Radyatör suyuna renk?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Poem
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Poem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
374
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Arkadaşlar aracıma tüp taktırıp uzun bir yola çıktım 1158 km. Ortalama 80-90 km de bir defa coollant level uyarısı verdi ve su ekledim sürekli. Gittiğim yerde ustalara gösterdim bulamadılar radyatördür deyip delik tıkayıcı bir şey eklettiler ve onunda faydası olmadı. Hasılı kaçağın yerine bulmak için radyatör suyuna ekleyebileceğim zarar vermeyecek renkli birşey lazım. Gıda boyası düşünüyorum ama belki sizden daha iyi bir fikir alırım ya da bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan bir yorum alırım diye başlığı açtım. Suya ne katsak renklenir? şimdiden teşekkürler.
 
Geçmiş olsun. pembe renkli radyatör suyu koyun arabaya. Sanayide her yerde bulursunuz.
 
Geçmiş olsun. pembe renkli radyatör suyu koyun arabaya. Sanayide her yerde bulursunuz.

Pembe radyatör suyu dediğiniz pembe antifiriz mi? Pembe antifiriz Vectra B'de yol bilgisayarında soğutma suyu uyarısı verdiriyor. Mavi antifiriz kullanın bence.
 
g12 diye de geçiyor pembe su.

mavi de kullanılabilir. :bir:
 
Bence ezbere kırmızı antifiriz koyup başınıza iş almayın.Antifiriziniz neyse onu kullanmaya devam. Gözle sıvı kaçağını göremedikten sonra renk ne işe yarayacak ki ?
Biryerde sıvı kaçağı olur , tadından(antifiriz tatlı olur) , renginden ayırt edemezsin de o zaman bu şekilde düşünürsün.
Ama benim anladığıma göre siz hiç biryerde kaçak ta görmemişsiniz?

He bir de sert plastik ana boru var motorun arka kısmına L şeklinde dolanır.Vectra B de pek tecrübem yok ama sanırım onda da var.Kalıp birleşim yeri yıllar sonra inceden sızdırır ama sadece fan açma derecesine gelip su basınçlandığında görme şansın olur.Bir de ona dikkat et derim.

Genleşme kabı , hortum bağlantı noktaları , devirdaim kenarları gibi kritik yerlerde de görünürde birşey yok ise kapak yada kapak contası düşüncesinden araştırmaya çıkmak gerekebilir.
 
soğutma suyu kabı, bağlantı noktaları, lpg var ise T boruları, kalorifer musluğu gibi parçaları kontrol edebilirsiniz.
 
Arkadaşlar herkese teşekkür ederim tek tek. Özel servise götürdüm bugün aracımı, dördüncü bujiyi sök dedi kalfaya ustası söktü ve conta yanmış senin abi dedi. Bujinin metal aksamı benim pastan sararmış radyatör suyu ile aynı renk yani turuncu ile acıkkahve arası bir renk. Metal görünmüyor. %100 conta dediler, masraf 700 tl'den başlayıp sibopların durumuna göre değişirmiş, orjinal sibop takarsak 1000 tl üstü olur dediler, icap ederse alacakları sibop güneş isminde bir marka imiş. Neyse pek ikna olmadım sonuçta başka bir ustaya gittim, (konuşmaları ve yapılan küçük işlemleri aynen aktarıyorum ki ustalar nerden anlıyor nasıl teşhis koyuyorlar bilinsin bu dertten muzdarip olacak birileri olursa belki bir faydası dokunur bu başlığın) ona da bir önceki ustanın conta dediğini benim pek ikna olmadığımı kendisine de ortak bir dostumuz aracılığıyla eriştiğimi belirttim dostane bir şekilde bir önceki ustanın teşhisin doğruluğunu sordum 90 km de 1 lt su eksilttiğini söyledim, sabahları tekleme oluyormu dedi gaza basmadan çalıştırdığımı geçenlerde bir sabah teklediğini söyledim, yeni yeni kırmızı ışıkta beklerken rölantide içeriyi sarsmaya başladığını benim ve yolcuların koltuktan titreşim aldığımı söyledim, çekişte bir düşme olmadığını söylediğimde onu etkilemez bu arıza dedi. Su koyduğumuz genleşme kabının kapağını açıp yeniden çalıştırmamı istedi, dışarı epey su aktı karşıdan bakıldığında bu kaba sağ taraftan gelen hortum hava kabarcığı veriyordu sürekli; onuda söyleyerek conta yanmış arkadaşım dedi. Motor yağında bir eksilme ve su karışımından dolayı renk değişimi yok kıvamı yerinde arkadaşlar. 4 nolu buji ye bakılırsa evet conta yanık. Siz ne dersiniz arkadaşlar 700 tl den motoru açan bir usta 1000 tl yi buldurur gibime geliyor :) Sizin bildiğiniz contanın sağlığını ölçen bir test var mıdır? Şimdiden teşekkürler hepinize .
 
Antifirizde balçıklanma var ise yağ/su karıştırıyor anlamına gelir ve conta yanıktır.Bujiye / silindire antifiriz girdiğine göre ve genleşme kabında fokurdama olduğuna göre üst kapak sökülecek.Conta değişecek neticede ve üst kapakta kaçak kontrolüde yapılması gerekli.
 
Antifirizde balçıklanma var ise yağ/su karıştırıyor anlamına gelir ve conta yanıktır.Bujiye / silindire antifiriz girdiğine göre ve genleşme kabında fokurdama olduğuna göre üst kapak sökülecek.Conta değişecek neticede ve üst kapakta kaçak kontrolüde yapılması gerekli.

Anladım. Ama inşallah conta yanması falan değildir diye dua ediyorum çünki 700 tl den başlıyor ustalar. 1000 tl yi bulur o açılınca. Kapak taşlayacaklarmış, gerekirse sibop değişecekmiş takım olarak. Markası da ''güneş''. Acaba aynı belirtileri gösteren başka bir arıza olabilir mi diye düşünüyorum. Ümit işte :)
Ama conta yanıksa ve söktüler diyelim üst kapağı ve dediler ki siboplar değişecek. Güneş marka bir sibop takımı bende güven oluşturmuyor. Alacak olsam kendim ne almalıyım sizce bu konuda bilgisi olan var mı acaba arkadaşlar. İthal falan . Güneş markadan iyidir diyebileceğimiz. ?
 
Geri
Üst