resimdeki su boruları hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan burak10
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

burak10

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
263
Tepkime puanı
0
Puanları
0
opeltrabzonbulumamz085cxg7.jpg

arkadaşlar resim alıntıdır.resimde numalandırdığım borulardaki su akışı ve görevleri hakkında bilgi verir misiniz?tek tek sormam gerekirse;
1.deki borunun bağlı olduğu aksamların isimleri nedir ve bu boru çıkarılırsa ne gibi sonuç doğurur?hararet ibresi yükselir ve su kaçağı olur muhakak ama hangi aksamı soğutmaktadır?
2.deki borunun işlevi nedir?
3 ve 4 depodan çıkıyor farklılıkları nelerdir ve su depo kapağının açılarak su takviyesi yapmanın zararı var mıdır(hava yapması gibi vs)

radyotörden çıkan 5 borunun ilk girdiği parça devridayim pompası mıdır?

konu dışında 6.bölgedeki kapağın altında fren hidroliği var.hidrolik seviyesi max seviyesinden çok az fazla gözüküyor.zararı var mıdır?

şimdiden teşekkürler;)
 
1. boru gaz kelebeğini ısıtmak için motordan çıkar gaz kelebeğine gelir ordanda 2. boru ile geri dönüş yapar su deposuna

4. boru devirdaym borusu devirdaym suyu ordan alır motor ve silindirler vs vs ordan da radyatöre sonrada 3. boru ile tekrar başladığı noktaya su genleşme kabına dökülür..

5. boru ise termost a bağlı..radyatör üst borusu..

6. sorunuzda sorun olmas

bende size bi soru sorayım bukadar sorudan ne anladınız ve cevaplarla motormu üreteceksiniz anlamadım bi türlü.
 
yok be dostum siz ustalar varken motor üretmek bize mi kalır.sadece bugün hararet göstergemin arttığını farkettim.tamircime bıraktım aracı su kaçağı var sanırım su eksiltiyordu.bende şöyle bir bakim dedim neler oluyor kaputun altında;) teşekkür ediyorum bilgiler için.

frenlerde genel olarak sorun yok.aracım abs li olmasına karşın çok ender kısa süreli kızaklama yapıyor.ama hidrolikten olduğunu sanmıyorum.lastiklerimde yeni ama benim bildiğim absli araçlarda frene yapılan basınç bir noktadan sonra farketmiyor ama nedense frene uyguladığım kuvvete bağlı olarak fren performansım değişiyor gibi geliyor abs devreye girdikten sonra.neyse dostum konuyu değiştirmeyim.

kısaca sormak gerekirse gaz kelebeğinin ısıtılmasının amacı nedir?sorularım ilginç olabilir ama kendimce çıkarımlar yapıyorum:D diyelimki gaz kelebeğine giden boruda çatlak var.bu boruyu bir vidayla iptal edersek devridayim devam edermi?yani su kaçırmasından dolayı hararetin artmasının kısa sürelide olsa önüne geçmiş olur muyum?
 
ABs diye tabir ettiğimiz sistem freni pas eden ünitedir .Yani gerektiğinde hidroliği keser gerektiğinde hidroliğin geçitine izin verir arkadaşlar ABS li araçların freni daha ii diye kullanmak yanlıştır çok yerde duydum büyüklerim hep aBs var daha ii fren tutuyor derler aslında frenleme esnasında kızaklanmaya başlayan tekere giden hidroliği keser gerektiğinde izin verir .Anti Bloce sistem diye geçer. kısa kısa kayması normaldir lastiklerde bulunan sensörler tarafından tekerlek hızları kontrol edilir...
gelelim 2. sorunuza o boru delik olursa zamanla suyunuz biter ve kışın aracınızı çalıştırmakta zorlanırsınız.. umarım doğru bilgi vermişimdir yanlışım varsa affola...saygılarımla...
 
ABs diye tabir ettiğimiz sistem freni pas eden ünitedir .Yani gerektiğinde hidroliği keser gerektiğinde hidroliğin geçitine izin verir arkadaşlar ABS li araçların freni daha ii diye kullanmak yanlıştır çok yerde duydum büyüklerim hep aBs var daha ii fren tutuyor derler aslında frenleme esnasında kızaklanmaya başlayan tekere giden hidroliği keser gerektiğinde izin verir .Anti Bloce sistem diye geçer. kısa kısa kayması normaldir lastiklerde bulunan sensörler tarafından tekerlek hızları kontrol edilir...
gelelim 2. sorunuza o boru delik olursa zamanla suyunuz biter ve kışın aracınızı çalıştırmakta zorlanırsınız.. umarım doğru bilgi vermişimdir yanlışım varsa affola...saygılarımla...

saol dostum.
 
1. boru gaz kelebeğini ısıtmak için motordan çıkar gaz kelebeğine gelir ordanda 2. boru ile geri dönüş yapar su deposuna

4. boru devirdaym borusu devirdaym suyu ordan alır motor ve silindirler vs vs ordan da radyatöre sonrada 3. boru ile tekrar başladığı noktaya su genleşme kabına dökülür..

5. boru ise termost a bağlı..radyatör üst borusu..

6. sorunuzda sorun olmas

bende size bi soru sorayım bukadar sorudan ne anladınız ve cevaplarla motormu üreteceksiniz anlamadım bi türlü.
:good: :alkis: :rock
 
bende size bi soru sorayım bukadar sorudan ne anladınız ve cevaplarla motormu üreteceksiniz anlamadım bi türlü.

:) niye yahu. bence süper bir başlık olmuş. çoğu insan bilmiyor neyin ne olduğunu. ne işe yarayacak dersen bence yararlı olması bu yüzden. hastasın ağrın var. doktor soruyor neren ağrıyor? ağrıyan yerinin ne olduğunu bilmiyorsun. debelen dur artık anlatmak için.
 
:) niye yahu. bence süper bir başlık olmuş. çoğu insan bilmiyor neyin ne olduğunu. ne işe yarayacak dersen bence yararlı olması bu yüzden. hastasın ağrın var. doktor soruyor neren ağrıyor? ağrıyan yerinin ne olduğunu bilmiyorsun. debelen dur artık anlatmak için.

ağzına sağlık be dostum:D aslında soracağım parçalar vardı daha:rolleyes: sizlerde sorarsanız bizde fikir edinmiş oluruz.
 
arkadaşlar borularımdaki kaçak sebebiyle radyatör suyum baya boşalmış.onarıldı ve suyuda eklendi.hararetimde anormal bir durum yok şuan yanlız sormak istediğim suyun boşalması ve yeniden doldurulması sırasında belirli miktarda hava yapması mümkün mü?peugeot aracımızda var aynı zamanda.onda motor suyunun havasının alınması için bir vida var ama opelde bu vidayı bulamadım.nedersiniz bizim araçlarımızın motor suyu hava yapmıyor mu yoksa bu havayı almanın bir yöntemi var mıdır?
 
Geri
Üst