radyatör hortumları patlaması(astra H)

gorkem_gokay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar merhaba,
uzun bir süredir yaşadığım bir sorun var 2006 Model 1.3cdti Astra kullanmaktayım. NE zaman aracı biraz fazla zorlasam radyotör hortumlarından intercooler girişi, çıkışı yerini bilmediğim başkla bir yerdeki hortumlar tam metal kelepçenin birazcık altından patlamaka.

Uzun yola çıkma korkusu içindeyken dün aynı şey bir daha başıma geldi. her defasında farklı bir hortum patlıyor.
Bu hortumların belirli bir yaşı vs olabilir mi ?
belirli bir seneden sonra değiştirmek mi gerekiyor?_
Yoksa araçta başka bir sorun mu var ?

Bilgisi ve deneyimi olanlardan acil yardım lütfen.....
 
merhaba arkaadasım mantık yurutmek gerekırse benım fıkrım su bıldıgım kadarıyla o hortumlar ya GM yada goodyear marka olmalı dandık bı hortum degıl ılk sahbımısın bılmıoyrum ama eger antıfırz degılde normal su kullanıyorsan aracında bılıyorsun kireç oranları yuksek halıyle bu tur sular hortumları curutuyor fakat hortumlar vs baska yerlerden patlama olmasın dıye yedek su deposu kapagı o yuksek basını dısarı atması ıcın ayarlı ve tahlıyeden asırı basıncı atarak farklı yerlerden patlamayı onledıgını bılıyorum. senın depo kapagında sorun olabılır. bu benım fıkrım belkı kafandakı soru ısaretlerının bırkısmını yokedebılır.
 
silindir kapak contası da yanık olabilir,bu da aracın hortumlarının ya da blok tıpalarının patlamasına sebep olabilir bunun dısında elbette ki hortumların belli bir dayanma süresi var çok aşırı yıprandığı gözlenenler değiştirilmeli.
 
Arkadaşlar bahsedilen hortum su hortumları değil , intercoolerin basınçlı hava dolaşımı yaptığı basınçlı hortumlar , Bu hortumlar aşırı sıkıştırmadan genelde kendini bırakır , bunun tek çözümü hortumları yeniletmek vede kelepleçerini sıktırmakdan geçer başka bir çözümü yoktur , ayrıca hortum ek yerlerindeki oluşan yağ buharıda hortumun bırakmasına neden olmaktadır , balata spreyleriyle kelepçelerin altı iyice temizlenmelidir . vede size önerim dize araçlarınızı fazla sıkıştırmadan kullanınınz hem turbo hemde piston içi basınçı açısından
 
Geri
Üst