Rölantide direksiyonda titreşim

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhaba.

Arkadaşlar aracım astra h 1.3 dizel manuel vites. Geçen yaz volan debriyaj set komple değişti. Dolayısıyla işlem esnasında bütün kulaklar söküldü ve motor askıya alındı. İşlem bittikten sonraki süreçte hem hareket halindeyken hem de rölantide kabin içerisinde aşırı bir titreşim sorunu yaşadım. Biraz araştırdıktan sonra motor kulaklarının düzgün takılmadığını gördüm

Kendim önce sağ kulağı alttan kartere kriko desteği koyarak söküp civata deliklerini merkezleyip tekrar taktım ve kapılardaki ön göğüsteki ve hareket halinde değişik devirlerdeki vibrasyon minimuma indi. Ön takozun civatasını gevşettiğimde tak diye oturduğunu yani kasılmış bir halde olduğunu farkettim onu da sıktım. Böylece marş ve stop etme esnasındaki sarsıntı da azalmış oldu.

Size sorum arka takoz yenilemesi yapmalı mıyım? Braketle takozu bağlayan torx civata ve somun sökülmesi çok zor bir yerde fakat bakınca montajda bir sıkıntı göremedim.

Fakat direksiyonun bağlı olduğu traveste elle tutunca bir titreşim var. Yani motordan gelen titreşim arka takoz vasıtasıyla traverse iletiliyor. Traverse bağlı olan direksiyon kutusu da haliyle titreşiyor ve bu direksiyona yansıyor. Yardımlarınızı bekliyorum
 

harun43

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
141
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bir kinaye söz konusu galiba duyarlı arkadaşlar falan :D Şimdi sen diyorsun ki ben bi konu açtım cevap yazan olmadı aradan iki gün geçti konuyu hortlattım ama yine ses yok. Sonunda çözümü buldun duyarlı arkadaşlar sayesinde ve çözümü paylaşmak yerine nazire yapıyosun. Soran olursa özelden gönderirim falan filan...

Yeni üye değilsin daha önce konular açmışsın mesajlar paylaşmışsın yani forumu az çok tanıyosun. Burda herkes bildiği bir konuyu paylaşır yardımcı olur olmaya çalışır fikrini söyler bilmediği bir sorun olursa da ya susar ya da bilen birine yönlendirir. Senin konuna cevap yazılmaması seni çok yanlış düşüncelere sevk etmiş ki çözümü paylaşmak yerine bu cümleyi kurmuşsun. Bence bu forumu çok iyi tanıyamamışsın. Ben de bir sürü konu açtım arkadaşlar sayesinde çözüm bulduklarımda oldu tam tersi sanayi de usta ile beraber çözüme ulaştıklarımda.. Ama ben her çözümden sonra buraya not düştüm ki aynı sıkıntı yaşanırsa yardımcı olsun diye. Forumdaşlık bunu gerektirir :)
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Başka bir otomobil markasının forum sitesindeki duyarlı arkadaşların yardımıyla çözdük sağolsunlar :) aynı sorunu yaşayanlara özelden link verebilir yardımcı olabilirim

Burda herkes yaşadığı sorunu anlatır, ayni sorunu yaşayıp çözen varsa çözümü paylaşır. Link sizde kalsın,
 

ByHekta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhaba.

Arkadaşlar aracım astra h 1.3 dizel manuel vites. Geçen yaz volan debriyaj set komple değişti. Dolayısıyla işlem esnasında bütün kulaklar söküldü ve motor askıya alındı. İşlem bittikten sonraki süreçte hem hareket halindeyken hem de rölantide kabin içerisinde aşırı bir titreşim sorunu yaşadım. Biraz araştırdıktan sonra motor kulaklarının düzgün takılmadığını gördüm

Kendim önce sağ kulağı alttan kartere kriko desteği koyarak söküp civata deliklerini merkezleyip tekrar taktım ve kapılardaki ön göğüsteki ve hareket halinde değişik devirlerdeki vibrasyon minimuma indi. Ön takozun civatasını gevşettiğimde tak diye oturduğunu yani kasılmış bir halde olduğunu farkettim onu da sıktım. Böylece marş ve stop etme esnasındaki sarsıntı da azalmış oldu.

Size sorum arka takoz yenilemesi yapmalı mıyım? Braketle takozu bağlayan torx civata ve somun sökülmesi çok zor bir yerde fakat bakınca montajda bir sıkıntı göremedim.

