Rölanti dengeleme sorunu

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Evet gaz pedalı elektronik ama rölanti ayarlayıcı var mı bilmiyorum. Bugün ustaya götürdüm. Gaz kelebeğini çıkarmadan bir ilaçla temizledim tamamdır dedi. Ama gel gör ki düzelmemiş.
Rölanti araba iyice ısınana kadar 1200 devir ve gazı bıraktığımda devir çok yavaş iniyor. Sanki kendi kendine gaz alıyormuş gibi. Bazende çok hızlı inip toparlayamıyor ve stop ediyor. Artık ya arabayı değiştireceğim ya da ustayı :) Ama arabama kıyamam :)



---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:26 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:50 ----------

Aşağıdaki adresteki benim araca uygun rölanti ayarlayıcı değil mi?
http://www.ebay.com/itm/IDLE-MOTOR-C95166-OPEL-17108187-17111946-17113196-/150540309421

Bir de Gaz Kelebek Potansiyometresi var ne işe yarıyor bilmiyorum.
öyle gaz kelebegi üstten sokup pas sokucuyle temizlenmez. güzelce söküp dışarı alıcak benzinle güzelce temizleyecek. bence sen ustanı değiştir. ayrıca temizletmişken egryide söktürüp temizlettir kafan rahat etsin. bunlar temizlenince sorun bitmezse motor suyu sıcaklık sensörü vardı sanırım ona baktır bence.
senin motor Z16XE oldugundan elektronik gaz kelebegine sahip. o gösterdiğin parça benim aracımdaki rolanti ayarlayıcısıyla aynı. benim aracımın motoru X16XEL ama. benim bildiğim z motorların hiçbirinde rolanti ayarlayıcısı yok. ama forumdaki tecrübeli ustalar konuyu görürse bu konuda daha net bilgi verirler.
 

onurcom60

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bugün sabah opcom ile bağlandım. Durur vaziyette 10 dk boyunca lpg de çalıştırdım. Dışarıdaki hava sıcaklığı 13 derece. 10 dk sonunda soğutma suyu sıcaklığı 20 dereceydi. Buna rağmen kaloriferi ise aşırı derecede sıcaktı. Rölanti ise 1100 devirde. Bu durumda hararet müşürümü sıkıntılı acaba?
Aşağıdaki sensör değerlerine bakarak yorumlarınızı bekliyorum.

Selected model>,2001,Astra-G,Engine,Z 16 XE
systemNameOrEngineType: Z16XE

Identifier: 1593

CalibrationDate: P0201A07

Measuring blocks information:

Battery Voltage,14.0 V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.67 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.33 V
Calculated Throttle Position,9 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,1.099 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),0.90 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),27 kPa
Coolant Temperature,1.95 V
Coolant Temperature,20 °C
Intake Air Temperature,3.65 V
Intake Air Temperature,22 °C
Tank Sensor,10.88 V
Tank Sensor,39 L
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning),380 kPa
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive
Clutch Switch,Active
Vehicle Speed,0 km/h
Cruise Control Tip Switch,Inactive
Cruise Control,Inactive
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Active
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.08 V
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
Knock Control,Active
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),130 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Lean
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),794 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Lean
O2 Sensor Loop,Closed
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1),1 %
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),-11 %
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning),System OK
Malfunction Indicator (MI),Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,Off
Engine Speed,1.099 RPM
Desired Idle Speed,1.100 RPM
Idle Speed Offset,Cold Start
Ignition Dwell Angle,1.8 ms
Injector Time,26 ms
Ignition Spark Angle,5.2 °CA
Knock Retard Cylinder 1,2 °CA
Knock Retard Cylinder 2,3 °CA
Knock Retard Cylinder 3,0 °CA
Knock Retard Cylinder 4,1 °CA
Ignition Status,On 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control),Inactive
Total Misfire,0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Active
Fuel Tank Ventilation Valve,Inactive
Immobiliser Function Programmed,Yes
Security Wait Time,Inactive
 
Son düzenleme:

onurcom60

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bu sabah motoru iyice ısıttım. Hararet hala dipte idi. Sonra hararet müşür soketini söküp geri taktım. Hararet göstergesi 90 a geldi. Rölanti 800 e indi.

Sanırım sokette bir temassızlık olmuş oksitlenmeden dolayı. Bir temassızlık motorun kafayı yemesine neden olabiliyor.

Gördüğüm ne kadar varsa hepsini temizledim. :)
 
Üst