Pas sökücü sprey ile turbo temizliği??

LAZRAİL61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2007
Mesajlar
1,052
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
arkadaşlar iki ayrı usta bu yöntemle araçların turbosunun temizlendiğini çekişte artış olduğunu belirttiler.ben de dün aracımın havalandırma borusunu sökerek boğaz kısmından sprey sıkmak suretiyle uyguladım bu yöntemi.aracın düşük devirlerdeki çekişinin arttığını söylemeliyim.bundan önceki dizel symbolümde de bu yöntemi uygulayıp faydasını görmüştüm.yalnız hemen kesin sonuç vermiyor.40-50km sonra aracın yavaş yavaş açılmaya başladığını düşük devirlerdeki torkun arttığını hissediyorsunuz.bir de spreyi sıkarken gaz vermeyin.rölantide uygulayın.yola çıkın ve 5-10 dk.3500-4000 devirde kullanın farkı görün :good:pas sökücü sprey kir ve tortuyu temizlediği gibi yağlama özelliği sayesinde turbodaki uğultuyu da azaltıyor.tavsiye ederim.sonuçları da yazarsanız sevinirim :good::good:
 
Son düzenleme:
Benim bildiğim WD-40 ile motorun çok güzel temizlendiğidir. Böyle bir uygulamayı ilk defa duydum. Ama işe yarıyorsa ben de yapabilirim :D
 
Benim bildiğim WD-40 ile motorun çok güzel temizlendiğidir. Böyle bir uygulamayı ilk defa duydum. Ama işe yarıyorsa ben de yapabilirim :D


Arkadaşımın çalışmayan dizel aracını çalıştırmak için, aracımda bulunan 400 ml lik WD-40'ın yarısını sıkınca içim gitmişti, kötü bir deneyimdi :)
 
Arkadaşımın çalışmayan dizel aracını çalıştırmak için, aracımda bulunan 400 ml lik WD-40'ın yarısını sıkınca içim gitmişti, kötü bir deneyimdi :)

WD 40'ı siyah plastik yerlere sıkıyorum. Gayet güzel parlatıyor ve simsiyah oluyor :D
 
forum yöneticisi arkadaşlardan konunun kapanmasını rica ediyorum!
 
İyiydik, yazıyorduk :D
 
Arkadaşlar Çalışan bir Turbo dizel aracın hava giriş portundan herhangi bir sprey sıkmak herzaman için tehlikelidir. motor devrinin ani olarak artması motorun vuruntulu çalışması pistonların aşırı zorlanmasına sebep olur. spreyi sıktığınız anda motor devri artar.hele birde intercooler radyatörünüzde yağ biriktirmişse araç spreylebirlikte o yağı çekmeye başlarsa yaklaşık 15 saniyelik bir zamanda motor devri 9000 devir (dokuzbin ) gibi yükselerek motor kendi kendini parçalar.
çok riskli bir durum hiç tavsiye etmem.
 
Arkadaşlar Çalışan bir Turbo dizel aracın hava giriş portundan herhangi bir sprey sıkmak herzaman için tehlikelidir. motor devrinin ani olarak artması motorun vuruntulu çalışması pistonların aşırı zorlanmasına sebep olur. spreyi sıktığınız anda motor devri artar.hele birde intercooler radyatörünüzde yağ biriktirmişse araç spreylebirlikte o yağı çekmeye başlarsa yaklaşık 15 saniyelik bir zamanda motor devri 9000 devir (dokuzbin ) gibi yükselerek motor kendi kendini parçalar.
çok riskli bir durum hiç tavsiye etmem.

Şimdi araçlar belirli devir üstü ateşlemeyi keser, benzinli diyelim ve ateşlemeyi kesti ve devir yükselmez. Lakin ateşleme kesilmesine rağmen, araç sıkılan karışım nedeni ile çok fakire kaldı ve detonasyon oldu. Ateşleme olmadan, zamanından önce dizel gibi kendiliğinden karışım patlar ve bu şekilde motoru kırması muhtemel.

Dizel araçta bildiğim boğaz kelebeğini kapatıyor, porttan sıktığımız karışım deviri çok yükseltirse ve boğaz kapanırsa ani olarak düşmez mi? Teori de yüksek devir gibi birşey olacağını sanmıyorum lakin, Bazı görüşler dizelde detonasyon olmaz zaten bu şekilde çalışır olsada bana göre zamanından önce her patlama detonasyon olduğundan, motor kırılabilir.
 
düşündükçe tam olarak emin olmadığım bir konuda arkadaşları yönlendirmenin yanlış olacağını kanısına vardım.artı sizin dediğiniz risklerin olması da muhtemel görünüyor.bu konularda bilgi birikimi çok olan birisi olarak ayrıntıları atlamışım.kendime yakıştıramadım bu durumu
 
Geri
Üst