Fakat direksiyonun bağlı olduğu traveste elle tutunca bir titreşim var. Yani motordan gelen titreşim arka takoz vasıtasıyla traverse iletiliyor. Traverse bağlı olan direksiyon kutusu da haliyle titreşiyor ve bu direksiyona yansıyor. Yardımlarınızı bekliyorum
Bnece suan cok ayıp ediyosun sorunu çözdüysen suraya yaz çözümü Allah askına bu ne ya cocuk gibisiniz
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Başlığımın altına bir anda bu kadar cevap yazılmasına şaşırmadım. Bilgili, paylaşmayı, yardımlaşmayı seven arkadaşlar sorunun çözülmesine yardım etmek amacıyla farklı fikirlerle yardımcı olabilecekken, en azından bir görüş ortaya atabilecekken bunu yapmamış ve bir kişi tarafından başlatılan eleştiriye yardım etmek amacıyla başlığın altına cevap yazmışsınız. Teşekkür ederim, Türk İnsanı olmak bunu gerektirir ne de olsa :)

Harun Deniz beni anladığına sevindim, alaycı eleştirin yüzünden de üzülmedim değil.. Merak etme ben elimden geldiğince her başlığa girer özellikle cevap yazılmayan arkadaşlara en azından bir fikir ortaya atarak yardımcı olmaya çalışırım. Cevap yazmadığım konularda da sorunun altına benimle aynı düşünceye sahip bir yorum yazılmış olur zaten o yüzden yazmam.

Kerim Avcı aynı sorunu yaşayıp yaşamamaktan ziyade burada birçok ustamız var kendilerini şahsen tanımıyorum fakat tanıyanlar illa olacaktır ve bir yönlendirme beklerdim sorunu çözdüğümü belirttiğimde 150 civarında görüntülenme vardı.

Hekta Bey sizin de eleştirilere olan yardımlarınız için arkadaşların yerine ben teşekkür edeyim..

Özelden paylaşmak istedim çünkü farklı bir sitenin linkini paylaşmanın kurallara aykırı olduğunu hatırlıyorum. Yanlış hatırlıyorsam affola. Hepiniz yaşça benden büyüksünüz saygım sonsuz ama ne yazık ki benim gözümde komik duruma düştünüz.

Sorunun çözümü için;
Ön ve arka takozları sökerek motorun öne ve arkaya hareket etmesini sağlıyoruz yani serbest bırakıyoruz.
Ön takoz için resimde görülen 16 mm civatayı ve ona karşılık gelen 16 mm somunu gevşetiyoruz
hqdefault.jpg

SEM-Fit12-wa.jpg

Daha sonra arka takoz için de videoda görüldüğü gibi M12 civata için uzun T55 torx ve ona karşılık gelen 18 mm somunu söküp, traverse montajını gerektiren 1 adet 16mm civata ona karşılık gelen 16 mm somun, karşısında 16 mm civataya karşılık traversin üst kısmında 16 mm somunu söküyoruz.
https://www.youtube.com/watch?v=xdfOuXq8tZ8

Motoru 1-2 kere ileri geri hareket ettiriyoruz ve sonrasında önce arka takozu sonra ön takozu takıp 60 Nm ile sıkıyoruz. Burada arka takozun, brakete oturması için yapılmış çentiği oturtmaya dikkat edin.

Şimdi de motorun altına motoru düzleyecek şekilde destek koyarak sağ takozu sökeceğiz. Ben bu işlemde parke taşları, üzerine tahta takozlar ve en üstüne de katlanmış bez koyarak kartere gelecek stresi en aza indirmeye çalıştım. Arabayı krikoyla kaldırarak karterin altına destek koyuyoruz ve arabayı tekrar indiriyoruz. Kulak braketinde bulunan 3 adet torx civatayı ben 11 mm lokmayla çok kolay ve güvenli şekilde söküp taktım.
3 adet civatayı söküyoruz ve motor üzerindeki vida delikleriyle braketin deliklerini merkezliyoruz. Bu işlemi yaptıktan sonra civatalar çok rahat bir şekilde yerine oturuyor. Bu civataları da 60 Nm ile sıktım.
maxresdefault.jpg


Bu işlemdeki amaç, motorun servis bakımında triger değişimi veya volan seti değişimi gibi mecburen kulakların sökülmesi gerektiği işlemlerde motorun duruş açısının bozulmasıyla, dolayısıyla kulakların yamuk/kayık şekilde takılmasıyla motorun kasıntılı bir şekilde çalışmasını düzeltmek.

Bütün işlemleri tek başıma yaptım. Sanayideki ustaların böyle şeyler umrunda olmadığı için birkaç ufak ipucu niteliğindeki yabancı kaynak ile bu çalışmamı tamamlamış bulunmaktayım. Umarım faydalı olmuştur
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Bu arada ustaların bu gibi işlemlerden sonra müşteri tarafından gelen titreşim, vibrasyon şikayetlerine ''ZAMANLA KULAKLAR ALIŞINCA GEÇER'' cevabını aydınlatmış bulunuyorum. Kulaklar belki alışır ama ne kadar zamanda ? Alışınca kauçuğun ezilip büzülerek strese maruz kalan bölümleri çatladıktan sonra ne fayda ? Neden insanları arabalarından soğutma vebalinin altına giriliyor anlamıyorum. Alışma falan yok, düzgünce taktıktan sonra hiçbir sorun olmaz. Motoru liftin altına koyulan hidrolik krikoyla güç bela askıda tutup geri toplarken yine güç bela kulakları gerdirip civata sıkılması sonucu böyle oluyor işte. Saygılar
 
Üst