Performans gidip gelmesi

quantic

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
13 Eki 2022
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar

2012 Corsa D 1.3 cdti E5 aracım var (dpf & partikül iptal)

Aracın çekişi sürekli değişkenlik gösteriyor, motorun sıcak veya soğuk olmasından bağımsız olarak.

bazen gaz tepkileri tamamen yok oluyor, motorun gürültüsü ve vibrasyonu artıyor duman atıyor, kırmızı ışıkta beklerken camları kapattıracak derecede koku oluyor.
bazen ise titreşim kayboluyor araç yağ gibi akıyor, gaza dokununca fırlıyor, duman vs de normale dönüyor.

bu dediğim gün içerisinde kullanırken bile oluyor, 1 saatlik sürüşün 20dksı çekiş iyi iken 40dk araba kağnı gibi.

depoyu her fullediğimde yaptığım km değişiyor, bazen 600km bile gitmeyen araç, ertesi depoda 800km gidiyor (ş.içi)

turbo elden geçti, emme değişti turboda hattında kaçak vs yok, MAF MAP söktüm temizledim.

obd ile boost kontrol ediyorum map sensörüm de düzgün çalışıyor. turbo açmıyor mu diye N75 selenoid valfini değiştirdim.

sürekli çekiş olmasa enjektör falan diye düşüneceğim ama bir türlü çözüm bulamadım.

sensörler ile alakalı bir sorun olduğunu düşünüyorum, yoksa mekanik bir problem olsa 15dk önce uçan araba 15dk sonra nasıl kağnıya dönüşür.

fikir verebilecek olan varsa çok sevinirim.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,931
Tepki puanı
6,142
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Çağlar bey yapılması gereken her şey yapılmış gibi görünüyor. Dizel araçlarda öngörülemeyen en büyük sorun patlamanın ne zaman olacağının bilinmemesidir. Benzinli araçlarda bujiyle patlamayı gerçekleştirdiğimiz için tam sıkışma gerçekleştiği anda patlama meydana gelir, dizel araçlarda hava sıkıştırılarak ısıtılır sıcak havanın üzerine dizel püskürtülür. Sizin senaryonuzda acaba burada bir hatamı oluyor...
 

quantic

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
13 Eki 2022
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Çağlar bey yapılması gereken her şey yapılmış gibi görünüyor. Dizel araçlarda öngörülemeyen en büyük sorun patlamanın ne zaman olacağının bilinmemesidir. Benzinli araçlarda bujiyle patlamayı gerçekleştirdiğimiz için tam sıkışma gerçekleştiği anda patlama meydana gelir, dizel araçlarda hava sıkıştırılarak ısıtılır sıcak havanın üzerine dizel püskürtülür. Sizin senaryonuzda acaba burada bir hatamı oluyor...

aslında sarsıntı ve çekiş düşmesinin dediğiniz gibi patlamanın zamansız olması sebebiyle olduğunu düşünüyorum ben de.

krank sensörü veya kam mili sensöründe sorun olabilir mi acaba, bunların arızası nasıl tespit edilir bilemedim
 

quantic

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
13 Eki 2022
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
başlık silinebilir
 
Üst