Rolantideyken devir neden yükselir?

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Arkadaşlar herkese slm. aracımın son günlerde bir sorunu var. göstermeye gitmeden burda bir fikir edinmek istiyorum.

LPG de önce hafif gaz yememe sonrasındada ciddi şekilde tekleme yaptı, hiç kullanılacak gibi değil zaten neredeyse stop edecek kadar gaz yemiyor bende aracı benzine aldım öyle kullanıyorum. benzinde farkettimki motor ısısı yüksek olmasına rağmen jikle açıkmış gibi sürekli 1500 devirde çalışıyor. durduğum zaman arasıra 2000 devire çıkıp tekrar 1500 devire düşüyor bir süre sonrada 1000 devire düşüp orda kalıyor.

Ayrıca benzindeykende vites değişimlerinden sonra ayağım gaz pedalında iken yarım saniye kadar gazı geç alıyor gibime geldi. motor arıza ışığı falanda yakmıyor.

Durduk yere ne olmuş olabilir sizce bir fikri olan varmı aranızda?
 
çok klasik bir tahmin olacak ama kelebekten olabilir mi? Ya da motor bir yerden fazla hava alıyor olabilir. Hava filtresini takarken orda bir boruyu bağlamayı unutmuştum, bende de aynı şeyi yapmıştı, rolanti devri yüksekti ve tekliyordu araba. Boruyu yerine takınca düzelmişti.
 
rölanti çok yüksek;bu durumda arıza ışığını yakmalıydı; gaz kelebeği kirli olabiilr; kelebeğin su hortumları tıkalı olabilir; rölanti ayarlayıcısı çok kirli olduğu için rölantiyi ancak o devirlerde ayarlıyor olabilri; gaz kelebek pozisyon sensöründe bir problem olabilir; ya da bu sensörün içerisinde bir demir var ,eğer o demir değişmiş ise de böyle bir sorun yapabilir;kelbeği iyice inceleyip benzindeki tüm sorunları giderip lpg ye öyle bakmak lazım;ama benzindeki sorunlar düzelince lpgde kendiliğinden düzelir bence; tüpte gaz yememesinin ateşleme sistemiyle alakası olabirlir;bujler ,kablolar ya da bobinde bir sorun varsa önce lpgde sorun olur ama benzinde pek hissedilmez........
 
çok klasik bir tahmin olacak ama kelebekten olabilir mi? Ya da motor bir yerden fazla hava alıyor olabilir. Hava filtresini takarken orda bir boruyu bağlamayı unutmuştum, bende de aynı şeyi yapmıştı, rolanti devri yüksekti ve tekliyordu araba. Boruyu yerine takınca düzelmişti.
Buğra cım hava filtresine hiç dokunmadık zaten bitane borusu var ama bi kontrol edeyim belki gevşemiş yerinden çıkmış olabilir.
 
rölanti çok yüksek;bu durumda arıza ışığını yakmalıydı; gaz kelebeği kirli olabiilr; kelebeğin su hortumları tıkalı olabilir; rölanti ayarlayıcısı çok kirli olduğu için rölantiyi ancak o devirlerde ayarlıyor olabilri; gaz kelebek pozisyon sensöründe bir problem olabilir; ya da bu sensörün içerisinde bir demir var ,eğer o demir değişmiş ise de böyle bir sorun yapabilir;kelbeği iyice inceleyip benzindeki tüm sorunları giderip lpg ye öyle bakmak lazım;ama benzindeki sorunlar düzelince lpgde kendiliğinden düzelir bence; tüpte gaz yememesinin ateşleme sistemiyle alakası olabirlir;bujler ,kablolar ya da bobinde bir sorun varsa önce lpgde sorun olur ama benzinde pek hissedilmez........
Herhangi bir demir değişimi olmadı, daha doğrusu o kısımlara hiç el değmedi bugüne kadar. arıza ışığını yaksa tech 2 ye takıp görme şansımız olurdu onuda yakmadı.

gaz kelebeği ve rolanti ayarlayıcısı aynı yerdemi? bizim F kasalarda kelebek motorun arkasında kalıyor ulaşılmasıda zor. işçiliği sıkıntılı yani. birde hortumlardaki tıkanıklığı ve rölantiyi temizleyince düzelirmi yoksa değiştirmekmi lazım??

Hava akışmetresi yada bişey regülatöründen kaynaklanabilir falan şeklinde yorumlar yapıldı ama aynı parçalarmı bilmiyorum onlar arıza ışığı yaktırmaz diyorlar?

