bırakana dek bekliyorum ısınmasından ziyade bekliyen motordaki yağ kartele iner o yağın motora gelmesi için beklemek en doğrusu daha sonra belli bir süre düşük viteste kullan bu süre sana kalmış.Kendine iyi bak.
 
Kim doğru diyo ya...Aklım karıştı....:confused: Nerde yaw bu servisler.... :kop:
 
benim bildiğime göre çalıştırdıktan sonra 20-30 saniye kadar gaza basmadan bekleyip arabayı zorlamadan yolda ısıtmak
 
modelbülent' Alıntı:
arbanın yagı nekadar kaliteli olursa olsun ilk çalıstırmada araba yaglama yapmaz kış şartlarında bu uzun süre olur senin gaz vermen motorun yatak sarmasına sebep olur

ne yaptın abicim sardın motoru

herkesin dedigi gibi opel giderek ısıtılmasını bizde rica etmiş.

2500 dvr iyi dir ama dik biyerdeyse ve çıkman gerekse ısıtmakta fayda var çünkü yag cartelin gerisine süzülebilir bi de yagda eksik varsa tam yaglama yapamayacagı için motor zarar göre bilir çok ciddi olmasada bu tofaşta böyleydi

Not. benim şahsi fikrim
 
arkadaslar genelikle sabahları motor ilk çalıştırılmada en az 3-5 dakika çalıştırılmalı.çünki motor sıcakkken yağın viskozitesi arttığından dolayı silindir cidarlarına kolay bir şekilde aktarılır ve yağsız çalışmamış olur.fakat motor soğukken silindirleri hemen yağlaması çok zor olacağın yağsız bir çalışma gerçekleşitirecektir ve yağsız sürtünme olacağından motorun ömrü azalacaktır..kimse yanlış anlamasın bu mesleğin okulunu okuduğum için bilimsel açıklamasını yapmak istedim.farklı sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.iyi paylaşımlar...
 
eyupcan014' Alıntı:
arkadaslar genelikle sabahları motor ilk çalıştırılmada en az 3-5 dakika çalıştırılmalı.çünki motor sıcakkken yağın viskozitesi arttığından dolayı silindir cidarlarına kolay bir şekilde aktarılır ve yağsız çalışmamış olur.fakat motor soğukken silindirleri hemen yağlaması çok zor olacağın yağsız bir çalışma gerçekleşitirecektir ve yağsız sürtünme olacağından motorun ömrü azalacaktır..kimse yanlış anlamasın bu mesleğin okulunu okuduğum için bilimsel açıklamasını yapmak istedim.farklı sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.iyi paylaşımlar...


ya motor rölantide calisirken yine calisiyor. ha düsük devirde sürmüssün,ha rölantide calismis. birinde 1000 devir, birinde 1500 devir oluyor. bence opelin dedigi daha mantikli. araba giderken daha cabuk isindigi icin yaglama daha cabuk optimal seviyeye ulasiyor. ama rölantide calistirip,hareket etmezsen bu süre uzuyor ve o sürede zaten araba yine calisiyor.

bence en iyisi bir bidon mazotu yakip arabanin altindan söyle güzelce isitmak. kamyoncularin yaptigi hesap :D
 
To_death_corsa' Alıntı:
Bence bekleyerek ısıtmaya hiç gerek yok..Tabi bunu bizlerin kullandığı otomobiller için söylüyoruz yani opeller için..Ama şahini olana varsa ısıtmadan hareket etmesin derim...:D

Zaten şahin ısınmadan ayağını gazdan bile çekemiyosun ki duruyo hemen meret :D
Mantık olarak da arabayı zorlamadan hareket halinde ısıtmak daha verimli,yanan benzini yol katederken kullanmış oluyoruz. Zaten yürümesek de oto.jigle baya bi gaz veriyo cihaza,ziyan etmeyip ufak ufak yürümek daha mantıklı.
 
her zaman aracımı çalıştırdığımda(eğer motor soğuksa) 2 dakika ısıtırım.en güzeli budur derim ben...o arada motor sesini dinlerim varmı bi anormallik yoksa devam....motor ısınana kadar fazla devirlendirmem arabayı.bence olması gereken bu.
 
Motor soğukken arabaya fazla yüklenmek x2= aşınma ve yakıt tüketimi demektir aman haaa ! :(
 
ben arabayı çalıştırıp haraket ederim motor optimal sıcaklığa gelene kadar düşük devirlerde motoru zorlamadan kullanırım.
 
Geri
Üst