Romano lpg ye geciste 1-2 dk rolanti dengesizligi ve ariza lambasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lampard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepkime puanı
2
Puanları
36
Arkadaslar 2008 vectra c deki romano lpg sisteminin enjektorlerini ariza sonucu degistirdik akl enjektorler ile yani tekli tip enjektoru 4 luye cevirdik.sicak havalarda sorun yok soguklarda arac lpg ye gectikten sonra 1-2 dk boyunca rolantide titreme oynama sonucunda egsoz emisyon lambasi yaniyor(ingiliz anahtari olmayan) ve atesleme hatasi veriyor opcomla baktigimda.
Lpg gecis derecesini yuksekttigimde azaliyor fakat tamamen kaybolmasi icin 50 dereceye cikarmam gerekiyor dolayisiyla arac deli gibi benzin yakiyor bu defa.sizce orjinal enjektorlere donus mu yapmam gerekiyor yoksa lpg ayarindami sorun var ?
Not: orjinal enjektorler bozulmadan once boyle bir sorun kesinlikle yoktu

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaslar 2008 vectra c deki romano lpg sisteminin enjektorlerini ariza sonucu degistirdik akl enjektorler ile yani tekli tip enjektoru 4 luye cevirdik.sicak havalarda sorun yok soguklarda arac lpg ye gectikten sonra 1-2 dk boyunca rolantide titreme oynama sonucunda egsoz emisyon lambasi yaniyor(ingiliz anahtari olmayan) ve atesleme hatasi veriyor opcomla baktigimda.
Lpg gecis derecesini yuksekttigimde azaliyor fakat tamamen kaybolmasi icin 50 dereceye cikarmam gerekiyor dolayisiyla arac deli gibi benzin yakiyor bu defa.sizce orjinal enjektorlere donus mu yapmam gerekiyor yoksa lpg ayarindami sorun var ?
Not: orjinal enjektorler bozulmadan once boyle bir sorun kesinlikle yoktu

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

lpg geçiş ısısı 50 derece bence yeterli olur.aşağısı lpgyi buharlaştırmaya yetmeyebilir. yalnız şöyle bir durum var motor 50 dereceye geldiğinde lpg regülatör yada beyin adı her neyse kaç derecede oluyor.ve bu regülatör içinden geçen gazı yeteri kadar ısıtıp buharlaştırabiliyormu? ayrıca regülatör- enjektör arasındaki gaz soğuyup soruna yol açabilir havalar soğuk yeterince...
 
Regulatordeki isiyi nasil olcebiliriz ki arac sabah sogukken ki ilk geciste oluyor bu durum tam o esnada regulator isisinami bakmak gerekir ? Cunku arac isindiktan sonra regulatoru el ile kontrol edemeyecek kadar isitiyor eli yakiyor o kadar sicak yani.Eski enjektorler manifolta cok cok yakindi simdikiler uzak bu mesafe gazin sicakligini etkiler mi ondan supheleniyorum.eski enjektorlerde bu sorun yoktu cunku.
Az once lpg ciden geldim isiyi 42 dereceye yukselttik 35 den bakalim yarin nolacak.
Farkli bir lpg ci 2-2.5 km sonra gecmesi gerekir dedi.benim arac 35 derecede 1 km sonra geciyor.bu 1km nin cok erken oldugunu soyledi dogrumudur fikriniz ne hocam ?

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu arada tahmini olarak regulator -enjektor arasi mesafe 20 cm de az degil kesinlikle.kisaltilmasida mumkun degil regulatorun baska yere konacak yeri yok olsa bile ayni mesafe olurmus dediler.
Enjektor-manifolt arasi mesafe ise sorun olmayan eski orjinal enjektorlerde 4-5 cm di.simdikiler ise 2 si 10 cm 2 si 6-7 cm.

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
35 kışın çok düşük normalde 40 falan olması lazım. 50 olursa zaten lpg kışın gerek yok. gideceğiniz yere gidersiniz...
 
kendi aracımda motor sıcaklığı 50 ye ulaşınca geçiyor. buda takriben 3 dakika falan. tabi havanın 10 derece olduğu zamanlarda. şahsen o ilk 3 dakikayıda rolantide bekliyorum genelde.
regülatör ısısı lpg ayar cihazında programında gözükür. siz onu 50 ye aldırın varsın sabahları bir dakika fazla benzin yaksın... lpg iyice ısınıp buharlaşınca sorun etmez...
 
aynen 42 dereceye ayarladık deneyeyim bi sıkıntı olmazsa yaz kış böyle bırakacam 35 derecede çok erken geçtiğini artık anladım teşekkürler
 
42 dereceye ayarli olmasina ragmen 1.5 km icerisinde -1 derece hava sartlarinda lpg ye geciyor.neden lpg ye erken gecer arkadaslar bilginiz varmi ?

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
42 dereceye ayarli olmasina ragmen 1.5 km icerisinde -1 derece hava sartlarinda lpg ye geciyor.neden lpg ye erken gecer arkadaslar bilginiz varmi ?

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

motor ısınmış olabilir o süre zarfında yani 42 derece su sıcaklığına ulaşmış olabilir.yada bazı sistemlerde ikinci bir ısı sensörü bulunur genelde enjektörlere giden gaz borusu üzerinde. onun algıladığı yani programda ayarlı olan gaz sıcaklığına ulaşmıştır o yüzden gaza geçmiştir...
 
Geri
Üst