Rampa Canavarı :)

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
ben bu olayla çok idda kazandım arkladaşlardan. herkes Benzinli araba daha atik, dizel 5le çıkıyorsa benzinli de çıkar diyordu. rampada sol çektiğim araçlar, 1,6 megane 2, focus c4... benim altımda da opel combo 1.3cdti. hem de bagajda 500kg gübre lvar. herkse anlatıyorum benzinli düzde ii kaçar ama rampada bayılır inandıramıyoruz.... ha bir tek kız kardeşimin golf plus 1,6 düz motor hemde tüpte 110 la vurduğum dik rampayı 100 le tırmandı yığılmadı aynen bizim combo gibi ;şaşırdım :)

yalnız işin püf noktası dizel benzinli değil TURBO'dur.

dizel + T mi, benzin + T mi? ;)
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
tabikide turbo cok farklı bende de vardı corsa c beylikduzu yokusunda kımse yaklasamıyordu :)
iyi ki bana denk gelmediniz :) şaka tabii, dizellerin tork farkı elbette onları rampalarda biraz daha üstün kılıyor benzinliye nazaran ama benzinli bir turbo makina bu farkı çok çabuk lehine çevirir aldanmamak lazım hatta küçük motor benzinliyle yine küçük motor bir dizeli özellikle rampalarda kıyaslamamak lazım,elbette dizel ön plana çıkar
 

ksk_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar sakın yanlış anlamayın ben herkesi tokatlarım gibi bir iddaam yok :D sonuçta 1.3 cdti ufak bir araç bu, iyi kaçıyor sadece o kadar :D
34 BB plakalı bir bmw geçti mesela sonunu okuyamadım o derece seriydi rampada :sulanma: ahh ah dedim şöyle bir asfalt canavarına binebilir miyiz acaba :rolleyes:
 

ahmet tarakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaşımızın bahsetmek istediği 1250 cc'lik sözde ciğersiz bir aracın nasıl da Torosları aşıp rahatlıkla rampaları çıkabildiği. Karıştırmamak lazım. 5'le o rampayı hızlanarak max.6-8 litre yakarken, aynı hızda ama yaklaşık iki katı devir çevirerek çıkmaya çalışan 1800 cc'ye kadar olan araba, min.15-16 litre yakıyor. 1800 cc'den sonraki araçları kıyaslamamak lazım zaten, ayıp olur bizim ufaklıklara :)
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Benzinliyi rampada yüksek devirde tutun bakın neler oluyor :D

işte bu çok doğru. ankaralılar bilir konya yolunda ahlatlıbele doğru bi yokuş var 70 radarından sonra. Her hafta ordan geçiyorum düşük devirde hep bayılıyo vectra. Ama geçenlerde bi basıyım dedim 160 ı gördüm yokuş bitti. Yokuş bitmese daha uzayacam. Gurur duydum atmosferiğimle :D
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar sakın yanlış anlamayın ben herkesi tokatlarım gibi bir iddaam yok :D sonuçta 1.3 cdti ufak bir araç bu, iyi kaçıyor sadece o kadar :D
34 BB plakalı bir bmw geçti mesela sonunu okuyamadım o derece seriydi rampada :sulanma: ahh ah dedim şöyle bir asfalt canavarına binebilir miyiz acaba :rolleyes:
ufak motorlu dizeller iyidir iyidir ,205 gti ile yürümeye çabaladığım günler aklıma geldi o derece gaza getirir insanı ve sahiden corsalar sağlam yürür...
 

metin_7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
1,176
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tabikide yuksek devirde tuttugumuzda turbodan daha iyi cıkıyor ama daha iyide cekıyor :D yada yokusta turbo daha seri hızlanıyor :)
 

metin_7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
1,176
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iyi ki bana denk gelmediniz :) şaka tabii, dizellerin tork farkı elbette onları rampalarda biraz daha üstün kılıyor benzinliye nazaran ama benzinli bir turbo makina bu farkı çok çabuk lehine çevirir aldanmamak lazım hatta küçük motor benzinliyle yine küçük motor bir dizeli özellikle rampalarda kıyaslamamak lazım,elbette dizel ön plana çıkar

calibrayla kıyaslamıyoruz zaten abicigim sana ve aracına saygımız sonsuz :D:D
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
ara hızlanmalarda kesinlike turbo daha iyi olacaktır tabi kullanmayı bilirsen ama çok dik olmasada 1,3multijet fiorino ile bir deneme şarsım oldu. gerçekten burnu hafifçe uzatıyor ama turbo işin içinden çıkınca haliyle vites atmak için debriyaja bastığında ben zaten kafadan 20km/s sürat fark yaratmış oluyorum :) size şöyle söyleyim fiorino aracı sürekli turbo destekli tutmak için 4. vitese geçerken ben 2. vitesin keyfini, coşkusunu sürüyordum. zaten benim 2. vites bittiğinde fiorino artık birşeyleri anlamıştı :kop: olay aksaray'da "nevşehir yokuşu" diye tabir edilen bölgede olmuştur.

hep demişimdir. dizel araç o ani ivmelenme ile gidiyormuş hissi veriyor diye. ben dizel araç kullanamıyorum ne yalan söyleyim. alışmamış bünye :) illa devir çevirecek :kop:

bu arada ford'un 1,6 tdci'si bile benim 20-24lt/100km ile tırmandığım yerleri 13-15lt/100km ile tırmanabilirken 1,3cdti 6-8lt/100km'yi ancak rüyasında görür... tabi 90km/s ile tırmanmıyorsanız ki bu durumda zaten atmosferikte o kadar yakmaz...

bu arada aynı yolda 1,2,3. viteste 206gti'dan 2-2,5 boy yedim :kop:
 
Son düzenleme:
Üst