rolanti motorunu devre dışı bıraktım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serefzor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracın herhalde 2.0 136 beygir,elin yatkın ise rolanti motorunu sök, parçayı eline alırsan göreceksin iki parçadan oluşuyor soket kısmı ventile iki vida ile tutturulmuş vidları çıkar soketli olan kısmı değil diğer ventil olan kısmı karburator temizleyicisinde bir gece beklet sonra çıkar iyice temizle iki parçayı yine monta et hafif o iki delikli olan kısmı W40 ile yağla sonra soket kısmına 5-9 volt elektrik ver aman 12 değil onun çalışması 5 voltdur , 9 volt ver ve bak bakalım piston rahat çalışıyormu...sonra contası iyi ise temizle ve tak olmadı hafif contayı silikonla ve tak..iş bukadar basit kolay gelsin
dediğim gibi bir gece karbürator temizleyici içinde beklet

Selim kardeş ben rolanti motorunu söktüm dediğiniz gibi 2 parçadan oluşuyor fakat içinde bir piston var temizlenmesi gereken parça o mu oluyor daha fazla sökülmüyor mu temizlemesi baya zor
 
o parçayı(piston olan) bir gün karbüratör temizleyicinde beklettinmi o piston olan kısım temizlenecek sonra wd40 ile yağla ve tekrar iki parçayı monta et soket kısmına 5-9 volt akım ver pistonu seyret çalışıyormu diye sonra çalışıyorsa monta et kolay gelsin
 
5 veya 9 volt arası elektrik vermek için art eksi farkediyor mu
 
temizledim ve taktım ilk çalıştığında normal sonra rolanti 1 dakkadan biraz fazla yüksek sonra normale dönüyor
 
Merak ettiğm bu rolanti motoru bozuk olması aracın geç çalışmasına neden olur mu?
 
Merak ettiğm bu rolanti motoru bozuk olması aracın geç çalışmasına neden olur mu?
Bizim bir de eski tüfek (A kasa 1991, 2.0 Vectra) otomatik vitesli aracımız var. Rölanti motoru bozulduğunda geç çalışma şikayetlerimiz vardı, ayrıca yolda giderken rölanti yükselince araç yardırıp gidiyordu :D. Elimdeki yedekte duran çıkma rolanti motorunu taktım, araç artık alıp başını gitmiyor ama eskisi gibi olmasa da geç çalışma şikayettimiz var.
 
rolanti motorunu temizledim ve test ettim 6 volt elektrik verdim çalışıyor piston gidip geliyor yani bu motor sorunsuz mu demek
 
rolanti motoru 2 parçadan oluşuyor bu elektrik tarafı bozulmuş olabilir mi çünkü piston tarafı tertemiz oldu aynı sorun devam ediyor biraz daha azaldı gibi
 
Şimdi Şerafettin bey,
Aracınızın vakum hortumları veya hortumlarda veya herhangi bir yerden yanlış hava almıyorsa düzelince hangi devire düştü? herzaman sabitmi kalıyor yoksa bu arada düşme oluyormu? daha detaylı bu ara motor x20xev dedim ama :)
 
şimdi ne yaptığı pek belli olmuyor ilk çalıştığında normal sonra 2 dk sonra rolanti 2 ye çıkıyor sonra biraz daha ısınınca motor daha aşağı iniyor bazen sanki gaza basıp bırakıyormuşum gibi yapıyor bi iniyor bi çıkıyor
 
Geri
Üst