petek ve termostat

havalar soguk ondan yapar yani iceri kaloriferleri sicaga ayarlarsin..arti termostad tam kapatmaz kacirir. ondan da olabilir.... pekii isinma hemen oluyormu gec mi isiniyor eskisine göre...gec isinmadan sikayet termostadin kacirmasindan olur..


3/4 km sonra ısıtıyor.Ama 2006 model opel ile arkadaşım benım arkadamda takıp ediyordu sordum hararet 90 dedi,benım o sıra hararet 80 bile yoktu.benım araba 2001.

6km sonra biraz yukselmeye başladı o sıra açtım.80 ne çıkmıştı çünkü.Aynı sıcaklık, perk fark yok. ama dediğim gibi bu sefr hararet ıbresı dayandı en soğuk olan çubuklara...
 
termostadini degistir eger yine maviye iniyorsa degistir..
cünkü gücü zayif kapanma da gec oluyor..
 
Son düzenleme:
Sanırım değiştircem.Fakat aklıma birşey takılıyor arabanın kaloriferindeki ısınma sorununu çözecek mi.Çünkü daha 1ay önce 2. kademede pişiyordum.şimdi 1saat filan açık kalırsa aynı durum var.
 
Sanırım değiştircem.Fakat aklıma birşey takılıyor arabanın kaloriferindeki ısınma sorununu çözecek mi.Çünkü daha 1ay önce 2. kademede pişiyordum.şimdi 1saat filan açık kalırsa aynı durum var.

Kalorifer sicakligi zaten termostad ile hapis olmus motor suyun sicakligini verir..yani 90 derece..eger bu termostad acik kalir radyatörden devamli soguk su alirsa motordaki su isinmayacak büyük devirdaim acik kalacak ve sonuc motor isinmayacak ve dolayisi ile kalorifer isinmayacak.... eger temostadi degistirirsen kalorifer de isitacaktir cünkü motor sicak suyu ve kalorifere giden su ayni motorda hapis olmus sudur
 
bak alp kardesim söyle aciklyayim... radyatörden suyu su pompasi motora sikistirir...suyun tekrar radyatöre dönmesini engelleyen termostadtir..yani su motorda hapis olur bu suyun bir kismi da kalorifer petegine gider yine motora döner... eger su isisi artar ve 93 derecenin üzerine cikarsa termostad acilir ve biraz su salar ki arkadan su pompasi da motora o eksilen suyu sikistirir ve böylece 90 derecede sabit tutar...... eger bu hararet 100 ü gecerse bu sefer temostad tamamen acilir ve büyük devirdaim olusur yani devamli radyatörden soguk su alir ve motordan ratyatöre geri verir... su an senin termostadin acik kaldigindan devamli soguk suyu aldigindan isinmiyor...ne zaman isinir uzun yolda ancak...
 
ya arkadaşlar konuyu hortlatacağım ama,tarattım bu konuya rast geldim..
sanırım benim de termostatım arızalı,açık kalmış diye düşünüyorum..
motor hiçbir zaman 80 dereceden fazla ısınmıyor,hele hele yokuş aşağı salsam arabayı,anında 80-75-70-60 diye hızla azalıyor,kalorifer de randımanlı değil.
peteğin dolu olacağından şüphelendim uzun süre ama,araştrınca termostattan olduğuna karar verdim.motor suyu ısınmadan tekrar radyatöre dönüyor.
Olduğum yere opel servisi çok uzak,ben bu parçayı netten alsam herhangi bir tamirci takabilir mi? ayar falan gereken kısmı var mı? yada kendim de takabilirim,yerini öğrendikten sonra tabii ki.
 
Her tamirci soker ve takar, yeter ki nerede oldugunu bilsin.. Bir de torxs anahtari olmali...

Motor tipinize gore dogru termostati bulmalisiniz. Bir de dedikleri kadar ucuz olmayabilir. Ornegin Z16XE icin 60 TL internetde..

Ben de yenisini alip degistirmek istiyorum. Yazi gecirdim Ama acik kalan termostat ile kis mevsimine girmek akillica degil.

Internetde 42 TL ye bulup aldim. KK ina 6 taksit de ayni fiyata..
 
Son düzenleme:
Her tamirci soker ve takar, yeter ki nerede oldugunu bilsin.. Bir de torxs anahtari olmali...

Motor tipinize gore dogru termostati bulmalisiniz. Bir de dedikleri kadar ucuz olmayabilir. Ornegin Z16XE icin 60 TL internetde..

Ben de yenisini alip degistirmek istiyorum. Yazi gecirdim Ama acik kalan termostat ile kis mevsimine girmek akillica degil.

anladım dostum..tşk ederim
 
Geri
Üst