rolanti motorunu devre dışı bıraktım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serefzor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

serefzor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2007
Mesajlar
372
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
rolanti motoru 2000 devirde çalışmaya başlayınca bende rolanti motorunun fişini çektim lpg sistemi düz olduğu için sorun olmadı rolantide stop etme sorunu yok ama benzindeyken stop ediyor.Şimdi bu rolanti motorunun tamiri mümkünmü kendim söksem temizlesem el becerim var usta yenisini alacaksın diyor tabi adamın cebinden çıkmadığı için hemen yenisi alacan demesi kolay düşüncem tamiri veya temizliği gibi birşeyi mümkün mü?
 
Usta doğrusunu söylemiş, söküp temizlemeniz sadece idare ettiriyor, sonrasında gene başlıyor. Temizlemek kolay. Söktükten sonra + ve - uçlarına 12 volt verin, piston açsın, arasını balata spreyi ile temizledikten sonra, çok ince zımpara geçin. Ama dediğim gibi sadece idare eder. Motoru söktüğünüzde akım verdiğinizde o pistonun ne kadar kuvvetli olduğunu göreceksiniz, ve o kadar kirin onun çalışmasına mani olamayacağını anlayacaksınızdır.
 
tiner ile güzelce temizlenir ise 6 ay 1 sene garanti srun çıkarmaz yenide alsan akibet aynı olur
 
toprağım ustaya değiştir yenisini al demesi kolay ama sorunsuz kullanmayı zaman gectikce basının agrımamasını istiyosan değiştir..yozgattamı ikamet ediyosun bilmiyorum ama sana yeni sanayideki onbaşı ustayla mahmut ustayı tavsiye ederim sağlam iş yapıyorlar...
 
Benim şimdi kafam karıştı yani yenisi ile temizlenmiş eskisi arasında fark olmaz gibi bişey anladım o zaman bu rolanti motorları hiç bozulmuyor kirleniyor kirlenmeden dolayı ayarı bozuluyor ben yarın inşallah temizleyeceğim ve farkı sizinle paylaşacağım.
 
toprağım ustaya değiştir yenisini al demesi kolay ama sorunsuz kullanmayı zaman gectikce basının agrımamasını istiyosan değiştir..yozgattamı ikamet ediyosun bilmiyorum ama sana yeni sanayideki onbaşı ustayla mahmut ustayı tavsiye ederim sağlam iş yapıyorlar...

Kardeş aslında bu motorlardan anlayan yozgatta ben daha rastlayamadım ben çorumluyum zorda kalmadıkça yozgat sanayisini kullanmak istemiyorum sanayide çok zayıf bi işbilenler var motordan anladığını sanıyor ama sıfır. söylediğin ustalara bi götüreyim tavsiyen için teşekkürler.Birde bu galariciler sitesinin orda bir usta var o nasıl tavsiye edermisin.Saygılar kardeş
 
Aracın herhalde 2.0 136 beygir,elin yatkın ise rolanti motorunu sök, parçayı eline alırsan göreceksin iki parçadan oluşuyor soket kısmı ventile iki vida ile tutturulmuş vidları çıkar soketli olan kısmı değil diğer ventil olan kısmı karburator temizleyicisinde bir gece beklet sonra çıkar iyice temizle iki parçayı yine monta et hafif o iki delikli olan kısmı W40 ile yağla sonra soket kısmına 5-9 volt elektrik ver aman 12 değil onun çalışması 5 voltdur , 9 volt ver ve bak bakalım piston rahat çalışıyormu...sonra contası iyi ise temizle ve tak olmadı hafif contayı silikonla ve tak..iş bukadar basit kolay gelsin
dediğim gibi bir gece karbürator temizleyici içinde beklet
 
Kardeş aslında bu motorlardan anlayan yozgatta ben daha rastlayamadım ben çorumluyum zorda kalmadıkça yozgat sanayisini kullanmak istemiyorum sanayide çok zayıf bi işbilenler var motordan anladığını sanıyor ama sıfır. söylediğin ustalara bi götüreyim tavsiyen için teşekkürler.Birde bu galariciler sitesinin orda bir usta var o nasıl tavsiye edermisin.Saygılar kardeş

doğru söylüyosun anlayan pek yok ama bahsettiğim ustalar gercekten iyiler vectramdan önceki araclarımın sorunları oldukca orada yaptırırdım yapıldıktan sonra da hiç bi sorunla hatayla karşı karşıya gelmedim..işbilenlere hiç gitmedim nasıl bilmiyorum ama onbaşı ve mahmut usta bence çok iyiler zaten yozgat genelinde de bilinen ustalar..inşallah sorunun hallolur saygılar
 
Aracın herhalde 2.0 136 beygir,elin yatkın ise rolanti motorunu sök, parçayı eline alırsan göreceksin iki parçadan oluşuyor soket kısmı ventile iki vida ile tutturulmuş vidları çıkar soketli olan kısmı değil diğer ventil olan kısmı karburator temizleyicisinde bir gece beklet sonra çıkar iyice temizle iki parçayı yine monta et hafif o iki delikli olan kısmı W40 ile yağla sonra soket kısmına 5-9 volt elektrik ver aman 12 değil onun çalışması 5 voltdur , 9 volt ver ve bak bakalım piston rahat çalışıyormu...sonra contası iyi ise temizle ve tak olmadı hafif contayı silikonla ve tak..iş bukadar basit kolay gelsin
dediğim gibi bir gece karbürator temizleyici içinde beklet

teşekkürler dediğiniz gibi temizlerim bu alet rolantideyken araç ne kadar havaya ihtiyacı varsa o hava miktarını mı ayarlıyor
 
Rolanti ayarlayıcısının görevi her devirde motor sıcaklığı ve emilen hava miktarına karşın motorun rolantisini saabit tumaktır
 
Geri
Üst