Rot-Balans ayarı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan utkucan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

utkucan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Merhaba arkadaşlar,

Sizce bir aracın rot ve balans ayarı istediğini ne şekillerde anlayabiliriz.

Benim kulaktan dolma bildiklerim şu:

Eğer araç 100 ve üstü hızda giderken titreme ve sağa veya sola çekme yaprsa balans istiyordur,

Eğer lastiklerin taban ile yanak kısımlarını birleştiren kenar normalden farklı bir aşınmaya tabi kalmışsa ve tekerlerkler düz iken direksiyon tam düz durmuyorsa rot ayarı istiyordur.

Acaba bu duyduklarım doğru mu, düzeltmek yada eklemek istedikleriniz nelerdir?
 
Son düzenleme:
söyledikleriniz doğru. ancak illa 100 km hızı geçmek gerekmiyor daha düşük hızlarda da bu anlasılabilir. birde düşük hızda direksiyonu bırakıp ani frene bastığınızda araç sağa sola çekme yapıyorsa ve direksiyonda bi boşluk sözkonusu ise anlayabiliriz diye biliyorum...
 
Merhaba arkadaşlar,

Sizce bir aracın rot ve balans ayarı istediğini ne şekillerde anlayabiliriz.

Benim kulaktan dolma bildiklerim şu:

Eğer araç 100 ve üstü hızda giderken titreme ve sağa veya saola çekme yaprsa balans istiyordur,

Eğer lastiklerin taban ile yanak kısımlarını birleştiren kenar normalden farklı bir aşınmaya tabi kalmışsa ve tekerlerkler düz iken direksiyon tam düz durmuyorsa balans istiyordur.
Tam düz durmuyorsa rot ayarı demek istedin herhalde ,
lastiklerin yan kısımlarında daha fazla aşınma varsa bu kamber açısıyla ilgili bir bozukluğu gösterir, gene rot ayarı gerektirir.
Balans lastiğin yuvarlanma sırasında ki dengesiz ağırlık dağılımı ile ilgilidir.
 
söyledikleriniz doğru. ancak illa 100 km hızı geçmek gerekmiyor daha düşük hızlarda da bu anlasılabilir. birde düşük hızda direksiyonu bırakıp ani frene bastığınızda araç sağa sola çekme yapıyorsa ve direksiyonda bi boşluk sözkonusu ise anlayabiliriz diye biliyorum...
frene bastıgımızda araca bi yöne cekme yapıyorsa fren merkezındende olabılır...
 
frene bastıgımızda araca bi yöne cekme yapıyorsa fren merkezındende olabılır...

ama fren mekanizmasında sorun yoksa rot ayarındandır. tabi birtek şeye bakarak anlasılması güç olabilir yukarıda saydıklarımızın hepsi belirtileri sonuçta.
 
100 km üzerinde giderken titreme yaparsa lastiklerin ömrüde bitmiş olabilir
 
100 km üzerinde giderken titreme yaparsa lastiklerin ömrüde bitmiş olabilir
katılıyorum,
lastik ömrü önemli, bir süre sonra ne yaparsan yap balans ayarı tutumamaya başlıyor, lastiğin çelik tel iskeletinde bozulma varsa balans tuturmak çok zor , yüksek hızda merkezkaç kuvveti ile lastik yuvarlak halden çıkıp eliptik hale dönüyor böyle bir lastikte ağırlık takarak denge sağlanamıyor.
 
Cevaplarınız beni çok aydınlattı, hepinize teşekkürler..
 
Geri
Üst