Rölantide yüksek devir ve viteste titreyerek stop etme

atasaybhr

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Aracım 2013 model Twinport 1.2 yarı otomatik. N konumunda iken videoda görüldüğü gibi devir çok yükseliyor ve sanki borudan bir su akıyormuş gibi hışırtı/lıkırtı sesi oluyor. (Videoyu dikkatli dinleyince fark ediliyor). A’ya alınca devir düşüyor ancak bir süre sonra araba titreyerek sönüyor. Bu titreyip sönme durumunu kırmızı ışıklarda durduğumda da yaşıyorum. Işıklarda durunca hafiften titremeye başlayınca N’ye alıyorum titreme ve sönme bu durumda olmuyor ancak bu şekilde hışırtı ve yüksek devirde çalışma durumu yine oluyor. Seyir halinde giderken herhangi bir titreme vs olmuyordu arızanın en başlarında ancak son zamanlarda düşük hızlarda 20-30 km hızla giderken bile devir 3000’lere kadar çıkıyor. (Not: arıza Ekim ayında yıllık bakımından altı gün sonra ortaya çıktı ilk olarak) Işıklarda beklerken ve durduğumda oluyor. Mesela ışıklarda yavaşlatıp durdum 5-10 saniye bekledikten sonra arabaya titremeye başlıyor ve eğer N’ye almazsam stop ediyor , N’ye aldığımda araba gürültülü çalışıyor ve devir 30’lara kadar çıkıyor tekrar A’ya aldığımda 10’a düşüyor bir süre sonra da araba sarsılarak titreyip sönüyor. Bir de işte bu esnada araba sönene kadar bir borudan su akar gibi lıkır lıkır su sesi gibi bir ses duyuluyor. Ama bu bahsettiğim durumu her ışıkta beklerken veya her duracağım zaman frene bastığımda yapmıyor ara ara yapıyor. Sorunum altı aydır devam ediyor son zamanlarda tabi bunu yapma sıklığı da arttı.Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Baskı balata değişti, boğaz/gaz kelebeği sökülüp temizlendi ve Adaptasyonu yapıldı. Maf( oksijen) sensörü kontrol edildi. Gaz dolum valfi kontrol edildi. Bujiler değişti. Sibop( külbütör) kapağı değişti. Hava debimetresi değişti. Hava filtresi değişti. Motor beyni(ECU) değişti. Beş kez falan bilgisayara bağlandı ancak herhangi bir arıza kodu vermiyor. Son götürdüğüm usta beyin kodlarını okuttuğumuzda hava yakıt karışımında bir dengesizlik vardı diyerek motor beyni değişti ancak sorun devam etti. Bir de cihaza bağlanınca eksantirik mili pozisyon sayısı:189 çıkmış. ( fotoğraf olarak ekliyorum.) Aşağıya aracın arıza esnasında nasıl tepki verdiğinin videosunu yükledim. Önerileriniz ve destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Titreme ve stop etme ve yüksek devir
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2510.webp
    IMG_2510.webp
    132.5 KB · Görüntüleme: 2
Son düzenleme:
Geri
Üst