Pert olan aracın hava yastıklarının açılmaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bye_Bye
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Pert olan aracın hava yastıklarının açılmaması

yorum yazan dostlara ayrı ayrı teşekkürler, hepsini tek inceledim. kaza esnasında emniyet kemeri takılıymış bunu kesinlikle belirtti. Kazanın direksiyon kitlenmesinden kaynaklandığını belirtmiştim bu da ayrı bir dava konusu olabilit sanırım.
bir daha asla megane almayacak demem yanlış anlaşılmasın fabrika hatasından dolayı bizim bile başıkıza gelebilir bu konuda ne yapılabilir bilmiyorum ama araçlar kalite kontrolde elden geçmesine rağmen böyle hayati hatalar çıkıyor demekki
Ben gerekli bilgileri kayınbiraderime verdim bakalım ne olacak
 
Ynt: Pert olan aracın hava yastıklarının açılmaması

Geçmiş olsun ! En ufak bi kazayı bile Allah hiç kimseye yaşatmasın.

Benim de yeni Citroen C4 üm vardı.Lastiğim patladı 110 ile bariyerlere çıktım ama hava yastıklarımızın hiç biri açılmadı ama araç pert oldu! Kemerlerimiz takılıydı ama 1 tane bile hava yastığı açılmadı Allahtan çocuğumuzun araç koltuğu vardıda savrulmadı ! Şükrediyoruz.

Servisin bana açıklamasında aracın etrafında bulunan airbag sensörleri varmış hatta bunları tek tek gösterdiler hiç birinin darbe almaması sonucu airbagler açılmamış ! Gerçi benim aracım daha çok alttan darbe almıştı motor yerinden çıkmış blog çatlamıştı ! Ama kaportada da darbe vardı !

Dava aç dediler banada ama ben uğraşmadım çok şkr bizde bişiy yoktu !

Sizin içinde airbaglerden bişiy çıkmazda direksiyon kilitlenmesinden açabilirsiniz bence dava !

Allah en kötüsünden korusun !
 
Ynt: Pert olan aracın hava yastıklarının açılmaması

abi büyük geçmiş olsun Allah korusun
 
Ynt: Pert olan aracın hava yastıklarının açılmaması

Emiyet kemerının takılı olup olmadıgını nasıl anlıyorlar bu arada?
 
Ynt: Ynt: Pert olan aracın hava yastıklarının açılmaması

Büyük Geçmiş olsun !!!

Arkadaşlar Airbag konusu son derece bulanık bir konu.
Büyük sınıf araclarda bile bu bir tartışma konusudur.
Ben Mercedes ve BMW arasında ki Airbag polemiğine şahit oldum Almanya da.
BMW kaynaklı olduğu öne sürülen bir dedikodu yayıldı,  Mercedes in Airbaginin açılmadığı yönünde.
Mercedes ne yaptı? ևeşitli dergilerde reklam formatında beyanlar verdi. Dediki : istatistiklerimize göre kazalarda asıl yararlanmaya veya ölüme sebep olan ikincil bir darbe vardır. Ilk darbede açılan bir Airbag hemen söndüğü için asıl şiddetli darbeye koruyucu kalmıyor. Bu nedenle bizim araçlarımızda Airbag gerçekten ihtiyaç duyulduğu zaman açılır.

ևok farklı bir yaklaşım.  Bir yandan hiç bir zaman görmek istemediğiniz bir fonksiyon diğer taraftan hep bir şüphe içinde oluyor insan. Acaba çalışması gerekmez miydi?
En somut veri Sigorta şirketlerinde ancak paylaşmıyorlar.
Belki burun buruna olan çarpışma senaryolarinda bir aracın açılıp diğerinde açıklama durumu şüphe uyandirabilir. Bilmiyorum.
Açıkçası her ota .oka patlayan airbag istemezdim bende.
Ha bu arada teknolojileri çok iyi bir noktaya geldi. Ayrıca sadece çarpma değil aracın hızı darbenin açısı aracın acısı fren basılı mı vs. Bir çok parametre var işin içinde. Uzak doğu araçları ise biraz daha ucuza kaçıyor olabilir ve varsayımlarda bulunarak daha erken veya her halukarda açıyor olabilir.

Sonuç itibari ile hep söylediğim bir şey var. ABS ESP AIRBAG, bunlara güvenerek araç kullanmayalım. Her zaman ileri görüşlü olmakta fayda var.

Dava her zaman için açılabilir ancak Airbag için sonuç almak kolay olmayacaktır. Kanıtlamak son derece zor.  Hele Türkiye de kim o bilimsel çalışmayı yapacak? Lastik izi, açılar, hızları vs.
Ama direksiyon kilitlenmesi ayrı. Bence asıl kritik konu o.
 
Geri
Üst