Lpg ciye bir ayar yaptırayım diyorum düzelmezse ateşlemeye bakıcam; bu buji takımı arızasınıda yenisini takmadan anlamıyosunki, şimdi alıp taksak yeni takım kabloyu sorun düzelmezse boşuna almış olucaz. eğer ateşlemeden değilseki sanki değil gibi, sizce benzinde sırayla hangi işlemi yaptırmalıyım.
 
önce kelebeği ve ateşleme sistemini kontrol ettirmelisin; kelebek üzerinde rölanti ayarlayıcı ve gaz kelebek potasiyometresi var; rölanti ayarlayıcıyı ve kelebeği temizleterek işe başlayın; ne kadar zor olsada sökülerek temizlenmesi gerekli, üzerindeyken temizletmeyin;sonra araç benzinde düzelirse tüpçüde ayara götürün; eğer benbzinde sorun kalmaz ve tüpte ayara rağmen sorun düzelmezse bujilere ve kablolara baktırın....
 
Bugün öğleden sonra bindim arabaya önce LPG ciye ayarına baktırmaya ordanda ustama gitmek için yola çıktım.

Çok enteresan bir şekilde klimanın çalışmadığını farkettim. klima düğmesinin ışığı yanıyo ama çalışmıyodu sadece fan çalışıyor ve dışardaki havayı içeri üflüyordu. defalarca kapatım açtım aracı durdurdum yine kapattı açtım çalışmadı.

Neyse LPG ciye geldim derdimi anlattım arkadaşlara kaputu açıp pc ye bağlantı yaptılar. o sırada eski lpg ayarım çok iyiydi keşke bozulmasa falan derken aracın ayarında hiçbir sorun yok dediler. içine bindi gaza bastı (LPG ciye gittiğimde araç benzindeydi onlar pc den gaza geçiriyorlar) çatır çatır gaz yedi. nezaman oldu falan diye sordu anlattım. belki aldığın gazdan olmuştur dedi bende benzindede sıkıntı vardı dedim şaşırdım kaldım.

Beraber tecrübeye çıktık hiçbişey olmamış gibi çalıştı, hatta hemen klimayı açtım klimada çalışıyordu. aracı benzine aldım benzindede klima gayet güzel çalıştı.

Şimdi benim kafam karıştı acaba klima ile ne alakası var? bir sıkıntı vardıda klimayı açmaya çalışınca omu düzeldi? ne olabilir sizce yada ne bağlantısı olabilirki?
 
Güncel.....
 
salim hatalar öyle dağınıkki ben 3 kere okudum ama anlayamadım.
sana şöyle söyleyim. araç lpgde ama ilk benzinde çalışıyor ya lpg ye geçmeden işte o anda benzinde dalgalanma yada gaz yememe varsa, ama sen lpg düğmesinden benzine geçirdiğinde herşey normalse lpg nin ecusundan.
normalde benzinde bu sorunlar var ise motor sanki hava alıyor gibi, hele gaz pedalının geç tepki vermesi bana hava alıyormuş dedirtiyor. lpgnin manifolda giriş hortumlarına baktır. benimkiler 3 seneden sonra kırılmalar yapmıştı.ama rölantinin düşük olması lazımdı.

lpg ecusu arasıra düzelir arasıra bozulur. özellikle benzinde bi süre sürersen düzeliyor.
ama hava alıyorsa manifolt o zaman sürekli problem yaşaman lazım düşük devirlerde.

klima için herangi bir bağlantı kuramadım.

birde ricam senden, diğerleri gibi konuyu açıp bırakma. nerden nasıl bize sonuçları bildir.
 
Bu sorunu hafta sonu yeniden yaşadım. Allah ım kabus geri döndü. Hiçbirşey yokken birden araç lpg de gaz yememeye başlıyor. Öğlen araca bindim benzinde çalışıyor zaten, devir direk 2500-3000 seviyelerine çıktı ve uzun süre dalgalandı bu sseviyelerde. tabi aldım vitese hareket ettim. araç motor ısınıp lpg ye geçince tamda rampa bir yerdeydim henüz 1. vitesdeyken stop etti. tekrar çalıştırdım devir yine aynı şekilde dalgalandı ve lpgye düşük hızdayken ve gaza basmam gereken bir andayken geçtiğinde stop ettirdi. Atıyorum o sırada 2 ve üst viteslerdeysem ve kompresörde ise araç stop etmiyor. gaza bastığımda gazı yemiyor. çok geç algılıypr gazı. 4. vitese alıncada teklemeye silkelemeye başlıyor. benzinde geziyorum 3 gündür. ve bunu neden yapıyoa birtürlü anlamıyorum. geçen seferde aynısı olmuştu birkaç gün benzinle gezince (Hatta lpg ciye gittiğim sırada) kendiliğinden düzeldi!!!!!!!!!!!!!

Sizce neden acaba???
 
Geri
Üst