Radyatör suyu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Yell
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kardesim o suyu zaten atardi gerek yoktu ,almanin zarari yokta aklima havalarin eksi ye dogru gidiyor olmasi ve senin eksilen radyatöre hep su koyman antifrizini ölctürdünmü sonra motoru catlatisrisin dikkat...
 
Kardesim o suyu zaten atardi gerek yoktu ,almanin zarari yokta aklima havalarin eksi ye dogru gidiyor olmasi ve senin eksilen radyatöre hep su koyman antifrizini ölctürdünmü sonra motoru catlatisrisin dikkat...
Abi öncelikle cevap verdiğin için teşekkür ederim. Aslında araba su eksiltmiyor ama ben ok işaretinin tam hizasında olsun istedim onun için su eklemiştim. Gerçi motor soğukken su seviyesi ok işaretindemi olacak veya yukarıdamı olacak onuda tam bilmiyordum. Antifirizi değiştirdikten ( 1 ay önce 3 litre kırmızı febi marka ) bir gün sonra ölçtürdüm abi -45 dereceyi gösteriyordu. Ayrıca şunuda yazayım siz bana daha önce hava alma işini tarif etmiştiniz ; ''gerek yok ama duramıyorsan kapağı yavaşça aç hava varsa çıkar'' demiştiniz. Geçenlerde aynen yaptım Savaş abi çok az bir hava sesi geldi daha sonra kapağı sıkıca kapattım. Benim önceki arabamla geçen yıl başıma yolculukta otoyolda radyatör ile ilgili bir olay gelmişti ve o olaydan sonra bu su işi bende hassasiyet yarattı. Ayrıca su haznesinin kapağını çok fazla açıp kapatırsam kapak bozulur diye vesvese yapıyorum. Ama bundan sonra bi daha açmama gerek kalmaz inşallah.
 
Ayrıca sormak istediğim bir konu daha var lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim en azından kafamdaki soru işareti gitmiş olur. Su haznesinde motor soğukken yani sabahları su seviyesi tam olarak nerede olacak ? 2001 model opel vectraların su haznesinde enlemesine bir çizgi var KALT/COOL yazıyor ve o çizgiye pareler olarak yukarıdan aşağıya bir çizgi daha var ve çizginin sonunda ok işareti var. Benim anladığım galiba motor tam soğukken su seviyesi bu ok işaretinde olacak. Doğru değilse lütfen yardımcı olun. teşekkürler.
Ben bunu vesvese yaptıkca galiba daha çok motor kaputunu açarım:( İnşallah bunuda öğrenir ve atlatırım...
 
Son düzenleme:
motor soğukken enlemesine çizgide olmalı,ısınınca da su seviyesi bir miktar yükselir diye biliyorum, ayrıca hava varsa biyerleri sizin gevşetmenize veya sökmenize gerek yok,kendi çıkacaktır,yok illa ben çıkarcam derseniz:) ve kapalı devre üzerinde biyerleri gevşetirseniz sakın motoru çalıştırmayın,daha çok hava girer sisteme..
 
Geri
Üst