Pioneer direksiyon kumandası

Neo59

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar opel astra h araca pioneer f900bt bağlamak istiyoruz ancak direksiyon kontrolleri için hatta açılıp kapanması için CA-R-PI.152 denen ara aparattan lazımmış. Bu cihazdan nerde buluruz, elinde olupta satmak isteyen varmı, bulamaz isek cihazı bağlamanın alternatif yolu nedir. Bizim araçlarda acc ucu yok dolayısı ile teyp otomatik açılıp kapanmıyor. İşin espirisi pioneer bu modele kapama tuşuda koymamış :)
 

myalcin85

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
372
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
o dediğiniz uç tüm opellerde var ama çoğu elektrikci yanlış baktığı için bulamayıp yok diyor.
diğer marka arabalarda kontağı 1 konumuna getirdiğinde teyp açılıyor 0 konumuna getirdiğinde ise kapanıyor, opelde ise farklı olan 1 konumuna getirdiğinde teyp açılıyor kontağı 0 konumuna değilde anahtarı çıkardığın zaman teyp kapanıyor.
ölçü aletiyle kontağı açınca 12 gösteren anahtarı çıkarınca 0 gösteren uç o uç.
direksiyon kumandası içinde sinyaller aynı ise eğer cengiz abi (mokia) ile görüş o bu sorunun çözümünü biliyor
 

Neo59

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
o dediğiniz uç tüm opellerde var ama çoğu elektrikci yanlış baktığı için bulamayıp yok diyor.
diğer marka arabalarda kontağı 1 konumuna getirdiğinde teyp açılıyor 0 konumuna getirdiğinde ise kapanıyor, opelde ise farklı olan 1 konumuna getirdiğinde teyp açılıyor kontağı 0 konumuna değilde anahtarı çıkardığın zaman teyp kapanıyor.
ölçü aletiyle kontağı açınca 12 gösteren anahtarı çıkarınca 0 gösteren uç o uç.
direksiyon kumandası içinde sinyaller aynı ise eğer cengiz abi (mokia) ile görüş o bu sorunun çözümünü biliyor


Yok hocam yok o dediğiniz uç opel astra h kasalarda yok. Sizin kasalarda ve eskilerde olabilirde bizim kasalarda canbus denen bir sistem kullanılıyor. Artık acc, ill gibi uçlar yok bunun yerine can + can - denilen veriyolu ile haberleşme yapılıyor. Bu yüzden bu haberleşme protokolünü çözen carpi152 denen ara aparat lazım. Mokia arkadaşın yaptığı direksiyondan gelen belli değerdeki dirençleri pic'e girip çıkışında teybe uygun hale getirmek. canbus'u destekleyen piclerde mevcut ancak bu veriyolundan ve programlamasından anlayan yok. Adamlar bizden en az 20 sene ileride gidiyorlar.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
CAN Protokolü, otomotiv sanayisinde güvenilir, kablolama masrafını ve kompleksliğini azaltmak amacıyla geliştirilmiştir. Daha sonraki yıllarda; bina otomasyonu, deniz ve demiryolları taşıtları, ups sistemleri gibi uygulamalarda da çok sık tercih edilmeye başlanmıştır.
CAN haberleşme protokolü, 1980’ lerde Bosch firması tarafından geliştirilmiştir. Güvenilir, hata düzeltme fonksiyonları gelişmiş bir seri haberleşme protokolüdür.

Ethernettekine benzer şekilde CSMA/CD protokolünü kullanır. Yani mesaj göndermek isteyen her düğüm önce hattın boş olup olmadığını dinler.(CS; carrier sense) Mesaj göndermek isteyen her düğüm, eşit önceliklere sahiptir. (MA; mutiple access) Eğer aynı anda iki düğüm iletime geçerse, çarpışmayı algılar (CD; collision detection) ve biri dinleyici konuma geçer.

Bir düğümün diğerine baskın olması, mesajların başına eklenen tanımlayıcı (identifier) bitler sayesinde gerçekleşir. CAN protokolünde, lojik-0 baskın (dominant), lojik-1 çekiniktir (resesif). Tanımlayıcı bitler standart olarak 11 bit veya geliştirilmiş olarak 29 bit uzunlukta olabilir.

Bir CAN mesajı (frame) içerisinde maksimum 8 byte veri olabilir. Mesajdaki byte sayısı 1~8 arasında istenilen şekilde ayarlanabilir. Mesaj yapısında ayrıca; tanımlayıcı bitleri, hata kontrol bitleri, mesaj başlangıç ve bitiş bitleri bulunur. Bu protokolde tüm mesajların en az bir düğüm tarafından alınıp alınmadığı (acknowledge) kontrol edilir. Bu yüzden CAN Bus hattına en az iki düğüm bağlı olmalıdır.

CAN protokolü mesaj tabanlı bir protokoldür. Yani hatta bağlı tüm düğümler varsayılan halde tüm mesajları alabilirler. Düğümlerin sadece kendileri ile ilgili mesajı almaları da filtre ve maske registerları ile sağlanabilir. Mesaj gönderme veya almada sorunların oluşması halinde ilgili düğümün CAN protokol modülündeki hata sayaçları artar ve belli bir değerden sonra bu düğüm kendisini hattan izole eder. Düğümdeki problemler giderilince tekrar hatta dahil olabilir.

Bunları arac alıp düğmelerin mesajlarını haberleşme protokkollerini çözmek gerekli ki bu maddi ve teknik imkanlar ile ilğili bi sorun.
Yoksa bunu çözecek yüzlerce yetenekli insanımız var.

can2.gif
 
Son düzenleme:
Üst