re hararet mavi duman

ucanjapon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
benden kaynaklanan bi hata yüzünden tekrar konu açmak durumunda kaldım pardon (meraba arkadaşlar foruma yeni üye oldum bi sorum olacak ecotec astra f im var motor uzun süre çalıştığında (bahçeli 7) hararet ibrem 100 dereceyi geçtiğinde egzosttan mavi duman çıkıyor (yağ yakıyor) biraz hızlanıp soğutunca duman gidiyor shell 15-40 motor yağı kullanıyorum normal zamanda hiçbir sorunum yok çekiş gayet iyi motorda ses te yok yardımcı olabilirseniz sevinirim)
 
fanın da bi problem olabilir hararet konusunda başka bişey gelmiyo aklıma
 
radyatörde 2 tane fan var dıştaki sürekli çalışıyo içteki 100 dereceyi geçince çalışıyo sağlamlar yani araba 96 bine geldi ondan olabilir diye düşünüyorum ben zatan yaza 100 bin bakımına girecek tek endişem sorunları büyümeden halletmek sonra başa bela oluyorlar
 
ucanjapon' Alıntı:
radyatörde 2 tane fan var dıştaki sürekli çalışıyo içteki 100 dereceyi geçince çalışıyo sağlamlar yani araba 96 bine geldi ondan olabilir diye düşünüyorum ben zatan yaza 100 bin bakımına girecek tek endişem sorunları büyümeden halletmek sonra başa bela oluyorlar
radyatör 2 tane ama biri sanırım klimanın o sürekli çalışmaz ki.Digeride motor sıcaklıgına göre çalışır durur.Bunda bir tuhaflık var.100 derecede çalışıyorsa fan müşüründe sorun vardır 90 en fazla 95 olması lazım.ben ce sen fan müşürlerini ve sürekli çalışan ama çalışmaması gereken radyatöre de baktır.Arabanın sogutma sisteminde sorun var kanaatimce.
 
Belli bir ısıdan sonra ikinci radyötördeki fan klimanın çalışmadığı zamanlarda da devreye giriyor. Genellikle sıkışık şehir içi trafiğinde bu böyle.:good:
 
Yanılmıyorsam...

İrfana katılıyorum, fanlardan biri klimanın... Kaputu açınca önde duran klimanın arkadaki de motorun radyatörü, fanlarda aynı dizilimde ve motor radyatör fanı 90,95 sıcaklıkta çalışmaya başlamalı ama 100 sıcaklıkta mavi dumanda ilginç bir sonuç emin değilim ama 100 sıcaklıkta yağ yakıyor 95 de yağ yakmıyor diye bir şey olmamalı konu ile ilgili Tansu hoca ya sormak lazım o noktayı koyar..

Bu arada 100.000 km olayına gelince rahat ol bu bir sınır değil bir arkadaşın (opel kullanan) yağına suyuna dikkat et 450.000 - 500.000 km bin sorun olmaz (tabi triger, v kayışı, tekerlerkler, yağ-hava filitreleri, yağ durumuna dikkat edilmeli, rutin kontrollerinden geçmeli araç) dediğini anımsıyorum benim araçta şu an 120.000 de ve 85.000 e göre daha bir rahat geliyor bana ama bu araca alışmamlada alakalı olabilir, dediğim gibi Tansu ustaya kulak ver bakalım o ne diyecek...
 
geçmiş olsun...
 
tahminimce fazla ısınmadan dolayı yah fazla inceliyo ve yanma otasına girebiliyo çünkü motoru kapatıp yeniden açınca kesiliyo sonra tekrar oluyo tansu ustadanda yorum bekliyorum
 
ucanjapon' Alıntı:
tahminimce fazla ısınmadan dolayı yah fazla inceliyo ve yanma otasına girebiliyo çünkü motoru kapatıp yeniden açınca kesiliyo sonra tekrar oluyo tansu ustadanda yorum bekliyorum
slm motor yağı markasını değiştir birde öyle dene GM 10w40 kullan eğer sorun yine devam ederse sibop yağ lastikleri yanma odasına yağ sızdıyor ve yanma sonucu ortaya mavi duman çıkıyorr araç daha önce fazla hararet gördümü ? bu önemli eğer gördüyse sekmanalr özelliğini kaybetmiş olabilir :good:
 
bi deneyim yağı dün yine 100 ün üstünü gördüm bi sorun çıkmadı bi baktırayım ankada opelden kim iyi anlar tavsiyelerinizi bekliom yardım için tsk
 
Geri
Üst