Park ısıtıcı nedir nasıl çalışır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MadeN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Arkadaşlar park ısıtıcıyı duyan varmı aranızda nedir? çalışma prensibi nedir bilen arkadaşım varmı?
 
termal gibi bisimi acep:D
 
İbrahim sanırım aşağıdaki yazıyla alaklı olsa gerek saabda varmış mesela açıp oraya sormak lazım ben de merak ettim :D

Çok soğuk havalarda, dizel yakıt koyulaşır, viskozitesi artar, balmumu kristalleri oluşur veya jel haline dönüşür. Yakıt enjektörü, yakıtı silindirin içine etkili bir şekilde itemez ve bu yüzden soğuk havalarda motorun çalıştırılmasını zorlaştırabilir. Dizel teknolojisinde bu zorluğu yenmek için çeşitli önlemler geliştirilmiştir. Sıkça kullanılan bir uygulama, yakıt hattı ve yakıt filtresini elektrikle ısıtmaktır. Bazı motorlarda silindir içinde bulunan kızdırma bujileri denen küçük elektrikli ısıtıcılar, çalıştırmak için silindirleri önceden ısıtırlar. Az sayıda motorda kullanılan başka bir teknolojide ise, manifold içindeki rezistans telli ısıtıcılar, motor çalışma sıcaklığına gelinceye dek giriş havasını ısıtır. Soğuk havalarda, motor uzun süreli (1 saatten daha fazla) kapatıldığında kullanılan ve şehir cereyanı ile çalışan motor blok ısıtıcıları, aşınma ve çalıştırma zamanını azaltmak için sıklıkla kullanılır.
 
bazı full modellerde de koltuk ısıtmanın sürücü araca binmeden devreye girip koltuğu sürücünün neticesine layık bi sıcaklığa getirmesi gibi bişey vardı o da olabilir sanki :confused:
 
park ısıtıcısı denilen zımbırtı Cengiz abinin bahsettiği ise evet duydum hatta passatlarda var diye duydum depoyu vede motora giden mazot hortumunu ısıtıyor mazot donmasın diye
 
dediğinize göre dizel araçlardaki kızdırma gibi bişey oluyor heralde..
soğuklarda kontağı açıp 5-6 saniye sönmesini beklediğim bir ışığıda var işte yanlış bilmiyorsam:D
 
norveç te çoğu araçta standarttır. park yerlerinde dışarıda prizler bulunur. motordan da bi kablo çıkar. park halindeyken aracı prize bağlarsın aracın motoru hep sıcak olur :D
 
http://www.opelaccdb.com/index.phpAksesuarlar
trans.gif

getPreview.php
Opel park ısıtıcısı Hydronic 5
3.0 CDTI dizel motor ve elektronik klimalı araçlar için. Çıkış 5.0 kW.Araç Modeli:Vectra-C NB, 4 KapılıModel Yılı:- Katalog No.:17 34 124Parça No:93 184 249Tavsiye edilen KDV dahil TL fiyatı*:1963,00 bu nu opelin sitesinde görmüştüm benimde dikkatımı çekmişti​
 
anladigim kadari ile standheizung dan bahsediyorsunuz...bunlar saate 0,5 litre araca göre mazot veya benzinli olani var..ise gitmeden öncesi 5-10 dakika kala calistiriyorsunuz..araci ve motoru istiyor ne buz kaziyorsunuz nede araca binince üsüyorsunuz...araciniz sicacik oluyor :) ayni zamanda komandasi var acil evden cikmadan evvel komanda ile calistiriyorsunuz..siz araciniza gelene kadar hamam gibi oluyor buz veya kar kazimiyorsunuz...cok güzel bir alet webasto ve ebersbächer standheizung iki firma var alman ...dieseller icin cok iyi hani gec isiniyorlar ya.. :)
bu iki marka en iyisidir
 
Son düzenleme:
Geri
Üst